Gå til innhold

Operasjonsbord - Josef Mengele + ekstra


reds

Anbefalte innlegg

Er ikke helt fornøyd jeg.

 

Piggtråbildene var ikke noe tess. Dårlig fokusering og dårlig bildekvalitet.

 

Oppløsningen er også helt på jordet.

 

For uskarpt på selge piggtråden..

 

:thumbdown:

7189997[/snapback]

 

Har du fått med deg at bildene har blitt tatt med et mobilkamera? :ermm:

7193464[/snapback]

Ja, det har jeg.

Skal man legge ut bilder her for kritikk, må man tåle å bli fortalt at utstyret ikke holder mål.

 

Jeg tror du er en flink fotograf jeg, og med et bedre utstyr vil du vel kunne ta mye bedre bilder enn du gjør med mobilen din i dag.

 

Bilder skal ha ordentlig kvalitet hvis de skal kunne bedømmes ordentlig, for det er ikke mye detaljer man ser på et 800 x 800 pikslers-bilde..

 

Får man bilder i større størrelse, er det lettere å se hvordan budskapet (f.eks) kommer frem, og hvordan fokus er.

 

Når du tar bilder med et slikt kamera er det mye vanskeligere å få fram budskapet, enn med en EOS350D, f.eks..

 

Takk for meg.. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man har vært på tur med Hvite Busser, eller har lest og fulgt litt med på skolen om andre verdenskrig, hadde du visst hva jeg ville få fram.

 

Historien om bordet:

 

Her opererte Mengele f.eks kroppsdeler fra tvillinger over på hverandre for å se hvor lenge de kunne leve med brorens\søsterens bein. Han opererte også inn ting som gress, jord og gjørme inn i leggene til polske kvinner og menn for å se hvor lenge det gikk før de fikk koldtbrann eller andre sykdommer\betennelser.

 

Piggtråden er bare et bilde jeg slang med her. Det er tatt i hovedleiren Auschwitz II - Birkenau der flest personer mistet livet under krigen. Jeg tok det bildet for å eksperimentere litt.

 

Jeg vil få fram de grusomhetene som pågikk under krigen. Jeg er en amatørfotograf, ja. Jeg har tatt lite bilder, og jeg prøver meg frem.

 

Ok?

 

Takk, du fetteren til Fredrik! Jeg tror jeg sitter med samme følelsene som deg etter å ha sett alt som finnes etter alle konsentrasjonsleirene. Dette rommet med disse to bordene var noe av det som ga mest inntrykk på meg i allefall.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Er ikke helt fornøyd jeg.

 

Piggtråbildene var ikke noe tess. Dårlig fokusering og dårlig bildekvalitet.

 

Oppløsningen er også helt på jordet.

 

For uskarpt på selge piggtråden..

 

:thumbdown:

7189997[/snapback]

 

Har du fått med deg at bildene har blitt tatt med et mobilkamera? :ermm:

7193464[/snapback]

Ja, det har jeg.

Skal man legge ut bilder her for kritikk, må man tåle å bli fortalt at utstyret ikke holder mål.

 

Jeg tror du er en flink fotograf jeg, og med et bedre utstyr vil du vel kunne ta mye bedre bilder enn du gjør med mobilen din i dag.

 

Bilder skal ha ordentlig kvalitet hvis de skal kunne bedømmes ordentlig, for det er ikke mye detaljer man ser på et 800 x 800 pikslers-bilde..

 

Får man bilder i større størrelse, er det lettere å se hvordan budskapet (f.eks) kommer frem, og hvordan fokus er.

 

Når du tar bilder med et slikt kamera er det mye vanskeligere å få fram budskapet, enn med en EOS350D, f.eks..

 

Takk for meg.. :D

7193639[/snapback]

 

Jeg er enig med at oppløsningen og det tekniske kan ha mye å si for opplevelsen av å se et foto, men når trådstarter gjør oss oppmerksom på at bildene er tatt med et mobilkamera, som alle skjønner ikke gir deg verdens beste fokusering og oppløsning, så blir det feil å kommentere nettopp dette i min mening. Men nok om det! :)

Lenke til kommentar
For min del kan denne tråden stenges hvis alt som blir sagt er at bildene er av lavklasse. :)

 

Noen har skjønt det, i allefall.

7193702[/snapback]

Bildene er absolutt ikke av lavklasse! Til å være tatt med mobil, synes jeg bildekvaliteten faktisk er overraskende bra. :thumbup: Det første bildet ga også meg gufne følelser, og det til tross for at jeg aldri har vært der selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...