Gå til innhold

Tren kroppen i en virtuell verden?

Anbefalte innlegg

Finnes det gode og praktiske løsninger for viruell trening? Eksiterer det produkter du kan koble til pcen din for å trene kroppen?

Jeg har ofte tenkt hvor genialt det hadde vært om jeg kunne trent når jeg spiller. Jeg er sikkert ikke den eneste som har tenkt denne tanken. Så det må da finnes utstyr der utte eller ihvertfall produkter under utvikling til et slikt formål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, morsom tanke :) Det er nok ikke så lett, da trening ved hjelp av elektriske impulser (som jeg ser som det eneste alternativet her) kun trener selve musklene, den trener ikke senene som musklene bruker. Med andre ord, dersom en kun trener ved hjelp av dette, så vil man enkelt kunne få strekk (eventuelt ryke) sener når man bruker musklene på ordentlig. Men selvfølgelig, det ville i teorien gå an å kombinere dette, slik at man bruker et apparat som et av disse, og da trener musklene på ordentlig når man ikke sitter på pcen.

Ellers er det eneste alternative jeg kan se for meg å bruke kroppen fysisk mens man sitter på pcen, dog det kan være litt vanskelig å sitte med en gyroball i den ene hånden mens man sitter å spiller CS. ;)

Lenke til kommentar

Tja, hadde vært bonus om man kunne chilla på pc'n i et par timer istede for å måtte stresse på et treningsstudie :p , men jeg ville selv ikke bare brukt den metoden, er jo greit å komme seg ut litt også? ;) men hadde vært et fint alternativ hvis du er litt lite motivert til å gå på treninga

Lenke til kommentar
Eller bare ta en titt på Nintendos konsoll "Wii" som kommer 8. desember?

Noen videoer:

http://youtube.com/watch?v=W2pMSVL72I8

7183895[/snapback]

He he, wii tror jeg kommer til å slå godt ann. Dette var igrunn ikke et dumt forslag. Hadde helt glemt wii. Nintendo er inne på et godt spor med denne nye konsollen sin. Håper dette kan bane vei for flere slike produkter, også til pc.

Kanskje hele kroppen vår blir kontrollene til neste generasjons konsoller og ikke bare den lille pinnen du holder i hånda som til wii. Når det skjer da er vi virkelig inne på noe. Men wii er absolutt et skritt i riktig retning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...