Henrik90 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 heisann folkens! jeg har denne her: http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=1180 jeg lurte på om det går ann å bruke den som ekstern harddisk?? isåfall, åssen fikser man det? er ikke særlig flink til sånt så håper noen av dere kunne hjelpe meg litt på forhånd takk Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vel, det du linker til er jo en "boks" som kobles til nettverket? Hvorfor bruke den som ekstern harddisk da det finnes vesentlige billigere løsninger for det? Lenke til kommentar
Henrik90 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 fordi jeg har fått den. kan noen hjelpe litt her? Lenke til kommentar
Henrik90 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 prøvde å koble den med en usb 2.0 ledning men skjer ikke en dritt. noen som veit om jeg må laste ned et program eller noe?? hadde vært hyggelig Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) USB portene på den er ikke for PC tilkopling men for USB baserte printere -ikke kople PC inn her da portene kan ryke. Du konfigurerer den via HTTP browser eller produsentens "Disk Station assistant" mot ip adressen den har . Den vil da bli en nettverks disk/pc som du/dere må knytte dere opp til Alt skal være forklart i manualen . Hjemmeside: http://www.synology.at/en/disk-station-ds101j-overview.html Endret 5. november 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Usb portene er til for å koble til f.eks printer, vet ikke om det går ann å koble til pc'en via dem. Du kan koble den til pc'en via nettverksporten. Hvis du ikke har switch å koble den til, kan du jo bruke krysset kabel. Lenke til kommentar
Henrik90 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 tusen takk! men når den er koblet til finner jeg den som Flyttbar disk (E:) eller noe på pc'en min da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 tusen takk! men når den er koblet til finner jeg den som Flyttbar disk (E:) eller noe på pc'en min da? 7222139[/snapback] Nei det er en NAS server . Dvs den blir som en PC på nettverket med "shared" disk . Lenke til kommentar
Henrik90 Skrevet 5. november 2006 Forfatter Del Skrevet 5. november 2006 haha jeg skjønner ikke en dritt jeg her ass :!: så det går ikke å bruke den til å lagre ting på pcen?? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 haha jeg skjønner ikke en dritt jeg her ass :!: så det går ikke å bruke den til å lagre ting på pcen?? 7222200[/snapback] Nei, du lagrer ting på NAS-enheten... Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) Det skal følge med en CD som du kan bruke for å sette opp enheten. Hvis du ikke har CD'en kan du laste ned programmet Synolgy Assistant fra denne siden: http://www.synology.com/enu/support/download.php (bare pass på at du laster ned for riktig modell). Ellers kan det være lurt om du lærer deg litt om nettverk, så blir det lettere å forstå. Det finnes sikker et drøss med guider her på forumet eller så kan du jo lese veildningene på siden som syar2003 linket til. Endret 6. november 2006 av Pengu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå