Tokse Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Trenger nytt hovedkort, kan tenke meg MSI kt6 (inkludert kt6-v, kt6 delta SR, kt6 delta LSR, kt6 delta FISR, KT6 delta FIS2R) eller noe lignende. Netteside til MSI kt6 delta. Noen som vet om andre hovedkort som har nogenlunde samme egenskaper som MSI kt6-serien?Isåfall kan det bli litt lettere for meg å finne et kort på bruktmarkedet..For kort som dette selges vel ikke nye lenger etter det jeg har funnet ut.. Det er viktig at det tar DDR-266 minne og helst også DDR-400 minne så jeg har litt rom for oppgradering. Det er også viktig at kortet tar AMD xp 2400 cpu, men helst også AMD xp 3200 (som kt6 kortene gjør). Jeg vil bruke 2 hardisker som er ata og ikke sata i tillegg til en dvd-brenner. Endret 30. oktober 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Asus A7N8X-E Deluxe 7180712[/snapback] Ja det har jo 2 LAN også så det er sikkert konge. Har funnet endel kort med nForce 2 Ultra400-chipset nå, som disse: MSI K7N2 Delta-L, Asus A7N8X-E Deluxe, Gigabyte 7NNXP, Epox 8RDA3+,Epox 8RDA+ (ver 2.1), Abit NF7-S(ver.2), Acorp 7NFU400, ASRock K7S8XE, Soltek 75FRN2-L og DFI LANPARTY NFII ULTRA B Har inntrykk av at de er bedre enn de med VIA KT600-chipset. Hvilke av de kortene(eller andre forslag) bør jeg velge og ikke velge? Endret 30. oktober 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Abit NF7 var vel hvertfall kongen når det gjaldt overklokking. Så hvis det har noe å si, er det et godt valg. Ellers så har jeg A7N8X - dlx selv, og det er et bra kort det. Så hvis du ikke skal overklokke så mye, funker det helt fint. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Har funnet endel kort med nForce 2 Ultra400-chipset nå, som disse: MSI K7N2 Delta-L, Asus A7N8X-E Deluxe, Gigabyte 7NNXP, Epox 8RDA3+,Epox 8RDA+ (ver 2.1), Abit NF7-S(ver.2), Acorp 7NFU400, ASRock K7S8XE, Soltek 75FRN2-L og DFI LANPARTY NFII ULTRA B Har inntrykk av at de er bedre enn de med VIA KT600-chipset. Hvilke av de kortene(eller andre forslag) bør jeg velge og ikke velge? Nevner noen kort jeg har hatt. Hvis det lar seg oppdrive nå så ville jeg anbefale MSI K7N2 DELTA2 Platinum Det imponerte på ytelse og stabilitet, og er trolig ett av de siste og best utstyrte korta produsert for socket A. Abit NF7-S v2.0 er et supert kort, men en bør ha ei chipset-vifte klar til å bytte ut. Den originale bråker fært og dør tidlig, evt. får man ny fra Abit (av 5 maskiner måtte 3 ha nye vifter i løpet av et par mndr.) Epox 8RDA+ er lenge siden, mimre var topp overklokker da det kom. Bygde 2 maskiner på det, begge er i fin form og i daglig bruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå