WiSLE Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hei. Titt litt på bildet nedenunder.. Finn noen feil, noen som kan ha noensomhelst peiling på hva det kan komme av? Linja er slik på kvelden og fin på dagen. NGT, sier at de ikke vet.. Har klaget på dette siden jeg fikk produktet Endret 30. oktober 2006 av WiSLE Lenke til kommentar
-morten Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Her er også linja ofte ubrukelig om kvelden, men helt ok om dagen. NGT sier det er dårlige kabler i området og gidder ikke gjøre noe med det... Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Syntes det er latterlig at dem kan skylde på dårlige kabler osv osv. Problemet ligger jo helt klart i utstyret til NGT. Tipper at dem har dårlig kapasitet for og spare penger opp mot sentralen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du måler bare ikke en ADSL2+ linje på itavisen... Bruk denne http://nettforlaget.net/goto/speed/ og velg start.no i menyen Får du lav hastighet så kan du prøve å slå av og på routermodemet. Årsak til at man får feil forhold (>20%) mellom brutto og TCP hastighet er som regel dårlig hardware (routermodem). Lenke til kommentar
-morten Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Vel, jeg får ca 500kbit (og ofte 10% pakketap!) etter klokka 22-23, noe som varer til 7-8 tia om morgenen. Linja er egentlig 3mbit ellerno. Og om dagen får vi aldri over 1mbit, selv om vi hadde dønn stabil linje på 1400kbit i flere år, før det ble dårlig for et års tid siden. NGT support-telefon mente de ikke klarte å fikse, og anbefalte oss å si opp abonnementet (!) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg skjønner forsåvidt NGT som kan levere utstyr i enden av kabelen, men som ikke kan rulle ut ny kobberkabel til deg. Jeg ville hvertfall justert ned linjehastigheten og prisen et hakk, siden du ikke får den hastigheten du skal ha alikevel. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Uff.... Ignorant... Det du mener og si er at en data som er plugget rett i NGT router skal få ca 3-4mbit ut? Hvis du sjekker demo nedlastningen som er FRA ngt, så skaldet gå fortere.. På dagen går samme download i 2.2-2.4mb/s . Jobber selv i en ISP, så ikke kom i leksjoner. Er klar over at itavisen ikke er fasitsvar, men det er somregel nedlastningsserverne fra ngt Du måler bare ikke en ADSL2+ linje på itavisen... Bruk denne http://nettforlaget.net/goto/speed/ og velg start.no i menyen Får du lav hastighet så kan du prøve å slå av og på routermodemet. Årsak til at man får feil forhold (>20%) mellom brutto og TCP hastighet er som regel dårlig hardware (routermodem). 7179763[/snapback] Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har selv en ADSL2+ linje fra NGT og måler alltid for lav verdi på itavisen. Linjen min er 18,5Mbit (TCP) og jeg måler fra 6-14Mbit på Itavisen. Hovedårsaken til disse varierende resultatene er at man får forskjellig filstørrelse tilsendt og noe merkelig tolking av resultater. Jeg tviler ikke på at dine resultater er for lave. Hvis du har ZyXEL P660RU-T3 routermodem, så vet hvertfall jeg hvorfor du sliter... Hvis du bridger routermodemet og setter en skikkelig router bakom så vil du trolig få full hastighet på linja di, det er hvertfall min erfaring. Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Joa, men problemet er bare på kvelden.. Får 20mbit på dagen, men 4mbit på kvelden. Trur du routern er tidsinnstilt for å fungere dårlig ? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Har også endel problemer med dette, har også ngt... Lenke til kommentar
chil Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Jeeess....viktig det... Endret 14. november 2006 av chil Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Joa, men problemet er bare på kvelden.. Får 20mbit på dagen, men 4mbit på kvelden. Trur du routern er tidsinnstilt for å fungere dårlig ? 7180938[/snapback] Nei det tror jeg ikke Leste nok litt for kjapt. Lenke til kommentar
maxxxxel Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Bruk http://www.freedownloadmanager.org/ max connections 30, når jeg laster ned 1 file få jeg 300-600 med downloadmanager 1.5MB/s. Fungere også fint med Firefox og flashgot plugin Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Mål med tptest.se versjon 3.11 =) OG her kommer nok feilen... NGT har overbukket sentralen sin og har ikke nok kapasitet til alle. Du får derfor 4Mb/s, selv om du egentlig skal ha mye kjappere. Er en kjensgjerning at internettlinjer brukes mer på ettermiddagen en resten av dagen (se: http://mrtg.uio.no/mrtg/nix/), altså linjene til NGT har ikke nok kapasitet til å ta all trafikken på ettermiddagen. Mulige "løsninger" mellom deg og din ISP: - Prisnedsetting med samme hastighet - Gå ned til lavere hastighet Endret 30. oktober 2006 av tommy_89 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Du kjenner kanskje noen i nærområdet ditt som har NGT og er på samme sentral som deg, og har akkurat samme problem? Isåfall er det som Tommy beskriver her. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Du kjenner kanskje noen i nærområdet ditt som har NGT og er på samme sentral som deg, og har akkurat samme problem? Isåfall er det som Tommy beskriver her. 7183094[/snapback] Er jo ikke noen annen logisk forklaring, når det er i en bestemt tidsperiode... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Men er det ikke litt merkelig at bruttohastigheten er god på kveldstid? Forskjell på brutto og nettohastighet skyldes OFTE dårlig hardware. Men når trådstarter ikke vil prøve bridge eller si hva slags utstyr han har så får dere forfølge andre teorier. Hos meg er det svært variabel hastighet med crap-routermodem (2-15Mbit), mens bridget utstyr med Linksys router gir 18,5Mbit uansett når jeg måler. Hadde jeg kun hatt crap-utstyret, så kunne jeg også sagt at NGT leverer dårlig linje. Men slik er det alså ikke. My 2 cents... Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Mål med tptest.se versjon 3.11 =) OG her kommer nok feilen... NGT har overbukket sentralen sin og har ikke nok kapasitet til alle. Du får derfor 4Mb/s, selv om du egentlig skal ha mye kjappere. Er en kjensgjerning at internettlinjer brukes mer på ettermiddagen en resten av dagen (se: http://mrtg.uio.no/mrtg/nix/), altså linjene til NGT har ikke nok kapasitet til å ta all trafikken på ettermiddagen. Mulige "løsninger" mellom deg og din ISP: - Prisnedsetting med samme hastighet - Gå ned til lavere hastighet 7182635[/snapback] linken din virka ikke mulig denne er bedre http://www.tptest.se/lista_artiklar.asp?lngCategoryId=1308 Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 hahah.. har også NGT og sliter med samme problem.. helt tragisk.. de skylder på gamle kabler her også, men at jeg må ta opp problemet med telenor... Til tider er jeg helt uten internett-tilkobling, dette skjer oftets om natta eller mårningen.. Er så drittlei ustabilt nett... Virker som ingen aktører i norge helt klarer å sende feilfritt... har også hatt telenor, men det var bare j** dyrt... vi burde lære av sverige Lenke til kommentar
kvase Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kapaks Info Web kanal https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå