Gunder1 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 fikk min nye view P90f som skal være flat, de er den men når jeg ser på oppgavelinja føler jeg at den "bøyer" seg på midten. Skal det være slik, synes det er veldig irriterende. :sad: Gunder Lenke til kommentar
jossa Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 trykk på meny knappen i fronten.. der finner du et tegn av en firkant med en buet firkant inni... juster på denne til linja blir rett _________________ data er oppskrytt og forsvinner vel om noen år når folk går lei tenker jeg. -Dan Hansen- [ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-11-09 14:12 ] Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Hjelper ikke, bildet mitt buer "innover" liksom på midten nede, har prøvd å tatt tilbake til default men det er helt likt. Anyone else? Gunder Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Det er nok sånn skjermen skal være, ikke no å få gjort med det. Samme er det på LG Flatron Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Det er en optisk illusjon. Hjernen din er vant til å se på en vanlig CRT skjerm..som er buet utover. Hjernen din kompanserer for dette. Når den så kommer på en helt flat skjerm...blir det en slags negativ virkning...du TROR du ser en bue innover. Det vil forsvinne etterhvert. AKIRA Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 har samme skjerm... jeg merker ingenting av dette... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 17:01, skrev ritz00:har samme skjerm...jeg merker ingenting av dette... Hjernen er en individuell greie. Folk oppfatter denne effekten forskjellig...fra å ikke se noe..til å se det mye.....men det de har felles er at det går over etterhvert. AKIRA Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Ta det helt med ro, det er ingen feil på skjermen din. Som nevnt i en tidligere post så er dette et optisk fenomen som skjer med dine øyne og hjerne. Etter en tidws bruk vil dette avta. Vi har også en 3 dager gammel LG Flatron med samme fenomen. Allerede nå tenker vi ikke over dette. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Vennene mine trudde d samme om min sony 32" widescreen :razz: "Hvorfor går den innover á?" Lenke til kommentar
clumzy Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg fikk nettopp min nye p95f+, jeg hadde store forhåpninger til denne. Men jeg må si jeg er litt skuffa. Jeg har stillt og tweaka lenge men får det ikke til å bli perfekt. Det første som irriterte meg var at skjermen ikke tilpasser seg oppløsningen automatisk slik mange andre skjermer gjør. Og siden det ikke er noen memory funksjon så må dette stilles hver gang du bytter oppløsning. Fram og tilbake fra spill for eksempel. Det blir fort uklart og gromsete oppe i venstre hjørne. En degaus hjelper litt på dette men ikke helt. Jeg har prøvd moire og alle de andre innstillingene men ingenting funker. Oppe i høyre hjørne er det litt sterkere farger, dette kan til en hvis grad botes på ved å bruke purity tingen i menyen. Men hvorfor har jeg aldri opplevd å måtte gjøre dette på noen annen skjerm? Jeg blir også sliten og tørr i øynene etter et par timer foran skjermen. Nå kjører jeg på 85 hz, jeg har prøvd på 75 hz som det står at man skal kjøre i manualen. Og jeg har prøvd på 100 hz. Men fortsatt blir jeg irritert i øynene. Det var faktisk bedre med targa skjermen! Jeg var klar over at jeg kom til å få en grå strek over skjermen med triniton bilderør. Men jeg har ikke bare en strek. Jeg har 2 horisontale og 3 vertikale linjer. Det hele blir ikke bedre ved rotet fra multicom. Jeg bestillte en p95f, fikk beskjed om at jeg måtte vente enda lengre før den kom på lager. For så at de sender en mail og sier at p95f er tatt ut, og at de nå heller vil sende meg en p95f+. Jeg godtar dette, har jo lest så mye skryt om denne skjermen også og den deilige brightnessknappen. Brightnessknappen fikk jeg inntrykk av at skulle justere lys og kontrast til det som passet til det du jobbet med. Mørke ganger i spill, lyse sletter eller word. Men denne knappen bare gnur opp lys og kontrasten noe helt sinnsykt. Powerstrip gjør denne jobben bedre og uten noen trykk. Men en ting skal skjermen ha, den er helt flat! Selv om det tok en halvtime før den ikke buet innover mer. Det som nå ser helt sykt ut er å gå ut og se på den gamle maskina med crt skjerm... [ Denne Melding var redigert av: clumzy på 2002-11-10 22:05 ] Lenke til kommentar
Ari Behn Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg hadde også en P95F+...styr unna! Akkurat som din, gul i venstre hjørne topp....grumsete nede til høyre, blura deler av midten....mitt tips er å kjøpe deg en brukt skjerm så du får sett hvordan den fungerer.Jeg endte opp med en brukt triniton skjerm etter å ha hatt 3(!) nye.LG, ViewSonic og NEC.Nå har jeg en Compaq Triniton 21", MYE bedre bilde :wink:.Ta en titt på QXL etc. Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Takker for alle svarene, jeg får vel ta tiden til hjelp. Men jeg kommer til å bruke mer en 30 min for å bli vant med den, har jo hatt den i 2 uker snart... Gunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå