Gå til innhold

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

Venerable

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?  

119 stemmer

1. 1. Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

• 1930 eller eldre
      23
    • 1940
      5
    • 1950
      13
    • 1960
      20
    • 1970
      23
    • 1980
      13
    • 1985
      13
    • 1990
      5
    • 1995
      3
    • 2000
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

setter grensa ved før annen verdenskrig. Kom en del bra på 40-tallet faktisk. "Twelve o'clock high" for å nevne én...

Edit: Etter å tenkt meg om så kom det jo flere klassikere på 30-tallet og...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Det ble heller 1940 her. Godt å se at de øverste troner, vi får håpe det ikke er noen som kun ser filmer fra dette årtusen.

7201469[/snapback]

Det er vel ikke det som er spørsmålet? Spørsmålet er hvor gammel en film kan være før man begynner å tvile. Selv om min tvil-grense går ved 1990 betyr det ikke at jeg ikke ser eldre filmer.

Lenke til kommentar

Føler jeg er litt motsatt av resten av forumet. Jeg tenker som så, at når en film fra 40-50-60-tallet fremdeles huskes, så må den være bra nok til å sees, da drittfilmer stort sett går i glemmeboken (blir ihvertfall ikke trykket i stort opplag på DVD). Er derfor mer skeptisk til film som går på kino i dag, enn jeg er til en film jeg ser i butikkhyllen som tilfeldigvis er fra 1930. Det er tross alt en film som fremdeles vekker interesse hos noen, jeg tviler på så altfor mange kommer til å huske "the Guardian" om 20 år.

Jeg kommer ikke til å stemme i pollen.

Lenke til kommentar
Hvem i søren har valgt 1995?

7204840[/snapback]

Er vel hakket verre med den ene stakkaren som har valg 2000 --> :no:

Hvem er det som er villig til å gå glipp av så mye bra film, ble det første alternativet for min del...

Du har misforstått fullstendig. Han er nok ikke villig til å gå glipp av alle filmer laget før 2000. Er nok heller at hvis han f.eks vurderer å se en film laget før 2000. Så sier en liten stemme i hodet hans, at denne filmen begynner å dra litt på årene. "Kanskje jeg må revurdere dette, og sjekke litt ekstra om denne virkelig er noe for meg".

I motsettning til filmer laget etter 2000, hvor han bare trenger å passe på at filmen er noe for han.

Jeg digger Dracula (1931), The Maltese Falcon (1941), The Big Sleep (1946), Stalag 17 (1953), The Killing (1956), The Bridge on the River Kwai (1957), 12 Angry Men (1957). Men før jeg så disse filmene var jeg veldig skeptisk, fordi de er ganske gamle filmer. Alikevel syns jeg de virket interessante og heldigvis så jeg dem. Men jeg er fremdeles skeptisk på alle filmer laget før 1960.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...