NimbuS80 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Problemet dukket opp på fredag, da jeg skulle starte opp pcen kom følgende beskjed opp på skjermen: "No signal detected". Jeg har surfet rundt på forskjellige forum for å finne en løsning på problemet, uten hell. Jeg har gjort følgende: Resetet CMOS Prøvd et annet skjermkort Satt på høyalerne når jeg starter opp (ingen oppstartslyd) Skjermen funker på andre maskiner Tatt ut ram og satt inn igjen, har prøvd å bytte plass også Startet opp med 1 og 1 rambrikke Startet opp med bare master hardisken Fortsatt er det ingen antydning til at skjermen skal funke Endret 30. oktober 2006 av NimbuS80 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vel, hvis skjermen fungerer på en annen maskin OG du har prøvd med et annet skjermkort, virker det som om hovedkortet ditt er ødelagt. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har samme problem på min maskin. Årsaken til problemet mitt er faktisk dårlig kontakt i selve skjermkabelen. Tok sin tid før jeg fant ut av hva det var. Sjekk denne før du demonterer maskinen. Tro meg, jeg har prøvd :-) Lenke til kommentar
NimbuS80 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har samme problem på min maskin. Årsaken til problemet mitt er faktisk dårlig kontakt i selve skjermkabelen. Tok sin tid før jeg fant ut av hva det var. Sjekk denne før du demonterer maskinen. Tro meg, jeg har prøvd :-) 7181555[/snapback] Men burde skjermen fungere på andre maskiner da, for det gjør den jo. Brukte samme kabel når jeg testet Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Så ikke at du skrev at du hadde prøvd på flere skjermer, beklager. Har du sjekket at speaker kontakten står riktig, får så om bios poster? Fungerer dette? Det kan da være hovedkort som er defekt og/eller PSU som er defekt. Prøv med en annen PSU. Hvis dette ikke hjelper er jeg nesten 100% sikker på at det er hovedkortet som er defekt. Hvis ikke kortet er altfor gammelt så er det jo ikke værre enn å sende inn å få et nytt igjen. Lykke til! Mvh Lars Thore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå