flyby Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Dit jeg skal flytte nå er det ikke mulig å få bredbånd, men naboen har et trådløst nettverk og jeg kan bruke det mot å dele kostnadene. Laptopen min plukker opp signalen relativt dårlig og det jeg kunne tenke meg er å få min trådløse switch(Linksys WRT54G) koblet mot naboens, dette blant annet for å koble på IP telefon adapteret mitt! Lar dette seg gjøre? Takknemmelig for svar på dette da skole etc, er dønn avhengig av en nettforbindelse! Cheers! Flyby Endret 31. oktober 2006 av flyby Lenke til kommentar
flyby Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Tja, ikke akkurat så det rant inn med forslag her ;-/ Lenke til kommentar
norbat Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvis din linksys og naboens ruter støtter wds så er det mulig. Ellers så kan det kanskje være mulig å bruke noen ethernet-adaptere som du kan plassere på en plass som mottar signalet bedre? Lenke til kommentar
Kremnils Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvis din linksys og naboens ruter støtter wds så er det mulig. Ellers så kan det kanskje være mulig å bruke noen ethernet-adaptere som du kan plassere på en plass som mottar signalet bedre? 7193257[/snapback] Jeg sliter med akkuratt samme problem. Jeg har akkuratt kjøpt meg en linksys trådløs switch Men det må da vel stå ett eller annet sted hvordan jeg kobler min inn på hans. Lett overalt på nettet snart Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvilken versjon av WRT54G er det snakk om? De gamle (v1-v4) kan kobles mot andre routere. Lenke til kommentar
Kremnils Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Hvilken versjon av WRT54G er det snakk om?De gamle (v1-v4) kan kobles mot andre routere. 7194165[/snapback] Jeg har WRT54GS snart er det HADDE---... Lenke til kommentar
flyby Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2006 Det er en WRT54GV22 jeg har! Naboens trådløse router står 50-60 meter unna, likevel er signalstyrken ganske dårlig. Det kan helt sikkert fikses med en antenne. Problemet er at jeg trenger å få både den stasjonære opp på nett og IP tlf adapteret igang og der kommer min trådløs router inn i bildet. Å dra en kabel fra et hus til det neste blir bare træl så det er ikke en løsning! Lenke til kommentar
Kremnils Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Det er en WRT54GV22 jeg har!Naboens trådløse router står 50-60 meter unna, likevel er signalstyrken ganske dårlig. Det kan helt sikkert fikses med en antenne. Problemet er at jeg trenger å få både den stasjonære opp på nett og IP tlf adapteret igang og der kommer min trådløs router inn i bildet. Å dra en kabel fra et hus til det neste blir bare træl så det er ikke en løsning! 7194467[/snapback] Noen må vel vite om det går ann å få det i orden med to trådløse rutere? Han som bodde her jeg bor nå har nå fått det til før. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Problemet med denne tråden er at 2 spør om et problem som ikke nødvendigvis har et felles svar, så kanskje den siste bør opprette en ny post med noe info om sin og dens nabos ruter hvis da ikke kremnils og flyby en samme person eller forskjellige personer under samme tak. Lenke til kommentar
flyby Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Nix, ikke samme person eller kjennskap til for den del. Hvor kommer en slik antagelse fra?? Spørsmålet i all sin enkelthet står altså enda, kan to trådløse rutere kobles sammen og isåfall, hva må gjøres for å få det til? Info om naboens ruter får jeg i dag eller i morgen om det er relevant! Endret 2. november 2006 av flyby Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Det er en WRT54GV22 jeg har!Naboens trådløse router står 50-60 meter unna, likevel er signalstyrken ganske dårlig. Det kan helt sikkert fikses med en antenne. 7194467[/snapback] Du har altså wrt54g v2.2 (står under routeren) Om så kan du legge inn dd-wrt firmware som da gjør at den støtter wds (wireless distribution system) Men igjen det krever at nabon din`s router også støtter wds. Så hvilken router har naboen din? Endret 2. november 2006 av KenBjork Lenke til kommentar
flyby Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hvilken router han har finner jeg ut i morgen! Hva er det som angir om ruteren støtter WDS?? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Din er ikke problem å få til å støtte wds. om den er v 1-4 ( om det var v2.2 du mente) Men når du finner ut hvilken router naboen din har så skal vi her på forumet finne ut om den støtter wds Gjerne link oss også eksakt likens router han har. Lenke til kommentar
-JallaMann- Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Som folk har nevnt, så er WDS stikkordet her. Routere som støtter/kan støtte dette er bl.a Linksys, 3Com, Buffalo, Asus. Muligens også noe SMC. Usikker på hvordan det er med D-Link. Så lenge naboen din ikke har kjøpt det billigste han fant på elkjøp så er muligheten der. Og selv om routern ikke støtter WDS i utgangspunktet, så sjekk etter firmwareoppdateringer før du gir opp. Litt eldre 3Com får bl.a WDS støtte i nyere firmware. Dette kan også være tilfelle med andre merker. For din del kan det også være aktuelt å koble på en litt bedre retningsstyrt antenne som peker mot naboen. Om signalene kan "møtes" via et vindu, så skader sikkert ikke det. Og ikke glem at plassering av antenne nesten er viktigere enn hvor kraftig antenna er (til en viss grad). Søk forresten på google etter "linksys wiki" så finner du en del interessant Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 WRT54Gv2 kan man koble opp mot naboens router (uansett merke) i clientmode. Dette krever hyperwrt eller dd-wrt firmware. Lenke til kommentar
flyby Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 WRT54Gv2 kan man koble opp mot naboens router (uansett merke) i clientmode.Dette krever hyperwrt eller dd-wrt firmware. 7207406[/snapback] Det høres da lovende ut Er det noen som kan gi meg en enkel oppskrift på oppdatering av firmwaret??, har aldri gjort dette før! Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 http://www.hyperwrt.org/Downloads.shtml 1. Download and unzip HyperWRT. 2. Goto http://192.168.1.1/ and enter your username/password (default is admin/admin). 3. Goto "Administration -> Firmware Upgrade", browse to HyperWRT and flash it. 4. Do NOT interrupt the flashing process and patiently wait until the router has rebooted. 5. (Optional Step) Goto "Administration -> Factory Defaults" and Restore Factory Defaults. 6. You now should notice an increase in Wireless Range and Performance. See the manual on this site for info on the added features. NB: Bruk ALLTID KABEL-tilkoblig når du oppgraderer firmware. Les også denne: Annen diskusjon Lenke til kommentar
flyby Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 (endret) http://www.hyperwrt.org/Downloads.shtml 1. Download and unzip HyperWRT. 2. Goto http://192.168.1.1/ and enter your username/password (default is admin/admin). 3. Goto "Administration -> Firmware Upgrade", browse to HyperWRT and flash it. 4. Do NOT interrupt the flashing process and patiently wait until the router has rebooted. 5. (Optional Step) Goto "Administration -> Factory Defaults" and Restore Factory Defaults. 6. You now should notice an increase in Wireless Range and Performance. See the manual on this site for info on the added features. NB: Bruk ALLTID KABEL-tilkoblig når du oppgraderer firmware. Les også denne: Annen diskusjon 7210439[/snapback] Kjempegreier, dette var midt i blinken Endret 3. november 2006 av flyby Lenke til kommentar
flyby Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 NB: Bruk ALLTID KABEL-tilkoblig når du oppgraderer firmware. Bare av ren nysgjerrighet, funker det ikke uten kabel eller er det for å sikre at ingenting skjærer seg under oppgraderingen?? Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 NB: Bruk ALLTID KABEL-tilkoblig når du oppgraderer firmware. Bare av ren nysgjerrighet, funker det ikke uten kabel eller er det for å sikre at ingenting skjærer seg under oppgraderingen?? 7213111[/snapback] Riktig. Det "funker" trådløst. Men kabel mye sikrere. Mister du linken til routeren under en firmware-oppgradering, er det sannsynlig vis bare å kaste den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå