Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Asus WL500G - Zyxel ADSL Modem = Krøll

Anbefalte innlegg

Har en asus WL500G router og et Zyxel ADSL modem fra telenor. Innimellom mister routeren kontakt med modemet (Er kobla sammen med kable) Logger jeg meg da på router får jeg meldingen PPPoE disconnected. Trykker jeg på reconnect skjer det ingen ting. Eneste måten for å alt opp å stå igjen er å koble fra hverandre alle kabler og strømforsyninger og koble alt sammen igjen. Da kan det hende at jeg får modemet på lufta igjen. Det rare er at DSL og ATC ampene lyser grønt på modemet selv om ruter melder at PPPoE disconnected.

Bør ikke en router være i stand til å reconnecte til modemet uten at man skal restarte hele skiten og koble alt fra hverandre?

Lurer på om det kan være noe kødd med ruteren min eller om det er modemet som er råttent. Ringte 05000 og etter mye enstavelsesord på telefoen "Privatkunde", "Internett" osv kom jeg til slutt fram til mulighet til å teste modemet mitt. En automatisk stemme meldte at de hadde kontakt med modemet mitt, men at min bruker ikke var pålogget. Vurderer sterkt å kjøpe en Dlink eller Linksys router, men gidder ikke kaste penger ut av vinduet hvis det er modemet som er synderen.

Noen som hat noe tips her? Har hatt Zyxel modemet siden 2002. Kan jeg be telenor om å bytte det? Har jo hørt trikset om å gi det litt flere volt enn det trenger. Da blir det garantert bytta, men det tar sikkert noen dager kanskje uker :hmm:

Kobla for en til to uker siden alt av nettverksutstyr opp et annet sted i huset og trodde i lengre tid at det var forstyrrelser fra annet elektronisk utstyr i nærheten som skapte problemer. Etter mye frustrasjon kontaktet jeg for første gang 05000 og fikk høre at det var problemer med ADSL i oslo. Mener allikevel at utstyr bør kunne reconnecte selv om forbindelsen detter ut og at full demontering og oppkobling er drøyt for å få et modem og en ruter på lufta hver gang det streiker.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...