Stigma Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Hei, Har noen målt hvordan fordelingen av strøm er på et x1900 kort, eller andre kort som bruker sekundære strømkontakter i tillegg til strømmen det får gjennom PCI-E porten? (altså de kontaktene på baksiden av kortet). Jeg skal bruke 2 PSU'er for å hjelp å drive en crossfire setup. Jeg lurer derfor på hvor mye strøm som normalt vil bli trukket via den sekundære tilkoblingen på et slikt kort. Går hoveddelen via den ekstra kontakten, eller trekker den bare det ekstra som den ikke kan få fra PCI-E porten derfra? Håper noen har et svar for meg, eller link til informasjon om dette, så jeg kan dimensjonere strømforsyningene riktig. Forresten, hva er maks-grensen på hva en PCI-E port kan levere? er det 60watt eller noe deromkring? EDIT: I følge kilder på nettet ser der ut til at jeg husket riktig. 60watt maksimum på PCI-E. Da vet jeg ihvertfall at 2 kort maksimalt kan trekke 120watt fra den primære strømforsyningen, men jeg vil gjerne vite mer om kraftfordelingen om noen vet mer -Stigma Endret 30. oktober 2006 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 *uskyldig liten bump* -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå