Gå til innhold

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

Venerable

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?  

119 stemmer

1. 1. Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

• 1930 eller eldre
      23
    • 1940
      5
    • 1950
      13
    • 1960
      20
    • 1970
      23
    • 1980
      13
    • 1985
      13
    • 1990
      5
    • 1995
      3
    • 2000
      1

Anbefalte innlegg

Jeg stemte 1970. Kunne sikkert svart 1960, men et sted må man jo sette grensen. Synes filmer laget i de tidlige tiårene i det forige århundret er relativt uinteressante. Sett filmer som Nosferatu, Citizen Kane, Dracula, The Bridge on the River Kwai og en hel haug fler. Noen av de er virkelig bra. Eneste som virkelig appelerer til meg er Chaplin.

Dere har sikkert hørt det før og jeg mener at skillet går ved Gudfaren. Kjøpte for en stund siden boka: "1001 filmer du må se før du dør". Jeg har funnet ut at jeg kan åpne boka omtrent på midten, og jeg ser at filmene i den siste halvdelen er mest interessante for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om andre har samme innstillingen som meg, men jeg tenker utelukkende på filmer jeg ikke har hørt om. Jeg er aldri skeptisk til filmer som jeg har fått anbefalt, som ligger på 250 eller som jeg fant i 1001 filmer, dette er kun filmer jeg kommer over, ikke vet noe om og vurderer å se.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om andre har samme innstillingen som meg, men jeg tenker utelukkende på filmer jeg ikke har hørt om. Jeg er aldri skeptisk til filmer som jeg har fått anbefalt, som ligger på 250 eller som jeg fant i 1001 filmer, dette er kun filmer jeg kommer over, ikke vet noe om og vurderer å se.

7219818[/snapback]

Joda, jeg har samme innstilling. Jeg tenker sånn at hvis de har kommet seg inn i en slik liste/bok, så må det være mange som liker den. Sjansen for at jeg da liker den da, er relativt stor. For å ta et eksempel: Rebecca hadde jeg aldri lest noe om, annet enn at jeg mente å ha sett den på 250. Den gikk på TV en dag, og jeg gav den et forsøk. Det viste seg å være vellykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...