christian1986 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Som overskriften sier, lurer jeg på hvordan jeg kan få tilgang til nettverket/serveren min fra internett. Har nå en filserver(windows 2003 server), men klarer ikke å finne ut av det. Trenger jeg et annet program i tillegg? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hadde hjulpet om du forklarte hvordan nettverket ditt er satt opp... Det du må gjøre er å sørge for å route riktige porter for det du vil ha tilgang til, fra Internett og til serveren. Sannsynligvis ønsker du å sette opp noe NAT i routeren. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Er den satt opp som filserver, eller kaller du den bare filserver? Jeg har filserver self, ftp server, og kommende vpn server. Du må sette opp på routern, natte den, slik at routern lar folk koble seg på utenfra inpå ip'n du legger til når du nat'er... Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Er den satt opp som filserver, eller kaller du den bare filserver? Jeg har filserver self, ftp server, og kommende vpn server. Du må sette opp på routern, natte den, slik at routern lar folk koble seg på utenfra inpå ip'n du legger til når du nat'er... 7180199[/snapback] Den er satt opp som filserver. Kunne også tenkt meg å få tilgang til remote desktop på denne over internett. Er forholdsvis ny med dette Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Hvis du bare vil ha tilgang til den via eksternt skrivebord, må du bare natte den med adressen den har på nettverket, og kobl deg opp via ipn du fr av din isp. Lenke til kommentar
backup Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvis du har dynamisk ekstern ip kan du få problemer, fordi ip'en kan skifte før du aner det. Imidlertid, et besøk hos f.eks. dyndns.com vil kunne fikse dette uten at det koster noe ekstra av lommeboka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå