glabba Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg har et gammelt hovedkort som bare klarer å se omtrent 30GB av den nye 120GB harddisken min. Jeg oppdaterte bios, men til liten nytte. Vil jeg kunne bruke all plassen på harddisken om jeg kjøper en IDE-kontroller? Og hva er forresten forskjellen på en IDE-kontroller med og uten bios? Tenker spesielt på disse to billige: Uten bios Med bios Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Med on-board Bios har du mer kontroll. Og du kan boote fra den (mulig det går uten også). Prisforskjellen er minimal. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Et lite tips.. De fleste harddisk produsenter har laget et program som fikser støtte for store harddisker på eldre maskiner. Hva slags harddisk gjelder det? Mye billigere enn ny IDE kontroller (dvs. Gratis!). Solaris Lenke til kommentar
glabba Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Du mener EZ-bios (husker ikke helt navnet)? Hvordan vil dette virke med f.eks. lilo? Jeg har en Western Digital harddisk. [ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-11-09 15:16 ] Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Har selv en 34GB IBM på en Pentium 75. Kjører EZ-Bios og Linux, fungerer helt fint dette. Last ned WD Data Lifeguard v10.0 her: http://support.wdc.com/download/dlg/dlgins...nstall_10_0.exe Info her: http://support.wdc.com/download/ Instruksjoner: 1. Installer Hardisken med EZ-Install programmet. 2. Start Linux installasjonen fra Boot-diskett via EZ-Bios menyen (CD-boot fungerer ikke!!). 3. Voila... PS! Tror jeg valgte å legge Lilo på MBR, men litt usikker. Test ut! Solaris Lenke til kommentar
glabba Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Skal prøve på det i løpet av kvelden. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå