Gå til innhold

Hvordan skaffe dvd filmer?

Plecto

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma med meg selv her. Hvordan skaffe dvd filmer billigst? Jeg vet ikke helt hva man skal satse på her; laste ned filmer, leie fra nettet for så å legge de inn på pcen eller kjøpe dvd filmer fra nettet? Nedlastning er selvfølgelig billigst, men norske tekster er vanskelig å få tak i og alt som er av bonusmateriell o.l. er fjernet for å få optimal bildekvalitet. Jeg har også tenkt på å leie filmer fra f.eks. film24.no, legge de inn på pcen og brenne de ut med cover og det hele ;). Dette er jo fortsatt veldig rimelig per film, men kvalitet på coveret blir ikke som på kjøpefilm samtidig som enkelte ting må fjernes (diverse lydspor, så vidt jeg vet er det 2 typer surround lydfiler på en dvd plate?). Det er også en del jobb. Tredje alternativet er jo å kjøpe dvd filmer fra nettet. Aberet her er jo at det koster mer penger :p Hvor er det forren billigst å kjøpe filmer?

Har noen andre tenkt på disse muligheten? Finnes det flere fordeler/bakdeler enn de jeg nevner?

PS: Jeg vet det ikke er lov å diskutere piratkopiering og nedlastning på dette forumet, men det jeg har skrevet over beskriver ingen form for fremgangsmåte e.l. Jeg vil kun diskutere økonomiske fordeler/bakdeler med alternativene. Hvis dere fortsatt mener at det bryter reglene får tråden slettes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, alle vet jo at det er mest økonomisk å laste ned filmene, men er mye mer kos å ha orginale filmer. Så vil anbefale deg å kjøpe dem på internett. Bedre kvalitet på cover, bonus materiell er ikke rippet bort etc. Amazon går det jo an å prøve. Ikke bestilt så mye filmer fra internett selv, så vet ikke hvor det er billigst.

Lenke til kommentar
play.com er jo et greit sted å kjøpe filmer. Ikke så billige på helt nye filmer, men så fort dem blir et par mnd gamle, så raser de i pris. Ikke betaler man for frakt heller. Selv kjøper jeg stort sett alt av dvd og musikk fra play.com.

pantera

7180971[/snapback]

Bare jeg som ikke får kjøpt fra play.com? Står at DVD filmene kun kan sended til UK adresser. Prøvde nettop å bestille en HD-DVD film men neida. :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Leie av film er uaktuelt. Den lokale filmpusheren skal ha 60-70 kroner for å leie ut en film i to dager. Kjøper heller filmen på nettet og har den resten av livet, så og si.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...