Gå til innhold

pc2700 eller pc3200?

intelboy

Anbefalte innlegg

Hoba,

Har tenkt å kjøpe meg et msi 845pe og en p4 2.53 for overklokking, men hvilket minne bør jeg kjøpe?

Her står det at msi 845pe ikke støtter 400 mhz minne, vil det ha noen hensikt å kjøpe 400mhz minne fremfor 333?

[ Denne Melding var redigert av: intelboy på 2002-11-09 14:09 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke FSB så må minne kunne kjøre på mer en 333MHz DDR på minne, uten at systemet blir ustabilt. Det finnes meget bra DDR333 minne brikker som kjører på cas2 og som er meget overklokkingsvennlige til litt over prisen til DDR400 (se databutikken.com). På HK med VIA KT400 chipsettet (AMD-system) kjører DDR400 mye seinere enn DDR333!!! Og bruker du mer en en DDR400-brikke på noen av HK'ene vil ikke systemet mer. Jeg vet ikke hvordan det er på Intel-systemer.

Noen HK har mulighet til å overklokke FSB og ikke resten av buss-systemet. Da kan du overklokke prossesoren så mye du vil, uten å tenke på RAM'en.

Lenke til kommentar

du kjøper pc400(3200), og clocker heller fra 333mhz(2700). jeg gjorde det sån, å jeg fikk clocka opp til 452mhz.. :smile:

btw: prisen på 2700 og 3200 er det ikke mye forskjell på, så du burde absolutt gått for 3200 :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...