Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny pc skjerm

NightWolfie

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lyst til å investere i en skjerm, den skal hovedsaklig brukes til spilling.

Jeg har lenge hold fast på å ha HDCP, men trenger man virkelig det? Hvorfor har noen skjermer dette?

Har veldig lyst på en 22-24", og har mest lyst på 24" pga. 1920x1200 oppløsninga. Har sett i prisguiden på asus sin 22" men det er en stund til den kommer og den har "bare" 1680x1050 i oppløsning.

Som jeg sa skal den brukes til spilling og kan derfor IKKE ha etterslep og 24" har jo som regel god kontrast og lysstyrke så det er i boks.

Hva bør jeg gjøre? Vente på Asus sin med hdcp eller kan en kar her hjelpe meg med å finne en 22/24"?

Takker for all hjelp :)

Nightwolfie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter sånn halvveis på bestillingsknappen på Dells 24", den koster kr 6769 ferdig levert. Den har HDCP, men jeg vet ikke noe om etterslep da jeg ikke har testet den. Jeg bestilte nylig en 20" Dell til en kompis og falt for utseendet, en lekker skjerm.

Lenke til kommentar
Jeg sitter sånn halvveis på bestillingsknappen på Dells 24", den koster kr 6769 ferdig levert. Den har HDCP, men jeg vet ikke noe om etterslep da jeg ikke har testet den. Jeg bestilte nylig en 20" Dell til en kompis og falt for utseendet, en lekker skjerm.

7178279[/snapback]

Dell sin 24" ville jeg også definitivt sett på. Nå skal det sies att det er en Tråd med 600 innlegg her på HW.no om den skjermen, så info burde du klare å skaffe.

Edit:

har bestilt en 2007FP 20" dell selv.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

men dell sin 24" har jo 16 ms i etterslep. Dette kan da ikke egne seg til spilling?!

EDIT: Er ikke DENNE et bedre alternativ ( - HDCP, som jeg ikke vet om er nødvendig? )

EDIT2: Ser at dell har 6ms grå til grå den også, så burde være omtrent samme. Ergo, dell sin må vel være bedre?

Endret av NightWolfie
Lenke til kommentar
men dell sin 24" har jo 16 ms i etterslep. Dette kan da ikke egne seg til spilling?!

EDIT: Er ikke DENNE et bedre alternativ ( - HDCP, som jeg ikke vet om er nødvendig? )

EDIT2: Ser at dell har 6ms grå til grå den også, så burde være omtrent samme. Ergo, dell sin må vel være bedre?

7179573[/snapback]

Dell oppgir ikke overdrevne responstider i forhold til andre, nei.

Når man ser på hvilke paneler som står i skjermene, har Dell ett 6ms S-PVA, mens Acer har ett 6ms P-MVA.

Utifra det har Dell skjermen mest sannsynlig noe bedre innsynsvinkel, og en del bedre kontrastnivå.

Hvilken som er best i praksis er vanskelig å si, men ville klart gått for Dell her.

Edit:

HDCP er ett viktig argument hvis du vil ha skjermen noen år, og se film. Nye HD filmer kommer nemlig til å kreve HDCP i skjerm og skjermkort for å kjøre.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Ok, bra forklart. Spørsmålet er om jeg skal gidde å ha den noen år da... Brått dukker jo SDetellerannet skjermene opp og da sier vi hadet bra til LCD. Uansett, når vil jeg trenge HDCP (film) ?

7186811[/snapback]

Vanskelig å si, men det er ett krav til HD-DVD og Blu Ray filmer, hvis det sier deg noe. HD utstyr er på vei inn i markedet nå, og selv om spillere og slike disker er dyre nå, forventes det at dette blir mye mer vanlig etter PS3 lanseringen, for den ha Blu Ray integrert.

Likevel er jeg ikke helt sikker på att du kommer til å trenge HDCP så veldig mye, det går fort noen år før det blir nødvendig, og da er skjermen plutselig ikke verdt så mye lenger.

VAnskelig å spå, gitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...