Gå til innhold

GPS sender på kattepus?

Anbefalte innlegg

Litt usikker på kva kategori eg skal plassere denne.

Saken er den at eg vil gjerne ha ein GPS sender på kattepusen, den stikker av og til av på eigahånd.

Den er vand til å gå med halsbånd, så det er ikkje noke problem.

Finnes det noke slikt som er tilpassa katter?

Tenker meg eit system med GPS, med ein mobil sak som sender ut info via gprs eller sms til pc'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skulle være fullt mulig, men kanskje dyrt. Vet det finnes et system som er laget for folk med alzheimer. Var en fyr som jobba med noe slikt som hadde laget noe slikt til sin far som hadde alzheimer slik at han hele tiden kunne se hvor sin far var^^

Er vel et sånt system du skal ha på katta di.

Lenke til kommentar

Finns jo en del ytstyr i denne GPS-kattegorien.

Billigste er nok de modeller som vi kjenner fra drosjer, lastebiler og tyverialarmer i f.eks båter.

Ska du ha noget, der kan 'monteres' på en katt - må du nok se dig om efter noget 'spion-gadgets' - som koster flesk.

Edit\ Og jeg forestiller mig, at et batteri stadig vil være den tungste delen.

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Det spørs om RFID er veien å gå for posisjonering i et ganske stort område. RFID-scannere har ikke all verdens rekkevidde, noe av det dyreste RFID utstyret finner du i autopass-stasjoner, rekkevidde på 20 meter eller noe...

En GPS-mottaker med en enkel telekommunikasjonsbrikke skulle i teorien ikke være altfor dyr. Heller ikke altfor stort, dersom det er skreddersydd for formålet. Det verste blir å finne det i salg.

Lenke til kommentar

hvis man kan litt elektronikk (langt over mitt nivå) så får man jo kjøpt gps kit, osv.

det jeg anser som største problemet er vel strøm, og rett og slett hvordan det skal kobles sammen.

saken er jo også den at gps antenna er ikke liten, jeg tror den er rundt 3x3cm eller noe, og det kan kanskje bli litt stort på en katt? (den printede antenna)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...