P@rm@nn Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Har Ngt bravo, netopia moden, en hub zonealarm på en windows 98 maskin. Har prøvd å få til voice chat, men aldri fått det til. Fårstår at det er enrmest umulig i msn, men at det skal gå att i Roger wilko. Jeg og en kamerat spiller mye cs, og vill jerne kunne prate sammen. Så vi lastet ned RW begge to, men når vi skulle hoste får vi opp at ip adressen er 10.0.0.x. Han har foresten også Ngt med netopia. Den funker hvis vi går inn i ett rom som andre har laget, men da får vi ikke vert i fred, å det er ikkke serlig kult å sitte på de_dust, for så å høre en tysker banne inn i øret på deg. Jeg har også gåt inn på broadpark og funnet ip adressen min, men han kan ikke joine på den. Har hørt noe om at man må fikse en UDP 3872. Er ganske blank på nettverksgreier, og har verken peiling på hva en UDP 3872 er, eller enda mindre hvordan man forwarder(hvis det var det man skulle) den. Så hvis det er noen som: 1) vet om det funker hvis man gjør det, og 2) vet hvordan man gjør det, ville det vert hygglig om noen ga meg en god forklaring på hvordan man fikser det. 3) og om hva man taper med å gjøre det(det må da ha vert en grunn til at den ikke er forwardet som standard?). Det er fult mulig at svaret står på en post i forumet her og da beklager jeg, men siden jeg ikke har peiligen vil jeg gjerne vite at det jeg gjør ikke egentlig gjør noe helt annet som jeg ikke forstod utifra posten. Takker. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Sjekk denne siden: http://johnny.acos.no/proxy/netopia.html Så velger du i stedet porten 3872. Det burde fungere bra. Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Ville bare nevne at porten som Roger Wilco bruker er 3782 og IKKE 3872. http://www.reflectdesigns.net/ngt/netopia/index.html Porten trenger kun NAT'ing tror jeg. Og husk på at Roger Wilco bruker UDP og ikke TCP. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 "Alle" porter under 1025 må åpnes i brannveggen, mens det er kun et fåtall over 1024 som er stengt (Netopia: 2000 og 6000, begge tcp, tror jeg). Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 takk for hjelpen. Men jeg har fortsatt et problem. Når jeg har laget et rom så står det at min ip adresse er: 10.0.0.3:3782/Test . Dette er jo en lokal ip adresse(?), og det går i alle fall ikke for han å joine den. Er det nå man kan få bruk for funksjonen på broadpark hvor man får vite ip adressen? Nå han ska joine, bruker han da min ip adresse med :3782 bak? eks 111.11.11.111:3782 ? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Han må bruke den IP'n som du finner på Broadpark. Jeg og bruker Roger Wilco, og til meg når jeg hoster så står det noe som f.eks. 10.0.0.1:3782/TEST Men det han må skrive inn er f.eks. 80.202.**.***:3782/TEST Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Takk for hjelpen. Skal teste om det funker. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Har testet, og har en god og en dårlig nyhet. Den gode er at kameraten min endelig har klart å joine når jeg har laget server, den dårlige er at vi ikke kan snakke til verandre. Ingen av oss hører ka den andre sier. Det rare er at når jeg ser på zonealarm så viser den utgående trafikk. Når vi går inn i ett rom som ingen av oss har laget så funker det fint. Noen som har en løsning? På forhånd takk Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 D er egentlig juks da blir d samme som wh nesten bruk ingame Lenke til kommentar
aschj Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 mp_forcecamera 2 mp_fadetoblack 1 viss du skal være HELT sikker. Alle CW-servere har dette på. Irriterende på public, ja, men hvem snakker sammen på public? [ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-11-09 19:08 ] Lenke til kommentar
aschj Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Dobbelposting [ Denne Melding var redigert av: aschj på 2002-11-09 19:07 ] Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Og der ble det en moraldebat ja.... Er det ingen som vet hvordan jeg fikser det? Blir mye gøyere når man kan snakke sammen underveis. Lenke til kommentar
Daedalus Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Prøv å slå av Zonealarm og se om det virker. Husk også på at XP har en brannmur innebygget, som gjorde at RW ikke funket til meg. XP brannmuren kan slåes av ved å høyreklikke på network connections nederst i høyre hjørne på skjermen din. Deretter går du på Status-->Properties-->Advanced og tar vekk "haka" under Internet Connection Firewall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå