Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Aopen MX4BS som ikke starter

Anbefalte innlegg

Hei

Har et Aopen MX4BS m/1.4 ghz P4. Når jeg kobler til strømmen på kortet, så lyser den grønne lampen som indikterer at hovedkortet får strøm. Men når jeg skal starte kortet skjer det ingen ting.

Har prøvd forskjellige PSU'er som ellers fungerer perfekt med s478, men på dette kortet vil det ikke fungere.

Alt som kan hjelpe mottas med Takk =D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinen trenger følgende komponenter for å boote:

- PSU

- Hovedkort

- CPU

- RAM

- Skjermkort

Prosedyren blir da å kryssbytte alle komponenter, frem til det virker.

7180650[/snapback]

Kryssbytte? hvordan da? bytte ut kun ett komponent av gangen og teste?

Endret av H.C.S
Lenke til kommentar

Da tyder det på at det enten er hovedkortet, CPU eller strømforsyning. Det finnes beskrivelser her på forumet om hvordan man starter strømforsyningen uten at den er koblet til et hovedkort. Prøv det som står i den beskrivelsen, så har du ihvertfall en pekepinn på om strømforsyningen kan være defekt. Hvis det til slutt viser seg at det ER strømforsyningen som er gåen, klarer det seg jo sannsynligvis med å skaffe en ny.

Kaster aldri komponenter selv - får nesten ALLTID bruk for dem en dag. Enten jeg skal bygge en ny maskin eller bruke dem for feilsøking. Defekte komponenter kaster jeg selvsagt - men kun etter at jeg har konstatert at delen virkelig er defekt.

Lenke til kommentar

Slet med det samme her om dagen da jeg bygde min datamaskin. Det lyste på hovedkortet når strømmen var koblet til, men ingenting skjedde når jeg trykket på powerknappen. Det viste seg at det er noe tull med enten knappen eller ledningen som går til hovedkortet, så for at jeg skal få start på maskinen må jeg fram med et skrujern og kortslutte de to pinnene på power sw.

Lenke til kommentar
Det viste seg at det er noe tull med enten knappen eller ledningen som går til hovedkortet, så for at jeg skal få start på maskinen må jeg fram med et skrujern og kortslutte de to pinnene på power sw.

7187918[/snapback]

Har prøvd med begge deler. starter fortsatt ikke. så jeg er ganske hjelpeløs nå. =O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...