skinner Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) jeg vet ikke, men visa er laget for å kunne overtrekkes... 7181321[/snapback] Hadde samme tankegangen selv helt til den gangen jeg stod på Finnmarksvidda med sperret kort som følge av notorisk overtrekk og tom for bensin.. Endret 30. oktober 2006 av skinner Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 har vel noe med hvor mye og hvor lenge det er trukket over... men jeg har selv mastercard, med grei limit, som jeg bruker hvis visa`n er tom, så jeg har aldri vært borti det problemet selv når jeg mener at det er laget for å kunne overtrekkes, mener jeg ikke at man skal ta opp små lån med det, eller notorisk overtrekke det Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 jeg vet ikke, men visa er laget for å kunne overtrekkes... jeg trakk en gang over ungdomskort, var ikke visa electron engang hadde -50kr eller noe... 7181321[/snapback] En skal jo ikke kunne overtrekke di? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 var det jeg sa til banken da de tok kortet mitt fordi jeg hadde overtrukket det med ca 50kr over lengre tid (hadde 0 inntekter, var vel 10-12 år da) så jeg viste ikke om at jeg hadde, fordi jeg ikke brukte kortet på lang tid... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det ikke sånn at man ikke kan stifte gjeld før man er 18 år? Overtrekking på Visa Electron er vel gjeld? Lenke til kommentar
ptta Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Du kan få Visa kort som fungerer som kredittkort også ,kan du ikke? Vet at muttern har et eget visa-kort der hun ikke har penger i det hele tatt , men får regning på det som er brukt hver måned. Hun bruker dette kortet da hun er i utlandet for å slippe at pengene blir trukket direkte fra konto, slik at hun kan se om hun har betalt riktig beløp (Ser dette på regningen) før hun betaler. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 sikker på at det ikke er mastercard hun har? jeg har mastercard, som er uten penger, men det står en god del tusen tilgjengelig for meg når jeg vil ha det ut Lenke til kommentar
ptta Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Niks det er visa, tror ikke det er et helt vanlig visa kort da. Kanskje det er en ekstra "funksjon" på det? Ikke vet jeg. Vet bare at det står visa i hjørnet og at hun bruker det på denne måten Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Ja, man får kredittkort med VISA. Se f.eks gebyrfri.no (som ikke fungerte nå) Lenke til kommentar
martbo Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har og et kredittkort med Visa. Det er ikke så vanlig som MasterCard, men det finnes. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er/var fullt mulig å overtrekke ungdomskortet sitt, selv om det ikke skulle være mulig. -275kr eller noe tror jeg er det meste jeg har hørt om da. Det var mange som overtrakk litt på u-skolen. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har og et kredittkort med Visa. Det er ikke så vanlig som MasterCard, men det finnes. 7189149[/snapback] Slik det som også finnes debetkort-versjoner av MasterCard. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Riktig riktig Robbie... Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 En av minibankene i området er/var genial for de som ikke har penger på kortet. Mellom 00.00 og 01.00 er/var ikke minibanken i kontakt med banken, for å sjekke om du hadde penger, så da kunne ma ta ut mer enn det man hadde. Vet ikke om det er sånn lenger. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 En av minibankene i området er/var genial for de som ikke har penger på kortet. Mellom 00.00 og 01.00 er/var ikke minibanken i kontakt med banken, for å sjekke om du hadde penger, så da kunne ma ta ut mer enn det man hadde. Vet ikke om det er sånn lenger. 7314649[/snapback] Skal ikke ha noe å si. Visa, MasterCard, Diners, AmEx har alle en grense "på kortet" med hensyn til hvor mye (i form av kontanter) som kan tas ut ila. en eller syv dager. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Hmm... Da jeg handlet på butikken for noen dager siden fikk jeg beskjed om at det gikk på VISA delen av kortet, og at jeg måtte skrive under på kviteringa. (Da hadde jeg 300kr igjenn på kortet, jeg handlet for 50) Da jeg gikk innom banken for og spørre, fikk jeg beskjed om at jeg hadde 50kr på kreditt. Jeg bruker VISA electron, som i utgangspunktet ikke skulle ha noen kreditt. Men det var vis det alikevel Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Stusset også litt over det der. Regelverket i Norge er sånt at personer under 18 år ikke skal ha mulighet til å stifte gjeld. Kreditt er vel gjeld eller? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Veit ikke jeg, men hu i banken sa ingenting om det da jeg snakka med a. kan jo spørre om det nestegang jeg er innom banken. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Stusset også litt over det der. Regelverket i Norge er sånt at personer under 18 år ikke skal ha mulighet til å stifte gjeld. 7317624[/snapback] Foreldre står vel ansvarlig for bankkortet ditt Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg var da i minibanken he rforrige uke, og tok ut penger selv om jeg ikke hadde dekning på kortet. Og det var med et vanlig Nordea VIS-kort, i en Nordea minibank. Det var egentlig bare for å sjekke om det var mulig å overtrekke det. Det sto bare "Visa uttaksgebyr beregnes" med en gang jeg putta inn kortet, men jeg måtte taste kode og hele pakka.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå