Gå til innhold

Klokking av Intel Pentium 4

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å klokke en Intel Pentium 4 (Northwood) 2.8GHz til noe mere. Synes den "drar" formye. Jeg har northcool vifte på den så jeg tenker den holderseg kald i en god stund till. Jeg har sett i bios'en å lest litt der men jeg ser ikke noe som jeg kan stille på som jeg vet hva er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er usikker på klokkeegenskapene til det kortet der.. :hmm:

Men du kan jo prøve! :)

Først må du se om du finner en plass i BIOS der du kan låse AGP/PCI til 33/66.

Så er det bare å justere FSB opp gradvis til maskina ikke vil gå knirkefritt lengre. Da kan du eventuellt justere opp vCore, sette divider på RAM`en og/eller gi minnet mer volt. Du burde hvertfall klare 3.2-3.4 GHz, men er veldig usikker på hovedkortet ditt som sagt..

Lenke til kommentar

Nå tenker jeg at jeg har gjort det store.. Nå gikk jeg inn i bios. Enda på noe tall (cpu, 200MHz, orginalt)...Jeg endra det i fra "Automatic" Til "Manual" så bytta jeg fra 200MHz til 300MHz... Å nå vil ikke pcen starte ordentlig lengre. Maskina suser å går men mus, tastatur og skjerm vil ikke komme på! Kan jeg re-gjøre dette fysisk? F.eks. ta ut bios-batteriet i noen sekunder? Hjelper det tror dere?

Edit: Jeg prøvde å fjærne batteriet i ca 1min. Og jammen gikk det... Tror jeg resetta biosen nå... Iallefall... Jeg skrev 220MHz der det stod 200Mhz. Og det ser ut til å virke.

Endret av Tt.mrX
Lenke til kommentar
Nå tenker jeg at jeg har gjort det store.. Nå gikk jeg inn i bois. Enda på noe tall (cpu, 200MHz, orginalt)...Jeg endra det i fra "Automatic" Til "Manual" så bytta jeg fra 200MHz til 300MHz... Å nå vil ikkepcen starte ordentlig lengre. Maskina suser å går men mus, tastatur og skjerm vill ikke komme på! Kan jeg re-gjøre dette fysisk? F.eks. ta ut bios-batteriet i noen sekunder? Hjelper det tror dere?

Edit: Jeg prøvde å fjærne batteriet i ca 1min. Og jammen gikk det... Tror jeg resetta biosen nå... Iallefall... Jeg skrev 220MHz der det stod 200Mhz. Og det ser ut til å virke.

7192692[/snapback]

ja, det vil det. Du har klokka for langt! 300 mhx på hk er mykje! det blir 300x14(trur eg)=4,2 ghz! Men du kan justere opp gradvis...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...