Gå til innhold

[bruk emnefeltet fornuftig] modereringa

Anbefalte innlegg

Ser stadig vekk at moderator har redigert emnefeltet til "[bruk emnefeltet fornuftig]".

Personlig kan jeg ikke fordra dårlig bruk av emnefeltet. For min del kunne det godt være forbudt med både ! og ? i emnefeltet så at det reageres er noe jeg liker, men når det finnes 5 poster med "[bruk emnefeltet fornuftig]" så er det ikke så lett å vite hvilken post man faktisk deltok i. For ikke å snakke om at modereringa ikke fører til at emnefeletet blir brukt fornuftig. "[bruk emnefeltet fornuftig]" sier jo fint lite om hva som er emnet i posten.

Kan ikke heller moderator endre emnet til noe nyttig og så legge inn en advarsel i innlegget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe problem for han som startet posten å gå inn å endre emnefeltet hvis moderator har endret emnefeltet(ikke i frames forumet). Det vil vel ikke komme så veldig mange svar på en post med et slikt emnefelt, så det er i posters egen interesse at det blir endret igjen.

Jeg mener at det er verdt et forsøk å se om en slik moderering virker.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-09 13:44, skrev Anders Leipsland:

Kan ikke heller moderator endre emnet til noe nyttig og så legge inn en advarsel i innlegget?

Føler denne posten var rettet til meg da jeg som vanlig endrer emnet til: [bruk emnefeltet foruftig] Om jeg skulle endre emnet til noe mer foruftig ville jo aldri personen som har skrevet noe tull lære av feilene. Personlig syntes jeg det er smartest å endre teksten til overnevnte da postens maker må sette de små grå i sving for å endre på det :razz:

Kan ikke forstå hva som er så vanskelig å skrive et skikkelig emne.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Syns det er greit å endre emnet slik det har blitt gjort her i det siste.

Folk må da kunne klare å spørre om no uten å bruke tonnevis med !, ? og caps.

Greit nok at de blir redde/bekymret når PC`n ikke starter osv, men man kan da følge retningslinjene og nettiketten for det.

Lenke til kommentar

På den andre siden, så er det ikke nødvendig å opptre som drittsekk ovenfor nye/uerfarne/dumme forumbrukere. Moderatorene kan jo bare fjerne de ekstra '!' og '?' og så legge igjen en sviende advarsel i tråden. For det er jo ikke bare han/hun som startet tråden som kan lære noe/ha glede av det som står skrevet der. Hadde dette vært et direkte supportforum så ja, da hadde jeg vært enig i moderatorene setter foten ned og fjerner topic'er uten mere mikkmakk. Men så lenge dette er et diskusjonsforum, så syns jeg heller moderatorene bør rydde opp i topicene slik at vi andre også kan få litt utbytte av hva som står i de trådene.

Helt enig med Anders Leipsland her.

Lenke til kommentar

Hmm ... Nå er poster med dårlige overskrifter blitt stengt. Er ikke dette i litt overkant strengt? Det må vel gå ann å myke litt opp på reglene? Hva er i veien med å bare endre topic til noe som har bedre mening eller fjerne overflødige '!' og '? '... og legge en advarsel i tråden/PM til synderen om hva han/hun har gjort galt. Da kan jo faktisk de trådene fremdeles "brukes". En ting er regler, men en annen er paragrafpuleri(no offense).

Det er gjerne unge/uerfarne brukere som plumper utti det med begge bena som er skyld i disse "lite effektive emnefeltene" og de er sikkert ikke like inni det hvordan forumet her fungere. Ja klart ... å temme fjortiser som lager bråk og kvalme er fint, men det må da gå ann å være litt overbærende og smidig ? Jeg tror ingen her på forumet er tjent med at moderatorer og mer erfarne brukere framstår som drittsekker og arogante. Alle her på forumet har vel driti skikkelig på leggen en eller annen gang...

Sletting/stenging av tråder er et virkemiddel som bør spares til en litt mer alvorlig overtredelse enn en dårlig formulert overskrift. Et forum som preges av streng kontroll og straffer for småting er IKKE bra forum. Hva er vitsen med å jage bort folk? Hva blir det neste? Prikkbelasting for stavefeil? (noe useriøs, men likevel...)

Lenke til kommentar

Utestengning pga. dårlig bruk av topic? NOPE!

Etter at vi begynte å stenge feilpostinger, har det blitt SINNSVAKT mye bedre! Den første tiden stengte jeg 5-10 tråder hver dag omentrent. Det tok ikke lange tiden før det ble bedre.

Derfor tror jeg det riktige er å stenge av tråder der topic er håpløs - samtidig som vi er runde i kantene med nykomlinger (det er vi alltid).

Så vet dere _min_ holdning i saken. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alt føler jeg. Moderatorene sitter ikke her med fulltidsjobber. Vi jobber trossalt på vår egen fritid. Om vi skal finne på nye emner eller rette på alle over flødige ? og ! er det jo en fulltidsjobb i seg sjøl. Tror ingen mods her har kapasiteten til å endre på så mange innlegg.

Og jeg tar selvkrititt for å være litt harsj med et par newbies, men HVA skal jeg gjøre med det geniale emnet "hjelp???????????????????" som jeg endret og 5 minutter etterpå var det endret tilbake...

Jeg har prøvd å endre emnet til noe nøytralt, og fått klager på det. Jeg har prøvd å stenge posten og fått klager på det. HVA ER DET DERE VIL? Og være nice guy og endre på emnet til noe bedre er jo bare tull. Ingen lærer av det.

Lenke til kommentar

Quote:

Yummy skrev:

Kan jo også stenge dem, om dere vil det da. Brukerne avgjør det.

Hadde ikke vært meg imot :smile: Fint om noen tar hensyn til oss faste også ikke bare de nye hele tida.

Quote:

ufo skrev

Det er gjerne unge/uerfarne brukere som plumper utti det med begge bena som er skyld i disse "lite effektive emnefeltene" og de er sikkert ikke like inni det hvordan forumet her fungere.

Joda det er nok gjerne unge brukere, hvorfor gjør dem det? Personlig tror jeg at de gjør det fordi dem er noen egoistiske drittunger som vil at folk skal legge merke til *sitt* emnet. Kan ikke si jeg har mye til overs for slike selvopptatte folk. Noen må lære det "the hard way".

Quote:

Den 2002-11-11 10:29, skrev allyse:

Og jeg tar selvkrititt for å være litt harsj med et par newbies, men HVA skal jeg gjøre med det geniale emnet "hjelp???????????????????" som jeg endret og 5 minutter etterpå var det endret tilbake...

Da skal du gi brukeren en liten ferie. Folk må forstå at man skal respektere moderatorene. Altså, dere har utestengt brukere for å bumpe tråder. Personlig kan jeg ikke se at en bumping er så mye verre enn "hjelp???????????????????"

Quote:

Og være nice guy og endre på emnet til noe bedre er jo bare tull. Ingen lærer av det.

men tror du folk lærer av "[bruk emnefeltet fornuftig]"?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-11 00:47, skrev Jannis-15:

om de ikke gjør det så lærer de sikkert noe av å bli utestengt i 14 dager.. :wink:

Ehm, hva? Utestenging pga lite heldig emne? Da kan man likegodt begynne å hive ut folk pga skrivefeil, lange URIer, topp-posting, dobbeltsitering, etc etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...