Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er vi flere dævvhørte her inne på forumet?

Patience

Anbefalte innlegg

Som topic sier, så lurer jeg på - etter signaler jeg har fått tidligere, om vi er flere dævvhørte her inne? Eller hørselshemmede for den saks skyld.

Jeg har en tanke galgenhumor så jeg synes det er litt morsomt å fleipe med det.

Men er det flere her inne som hører dårlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er forskjellen på døv og dævvhørt? Er dævvhørt sånn at du hører ting bare folk skriker høyt nok ?

7181178[/snapback]

Nei, ikke egentlig. Det er vel heller bare en omskrivning fra det å "høre dårlig".. Populært kaller vi det "hørevrak" i mine kretser :-)

Lenke til kommentar

Hæ?

Vet ihvertfall om Thomas, basert på postene hans her inne :p Men han er jo døv da. Det er noe annet enn hørselshemmet..

7180315[/snapback]

I object!

Ikke for å spore av, men jeg synes hørselhemmet = døv og tunghørt(som min bror er btw).

Jeg sliter av og til med å forstå hva folk sa til meg, og har vært på ål folkehøgskole flere ganger.

Er jeg tellende ?

(har døve lov til å snakke med mat i munnen forresten ?)

Lenke til kommentar
(har døve lov til å snakke med mat i munnen forresten ?)

7181480[/snapback]

Ja vist de ikke har kniv og gaffel i hendene ;)

7181489[/snapback]

Hva om de har sex da ?

Av og på med lyset for å si "ah" "oh" ?

nei, glad jeg er dum, og ikke døv sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Jeg var dævvhørt (eller hva faen) frem til jeg var 6 år, da ble jeg opperert og alt ble fint.

7181054[/snapback]

Jeg var omtrent døv og leste på lepper til jeg var rundt fem, da mamma først oppdaga det. Etter det blei det operert dren inn i øra mine, og etter noen år var alt nogenlunde bra.

Jeg sier fortsatt "Hæ?" oftere enn gjennomsnittet, though.

Lenke til kommentar
bambaddaba

7181054[/snapback]

Jeg var omtrent døv og leste på lepper til jeg var rundt fem, da mamma først oppdaga det. Etter det blei det operert dren inn i øra mine, og etter noen år var alt nogenlunde bra.

Jeg sier fortsatt "Hæ?" oftere enn gjennomsnittet, though.

7181559[/snapback]

Jeg vet faktisk ikke helt hva de fikset på da jeg ble opperert, men har hvertfall ikke fått opperert inn noe. På hørselstester nå ligger jeg på gjennomsnittet, men føler selv at jeg hører noe dårligere enn andre. Særlig når det gjelder tale på TV og den typen lyder.

Lenke til kommentar
Bruker noen av dere hørepparat?

7183521[/snapback]

Jeg er "dævvhørt" og brukte høreapparat inntil for litt siden da jeg fant ut at jeg faktisk høres svært godt uten. Hørselen min er svakest på basslyder visstnok.

Har ingen problemer foruten om når det er utrolig mye bakgrunnsstøy.

Fikk operert inn dren i tidligere dager, og i første klasse falt den ene ut, og jeg trodde jeg hadde et killer tilfelle av ørevoks.

Den andre måtte opereres ut, og det var skummelt for stakkars sjuåringen meg.

Er det vanlig at drener faller ut, eller finnes det permanente? Jeg veit ingenting om sånt.

Lenke til kommentar
Er det vanlig at drener faller ut, eller finnes det permanente? Jeg veit ingenting om sånt.

7184432[/snapback]

Jeg syns å huske at mine skulle dette ut da de hadde gjort jobben sin, men så datt den ene ut for tidlig, så vi måtte operere inn igjen.

Etter det oppførte de seg fint og datt ut da de skulle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...