siemens Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg bestilte for noen dager siden et digitalt kamera fra MPX som var de først sammen med komplett som kunne levere dette.Jeg bestilte fra MPX på grunn av pris. Dag1:Lagerstatus viste 5+ Bestilling ble gjort tidlig på dagen med håp om at kameraet kunne sendes samme dag. Dag2:Jeg går inn på ordrestatus og sjekker hvor langt ordren er kommet. Fortsatt ligger det 5+ på lager. På min ordre ligger det derimot leveringsdag dag3. Jeg sendte da en epost og fikk til forklaring at varen skulle bli plukket på lager dag 3. Alt ok tenker jeg. Dag 3: Jeg sjekker nok en gang lagerstatus som viser 5+ På min ordre ingen forandring. Jeg regnet med at min var plukket,men ikke oppdatert Dag4: Lagerstatus: bekreftet dag 8. Min ordre bekreftet til samme dag 8. Jeg avbestillte da kameraet. Benytter webshoppene seg av falsk lagerstatus for å lokke til seg kunder????? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg kan ikke svare for denne webshopen konkret, men vet at mange webshoper benytter seg av leverandørens lagerstatus. Mange butikker har ikke engang eget lager. MLW Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Opplever det samme som deg akkurat nå... Har inne en bestilling hos mpx som de ikke sender. På webshopen deres står det at de har varen, og jeg får bekreftet dato for levering flere dager fram i tid. Etterhvert som tida går, flyttes den bekreftede datoen fram, og fremdeles har de varen på lager i følge opplysningene på webshopen. Jeg mailer flere ganger og spør om de har varen og hvorfor de ikke sender, men får egentlig ikke svar på hva jeg spør om, de sier bare at varen kommer snart, de skal sende den, de har problemer med leverandørene sine som ikke kan bekrefte leveringsdato osv. De vil ikke svare på hva 20+ av produktet på lager betyr, virker som de skriver at de har det, mens de egentlig er tom, eller hvis lagerbeholdningen speiler leverandørens beholdning, har de en leverandør som ikke klarer å levere, eller som også er tom uten å kunne si ifra.... Meget frustrerende iallefall, har venta i ei uke nå, og bekreftet leveringsdato for et av produktene mine er nå i går!! Disse datoene er jo bare løgn, de betyr ingenting Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Jeg har bestilt fra MPX to ganger. Første gang ble alt sent med engang. Andre gang var det samme problemer som nevnt hvor jeg da ringte og spurte om det var noe rusk i systemet. Dette fikk jeg bekreftet og var i grunn fornøyd med det. Selvom jeg måtte vente en mnd++ før jeg fikk det jeg bestillte vil jeg si jeg er veldig fornøyd med MPX. Svarte fort gjorde de også. Ville kanskje vært lurt av dem og fjerne rusket de har da men :wink: Er jo fryktelig surt å vente på ting som står de har på lager. En annen ting, mail kan fort misforståes så det er bedre å ringe å spørre på en hyggelig tone og heller bli mere grinete hvis de er det.... Da kan man også oppklare eventuelle misforståelser det fort blir i mail, hvertall de jeg skriver... Lenke til kommentar
Alfa-Alfa Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Hvis det er snakk om Canon A70 så er Canon som ikke klarer å levere pga stor etterspørsel, har prøvd å bestille fra flere netlev. med samme resultat, importør får ikke nok av varen inn. Har selv ventet nå i uker for å få tak i kamera og i dag ligger det på posten. Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Er nok ikke Canon, det er P4 2.6Ghz 800 fsb. Ringte dem i dag, og jeg fikk vite at denne lagerstatusen speiler lagret hos deres leverandør som de VANLIGVIS får varer fra på 0-3 dager. I mitt tilfelle fikk de ikke disse på 5-6 dager, så mpx selv skal vel egentlig ikke ha skylda for at det går så tregt innimellom... Jeg avbestilte 2.6Ghz og bestilte 2.4 istedet, den hadde de klar for levering asap... Kan jo klokke 2.4 til uante høyder, har jeg lest Lenke til kommentar
Murph[Y] Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Bestilte selv et a70 fra telebutikken den 22 april, og har enda ikke fått kameraet... Leveringsdato ble satt til 5 mai, og er nå flyttet helt frem til 17 juli! Jeg blir frustrert og oppgitt... Gjett om jeg har planer om å avbestille! Lenke til kommentar
andreash Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Ser ut som at leveringsdato på A70 blir rundt 18-20 juli. Min leverandør (SMG) kan ikke levere før da ihvertfall. Lenke til kommentar
M-bite Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 Kanskje de spekulerer i å samle bestillingene til sine leverandører for å spare frakt, hva vet jeg. Jeg bruker i hvertfall som regel å ta en telefon til butikken før jeg bestiller for å forsikre meg om at de har varen. Lenke til kommentar
geronimo Skrevet 22. juni 2003 Del Skrevet 22. juni 2003 fant ut at det var smart å ta opp en bestilling, vente til den er godkjent og så ringe dem og spørre om når dette kan bli sendt, og hva de har på lager. Da kan du også muntlig avbestille eventuelle "ventevarer", for å få sakene raskt avgårde. Kanskje tilbyr de seg å sende i to leveranser til samme pris, eller en retail istedet for bulk til samme pris, hvis de har den på lager... Men det burde vært et bedre system hos mpx, slik at kunder ser hva de virkelig_har på lager og ikke Lenke til kommentar
jogrim Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Hei Hvis man opplever selgeren ikke leverer varen til avtalt tidspunkt, kan du kreve at selgeren leverer, og du kan holde tilbake betalingen inntil levering skjer. Dersom forsinkelsen er vesentlig kan du heve kjøpet. Les mer her: http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt Ta også en titt på angrerettloven: http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt Lykke til Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Når eit produkt ikkje finnes hjå leverandørene er det vel ganske logisk at webshoppene har det. og alle her veit jo at det går ann å avbestille utan noko mukk viss webshoppen ikkje har det inne. Er ein usikker er det berre å ta ein telefon eller mail til den aktuelle butikken. Dei fleste seriøse butikkane svarer på telefon eller mail. Trur det ikkje er nødvendig å begynne å valse med lovverket på ei bestilling, har ein betalt på forskudd ville eg krev at ikkje det blei trukke frå konto før ordren var sendingsklar (noko eg trur dei fleste gjer allereie) mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå