Gå til innhold

OCCT crash etter 25s og 37s - CPU gåen?

Anbefalte innlegg

Etter MYE om og men kom jeg endelig på tanken å kjøre PRIME95 og OCCT på begge kjernene på min X2 3800+. PRIME95 stopper med en gang, med en beskjed med et eller annet med less than 0.5, noe som betyr at enten rammen eller cpu er dårlig.

Leste en plass om at det fins kompatibilitetstrøbbel med AMD og PRIME95, så jeg bestemte meg for å teste ut OCCT. Den ene kjernen stoppe etter 25s og den andre etter 37s.

Er det CPUen som er gåen? Eller kanskje rammen?

CPU er IKKE klokket, ei heller RAM-en. CPU-spenningen har jeg ikke gjort noe med, men skal reboote og sjekke den etter at jeg er ferdig med denne posten. Rammen har jeg satt til 2,69V (er spesifisert til 2,70 på 250MHz med timings 3-3-2-8). Timingsene som kommer opp under booting er 3-3-2-7. Har kjørt halvannen time med memtest på disse før uten problemer. Hastigheten er 200MHz btw.

Nei, det er ikke tempen det er noe galt med. 32 i snitt (idle) burde holde, særlig ettersom pcen fryser ved idle også iblant.

Noen tips til ting jeg bør sjekke i bios, ting som kan være stilt feil slik at maskina fryser og rebooter? :dontgetit:

Edit: Vcore er på 1,35V (regner med at det var avlesningsverdien jeg leste, kunne ikke endre den hvertfall)

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...