Gå til innhold

Høstferie - Thailand, Bangkok


Anbefalte innlegg

Tilbringte min høstferie i Thailand, Bangkok. Fantastiske mennesker og sted! Ditt drar jeg gjerne igjen. :)

 

Var også så heldig at vi landet der på åpningsdagen av den nye flyplassen, Suvarnabhumi. (veldig morsomt navn) :D

 

Måtte selvfølgelig ta noen bilder av konstruksjonen, helt vannvittig flyplass!

suvarnabhumi_airport_1.jpg

 

suvarnabhumi_airport_2.jpg

 

Ellers bodde vi også noen dager på et svært hotell i storbyen:

peninsula.jpg

 

Ønsker gjerne tilbakemeldinger på disse fotografiene, og vennligst vær ærlige. Det kommer lite godt ut av snill kritikk ;)

 

Ellers ligger det også flere bilder fra den ferien på http://sebr.deviantart.com/ hvis noen skulle intressere seg.

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette funker i IE, men i FF funker det ihvertfall:

 

- Åpne siste bildet i et eget vindu (trykk på det en gang).

- Vent til det ferdig lastet.

- Zoom inn (trykk en gang på bildet)

- Scroll helt ned.

- Scroll rolig opp igjen, til toppen, mens du fokuserer på ett punkt.

 

Ser ut som du er på filminnspilling, og et slikt gigantisk kamera bli heist fra bakken og opp.

 

Spesiellt ser du effekten når du er midt i scrollingen, da du ikke ser rett mot bygningen, og heller ikke nedenfra.

 

Utrolig fef effekt!

 

Ellers er de andre bildene helt greie, men mangler litt på noen områder.

Noen steder for mørke, samtidig som de ikke ga meg noe annet intrykk en av en bygning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Navnet er "Suvarnaphum", Suvarna betyr stål, og Phum betyr visst samhold i strid. Alt dette ifølge min kjære Thailandske kone. Bilde nr tre passer utmerket som skrivebordsbakgrunn.

Lenke til kommentar
Navnet er "Suvarnaphum", Suvarna betyr stål, og Phum betyr visst samhold i strid. Alt dette ifølge min kjære Thailandske kone. Bilde nr tre passer utmerket som skrivebordsbakgrunn.

7217382[/snapback]

 

skeptisk...iflg wikipedia har trådstarter rett, og din thailandske kone feil :p men hun har rett med tanke på uttalelsen ;)

 

The name Suvarnabhumi (pronounced su-wan-na-poom) was chosen by King Bhumibol Adulyadej and refers to the acient kingdom hypothesized to have been located somewhere in Southeast Asia.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Navnet er "Suvarnaphum", Suvarna betyr stål, og Phum betyr visst samhold i strid. Alt dette ifølge min kjære Thailandske kone. Bilde nr tre passer utmerket som skrivebordsbakgrunn.

7217382[/snapback]

 

skeptisk...iflg wikipedia har trådstarter rett, og din thailandske kone feil :p men hun har rett med tanke på uttalelsen ;)

 

The name Suvarnabhumi (pronounced su-wan-na-poom) was chosen by King Bhumibol Adulyadej and refers to the acient kingdom hypothesized to have been located somewhere in Southeast Asia.

7217988[/snapback]

 

Trådstarter har rett i hva da?

Lenke til kommentar
Bildene funker nå.

 

Likte det siste veldig godt. Flotte linjer og veldig spennende vinkel. Stilig bygg. Føler likevel at det er noe mer som kunne vært gjort, prøvde selv for å se (håper det er greit). Her har jeg gitt litt mer kontrast og sterkere farger, syns det fort ble bedre:

7217329[/snapback]

 

Forstår hva du mener, men syntes forslaget ble altfor mørk, nærmest undereksponert, da spesielt nederst på bygningen og det ser veldig unaturlig ut.

 

Når det gjelder navnet på flyplassen har både Wikipedia, Thai Arways, diverse thailandske turistbyråer og flyplassens ofisielle webside brukt Suvarnabhumi. Men nok om det ;)

Endret av Seb.R
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Når det gjelder navnet på flyplassen har både Wikipedia, Thai Arways, diverse thailandske turistbyråer og flyplassens ofisielle webside brukt Suvarnabhumi. Men nok om det ;)

7218701[/snapback]

 

Ok, hun har nå fått en raus omgang juling, ferdig med det ... :p

Lenke til kommentar

Jeg synes det er synd for din del om alt er sagt om bildene, for selv om denne tråden begynner å bli lang, har det strengt tatt blitt sagt lite eller ingenting om bildene... Men personlig synes jeg det er vanskelig å mene noe om dem. De er ikke dårlige, men heller ikke noe som fenger spesielt. Er nok ikke så lett å gjøre et bilde av konstruksjoner interessant for folk flest vil jeg tro...

 

Bildet av hotellet derimot var absolutt interessant. Her synes jeg midtstillingen fungerer perfekt, med lik balanse på begge sider. Dersom du hadde delt bildet vertikalt på midten og gjort andre delen speilvendt, ville man nesten ikke merket forskjellen. Artig.

Endret av sentimental
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...