Gå til innhold

Buet bilde på min nye Viewsonic?

Gunder1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trykk på meny knappen i fronten..

der finner du et tegn av en firkant med en buet firkant inni... juster på denne til linja blir rett

data er oppskrytt og forsvinner vel om noen år når folk går lei tenker jeg.

-Dan Hansen-

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-11-09 14:12 ]

Lenke til kommentar

Det er en optisk illusjon. Hjernen din er vant til å se på en vanlig CRT skjerm..som er buet utover. Hjernen din kompanserer for dette. Når den så kommer på en helt flat skjerm...blir det en slags negativ virkning...du TROR du ser en bue innover. Det vil forsvinne etterhvert.

AKIRA

Lenke til kommentar

Ta det helt med ro, det er ingen feil på skjermen din. Som nevnt i en tidligere post så er dette et optisk fenomen som skjer med dine øyne og hjerne. Etter en tidws bruk vil dette avta.

Vi har også en 3 dager gammel LG Flatron med samme fenomen. Allerede nå tenker vi ikke over dette.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp min nye p95f+, jeg hadde store forhåpninger til denne. Men jeg må si jeg er litt skuffa. Jeg har stillt og tweaka lenge men får det ikke til å bli perfekt.

Det første som irriterte meg var at skjermen ikke tilpasser seg oppløsningen automatisk slik mange andre skjermer gjør. Og siden det ikke er noen memory funksjon så må dette stilles hver gang du bytter oppløsning. Fram og tilbake fra spill for eksempel.

Det blir fort uklart og gromsete oppe i venstre hjørne. En degaus hjelper litt på dette men ikke helt. Jeg har prøvd moire og alle de andre innstillingene men ingenting funker.

Oppe i høyre hjørne er det litt sterkere farger, dette kan til en hvis grad botes på ved å bruke purity tingen i menyen. Men hvorfor har jeg aldri opplevd å måtte gjøre dette på noen annen skjerm?

Jeg blir også sliten og tørr i øynene etter et par timer foran skjermen. Nå kjører jeg på 85 hz, jeg har prøvd på 75 hz som det står at man skal kjøre i manualen. Og jeg har prøvd på 100 hz. Men fortsatt blir jeg irritert i øynene. Det var faktisk bedre med targa skjermen!

Jeg var klar over at jeg kom til å få en grå strek over skjermen med triniton bilderør. Men jeg har ikke bare en strek. Jeg har 2 horisontale og 3 vertikale linjer.

Det hele blir ikke bedre ved rotet fra multicom. Jeg bestillte en p95f, fikk beskjed om at jeg måtte vente enda lengre før den kom på lager. For så at de sender en mail og sier at p95f er tatt ut, og at de nå heller vil sende meg en p95f+. Jeg godtar dette, har jo lest så mye skryt om denne skjermen også og den deilige brightnessknappen.

Brightnessknappen fikk jeg inntrykk av at skulle justere lys og kontrast til det som passet til det du jobbet med. Mørke ganger i spill, lyse sletter eller word. Men denne knappen bare gnur opp lys og kontrasten noe helt sinnsykt. Powerstrip gjør denne jobben bedre og uten noen trykk.

Men en ting skal skjermen ha, den er helt flat! Selv om det tok en halvtime før den ikke buet innover mer. Det som nå ser helt sykt ut er å gå ut og se på den gamle maskina med crt skjerm...

[ Denne Melding var redigert av: clumzy på 2002-11-10 22:05 ]

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en P95F+...styr unna! Akkurat som din, gul i venstre hjørne topp....grumsete nede til høyre, blura deler av midten....mitt tips er å kjøpe deg en brukt skjerm så du får sett hvordan den fungerer.Jeg endte opp med en brukt triniton skjerm etter å ha hatt 3(!) nye.LG, ViewSonic og NEC.Nå har jeg en Compaq Triniton 21", MYE bedre bilde :wink:.Ta en titt på QXL etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...