Gå til innhold

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

Venerable

Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?  

119 stemmer

1. 1. Hvor gammel er en film når du begynner å tvile?

• 1930 eller eldre
      23
    • 1940
      5
    • 1950
      13
    • 1960
      20
    • 1970
      23
    • 1980
      13
    • 1985
      13
    • 1990
      5
    • 1995
      3
    • 2000
      1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig, går det en liten grense for meg der ting begynner å se umoderne ut, sånn ca. 1993 nå (da man fortsatt var kul med 501 opp i ræva, og folk var delt inn i friker eller sosser), da er det ikke like lett å ta historien seriøst, gjelder mest hvis det er en film som forsøker å være samtidig, såklart.

Det har også litt med å gjøre at hva som er viktig og måten man forholder seg til hverandre i dagliglivet, og dermed også måten man fremfører historier og skuespill på stadig forandrer seg. En serie som "The Office" er ikke noe som ville appellert til folk på 50-tallet liksom.

Dette er selvfølgelig ikke en absolutt *regel* jeg lever etter på noen som helst måte, men jeg gjør mer grundig bakgrunnssjekk på filmer som begynner å dra på åra før jeg bestemmer meg for å se de. Har vært borti mange som rett og slett er litt for utdaterte til at de fenger meg (en del Alfred Hitchcock, Tarkovsky og Ingmar Bergman bl.a.)

Til opplysning er jeg i midten av tjue-åra.

Lenke til kommentar
Når jeg ga en film fra 1915 en sekser, så er det vel ingen vits i å sette slike grenser mer.

7183755[/snapback]

Sett Birth of a Nation nå a? Husker du sutra og klaga over at film før Gudfaren var crap :p

Personlig så setter jeg grensa på begynnelsen av 20-tallet. Hvis man ser seg så blind på årstall så går man glipp av VELDIG mye god film. Spesielt de som evt. setter en grense på 70-tallet f.eks. Uansett så er vel 70-tallet det tiåret hvor det utvilsomt blei lagd flest mesterverk.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
jeg har egentlig ingen grense... Tilogmed "La Voyage Dans La Lune" syntes jeg var kjempefestlig ;)

7191150[/snapback]

Og jeg har sett 7 filmer fra før 1960 som har fått 8/10 eller høyere karakterer av meg. Men blir fremdeles litt skeptisk på filmer som er eldre. For at jeg skal se en film så gammel må jeg ha hørt myyye mer om filmen enn hvis den f.eks var fra 1970. Føler dere har misforstått spørsmålet mitt.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...