tom waits for alice Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Vi trenger ikke innlegg fra de ca 99000 forumbrukerne som hører "det de vil høre" om at de ikke er døvhørte. En replikkveksling om det er slettet. Vi som har mesteparten av hørselen i behold får nøye oss med å stille saklige spørsmål i denne tråden, og ellers la de hørselshemmede ha tråden sin i fred... Edit: Der forsvant litt til. Reaksjoner på moderering skal tas på PM. Geir Endret 3. november 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hør på moderator, og lat som det ikke har funnet sted.. og fortsett.. ..er vi enda flere? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nå er det vel ikke lenge før legevitenskapen har løst dette problemet. Vet jeg har sett reportasjer på 60 minutes om folk som har fått hørselen tilbake. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Til informasjon så finnes det 2 typer hørselstap. Mekanisk - som dreier seg om mekanikken i det ytre øret. Og nevrologisk - som dreier seg om nerver osv inne hodet. Sistnevnte resulterer ofte i en gradvis senking av hørselen med tiden, førstnevnte er statisk (men påvirkes selvsagt som "normal" hørsel av de samme risikofaktorene som fører til dårligere hørsel med alderen). (Må bare rette meg her, men slik har jeg oppfattet det.) Nå er det vel ikke lenge før legevitenskapen har løst dette problemet. Vet jeg har sett reportasjer på 60 minutes om folk som har fått hørselen tilbake. Kan du utdype dette? Er det snakk om døve personer eller fikse hørselshemming? Såkalt Cochlea implantat har jo eksistert en stund nå. Lenke til kommentar
fox Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Men funker dårlig.. CI er som vanlig høreapparat egentlig.. Det er bare at folk i samfunnet har blitt feilinfomert Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jau det er flere, deriblandt meg, har 3 i hørsel på skalaen fra 0-9. 7181389[/snapback] Jeg hadde 9 på alt bortsett fra hørselen, hvor jeg fikk 7.. I følge alle mine venner og hele familien min er jeg dauhørt, men jeg selv mener jeg hører utmerket godt Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jau det er flere, deriblandt meg, har 3 i hørsel på skalaen fra 0-9. 7181389[/snapback] Jeg hadde 9 på alt bortsett fra hørselen, hvor jeg fikk 7.. I følge alle mine venner og hele familien min er jeg dauhørt, men jeg selv mener jeg hører utmerket godt 7222055[/snapback] Hvordan er det skalaen fungerer? Hvis man hører alle frekvensene helt til 20000hz vil man da få 9 av 9? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) mener å ha hørt at den hørselstesten på sesjonen ikke kan relateres direkte til hvor "god" hørsel/hvor høy lyd man hører i f.eks en vanlig samtale å gjøre, men hvilke lyder man hører. sikkert noen som kan forklare nærmere. anstrengte meg og fikk 2 husker jeg Endret 5. november 2006 av eternal Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jau det er flere, deriblandt meg, har 3 i hørsel på skalaen fra 0-9. 7181389[/snapback] Jeg hadde 9 på alt bortsett fra hørselen, hvor jeg fikk 7.. I følge alle mine venner og hele familien min er jeg dauhørt, men jeg selv mener jeg hører utmerket godt 7222055[/snapback] Hvordan er det skalaen fungerer? Hvis man hører alle frekvensene helt til 20000hz vil man da få 9 av 9? 7222702[/snapback] Man tester ikke alle frekvensene, men ganske mange. Om man hører alle har man perfekt hørsel. Jeg hørte ikke frekvensen 7000Hz på venstre øre, og det var nok til å gå ned to poeng. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jau det er flere, deriblandt meg, har 3 i hørsel på skalaen fra 0-9. 7181389[/snapback] Jeg hadde 9 på alt bortsett fra hørselen, hvor jeg fikk 7.. I følge alle mine venner og hele familien min er jeg dauhørt, men jeg selv mener jeg hører utmerket godt 7222055[/snapback] Hvordan er det skalaen fungerer? Hvis man hører alle frekvensene helt til 20000hz vil man da få 9 av 9? 7222702[/snapback] Man tester ikke alle frekvensene, men ganske mange. Om man hører alle har man perfekt hørsel. Jeg hørte ikke frekvensen 7000Hz på venstre øre, og det var nok til å gå ned to poeng. 7222830[/snapback] Mente selvsagt ikke alle men forstår hva du mener. Fikk testet hørselen hos helsesøstra og hun konkluderte med at jeg hadde normal hørsel. Fortsatt nevnte ikke hun "skalaen" Synes 11000Hz var svak iforhold til 15000Hz. Hørte faktisk på 22000Hz. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg tror jeg har nedsatt hoersel, men jeg er ikke sikker. Tenker meg at jeg maa faa sjekket det snart. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg tror jeg har nedsatt hoersel, men jeg er ikke sikker. Tenker meg at jeg maa faa sjekket det snart. 7226957[/snapback] Hva for deg til å tro det? Lenke til kommentar
lamial Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Hvordan tar man en hørselstest? Må man til lege, eller finnes det "egne" folk for det? Hvordan foregår en hørselstest? Og kan nedsatt hørsel være arvelig? Lenke til kommentar
kimman Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Ja det finnes egne folk for det. Men kan godt gå til legen også da. Du får en hodetelefon, så de lager lyd og du skal trykke på en knapp når du hører det. Slik lager de diagram ut av det. Ja nedsatt hørsel kan være arvelig.. Lenke til kommentar
Hattifnatt Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Av og til så lurer jeg på om jeg har litt dårlig hørsel. Ordet "hæ?" blir brukt flittig gjennom dagen Men det har kanskje noe med at jeg til tider er veldig ukonsentrert.. Jeg har en venninne som har nedsatt hørsel, når hun nevnte det første gang så syns jeg at jeg merka det. Men nå legger jeg aldri merke til det lenger, tror kanskje hun konsentrerer seg dypt for å høre etter. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Kanskje litt tull men velger likevel å svare på det Nei, Handicap betyr funksjonshemmet.. Noe som vi ikke er, vi er kun hørselshemmede ergo hører kun dårlig eller er døv og er like frisk/normale som andre 7198844[/snapback] Handikapp betyr psykisk eller fysisk mangel, noe dere absolutt har. Så jo, døvhet er et handikapp. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg er halvt døv Eller, nesten da. Hadde en perlesvulst som det ble kalt på anbolten. Så nå har jeg anbolten og stigbøylen i et glass på rommet mitt Nå har jeg en kunstig sak der og den funker sånn halveis, skal ta ny operasjon på nyåret for at jeg skal få hørt litt bedre. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Jeg har hatt pipelyd i ørene i 5 år nå. Edit: Kan man parkere på handicap parkering da? hehe For å parkere der må du ha handicap-bevis ller noe slikt, hørte om en herfra som parkerte i oslo og hadde glemt denne lappen, og bilen ble taua, og han fikk ikke hentet bilen selv om han satt i rullestol og var lam. Endret 16. november 2006 av Suncurtain Lenke til kommentar
kimman Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Kanskje litt tull men velger likevel å svare på det Nei, Handicap betyr funksjonshemmet.. Noe som vi ikke er, vi er kun hørselshemmede ergo hører kun dårlig eller er døv og er like frisk/normale som andre 7198844[/snapback] Handikapp betyr psykisk eller fysisk mangel, noe dere absolutt har. Så jo, døvhet er et handikapp. 7300014[/snapback] Ja du har rett der, men vi har ikke tillatt til å få handikapp parkering. Så det er nok det Fox mener da.. Vi blir jo egentlig ikke sett som handikapp fordi vi kan gjøre så mye, det er ganske lite som hindrer oss. Spesielt i forhold til de blinde og rullestolbrukere.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Har ikke noe spesielt dårlig hørsel jeg, vet jeg hører litt dårligere på høyre øre tror jeg det var. Ikke noe jeg merker til vanlig, men på hørselstester viser det at jeg ikke oppfatter absolutt alle lyder på høyreøret. Venstreøret er 100% i orden, merker ikke noe til denne lille svekkelsen i høyreøret til vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå