rvenes Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Litt usikker på kva kategori eg skal plassere denne. Saken er den at eg vil gjerne ha ein GPS sender på kattepusen, den stikker av og til av på eigahånd. Den er vand til å gå med halsbånd, så det er ikkje noke problem. Finnes det noke slikt som er tilpassa katter? Tenker meg eit system med GPS, med ein mobil sak som sender ut info via gprs eller sms til pc'n. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Dette skulle være fullt mulig, men kanskje dyrt. Vet det finnes et system som er laget for folk med alzheimer. Var en fyr som jobba med noe slikt som hadde laget noe slikt til sin far som hadde alzheimer slik at han hele tiden kunne se hvor sin far var^^ Er vel et sånt system du skal ha på katta di. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 hmm! kanskje jeg skal få en til kjerringa også! :O Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det finnes noe slikt for jakthunder, der GPS-mottakeren er koblet til en GSM-telefon. Sjekk med jegere, så finner du kanskje leverandøren. Lenke til kommentar
Echeron Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg kjenner noen på Høgskolen i vestfold som jobber med akkurat dette som hovedprosjekt. Å sette en RFID-brikke på kjæledyr for posisjonering og for å automatisk slippe inn ønskede dyr istedenfor uønskede Kan si ifra om de får det til! Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Finns jo en del ytstyr i denne GPS-kattegorien. Billigste er nok de modeller som vi kjenner fra drosjer, lastebiler og tyverialarmer i f.eks båter. Ska du ha noget, der kan 'monteres' på en katt - må du nok se dig om efter noget 'spion-gadgets' - som koster flesk. Edit\ Og jeg forestiller mig, at et batteri stadig vil være den tungste delen. Kimmer Endret 30. oktober 2006 av Kimmer Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det spørs om RFID er veien å gå for posisjonering i et ganske stort område. RFID-scannere har ikke all verdens rekkevidde, noe av det dyreste RFID utstyret finner du i autopass-stasjoner, rekkevidde på 20 meter eller noe... En GPS-mottaker med en enkel telekommunikasjonsbrikke skulle i teorien ikke være altfor dyr. Heller ikke altfor stort, dersom det er skreddersydd for formålet. Det verste blir å finne det i salg. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 hvis man kan litt elektronikk (langt over mitt nivå) så får man jo kjøpt gps kit, osv. det jeg anser som største problemet er vel strøm, og rett og slett hvordan det skal kobles sammen. saken er jo også den at gps antenna er ikke liten, jeg tror den er rundt 3x3cm eller noe, og det kan kanskje bli litt stort på en katt? (den printede antenna) Lenke til kommentar
stianj Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 F.eks. http://www.pointersolutions.com/se/jakt_hund_gps.htm Det finnes flere alternativer også, uten at jeg husker navn. Vet om flere som jakter som har slik på hunden... Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 her er en: Pointer Solutions både stor gps til å peile hund og liten trådløs til å peile katt... ellers er det bare å google hundepeiler... Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 her er en:Pointer Solutions både stor gps til å peile hund og liten trådløs til å peile katt... ellers er det bare å google hundepeiler... 7190679[/snapback] en annen: http://www.carbug.co.uk/flash/ Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dette har intet med Annet om hardware å gjøre. Vi har en egen GPS-kategori, benytt den. Se sticky og benytt søk neste gang du skal poste en post. Eventuelt rapporter threaden så flytter en moderator posten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg