Gå til innhold

Beste pc spill du har spilt noensinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som svarer Oblivion? Er dere gamle nok til å ha spilt de gamle klassikerene?

 

Det er alt for mange gode spill til å kunne nevne det. De fleste som jeg virkelig nyter er nevnt her fra før, men jeg har noen å legge til:

 

X-Com - Terror from the deep og UFO Defense

Commander Keen 4

Cyberia

Duck Tales: The Quest for Gold

The Games - Winter Challenge

 

(Merk, jeg lister ikke opp spill som allerede er nevnt tidligere her, det ville tatt år å nevne alle de gode spillene),

(Tror Red Alert 1 eller 2 ville vunnet min Best game EVER konkurranse)

Lenke til kommentar
Diablo 2 LoD

 

Det spillet dør aldri, jeg vedder på at jeg kan ta det opp igjen om 10 år å ha det gøy med det.

7180000[/snapback]

 

Det dør den dagen Diablo 3 kommer ...

7180757[/snapback]

hehe godt mulig, men så spørs det om ikke du er død eller pensjonert selv når det kommer :D

 

Beste spill jeg har spillt noensinne.... uff alt for vanskelig... Får dra fram litt forskjellige sjangrer...

 

Fallout

Baldurs Gate

Might and Magic VII

Ufo/X-com

Monkey Island, grim fandango..

Duke Nukem 3D :love: (litt flaut men brukte syykt med tid på det spillet)

BF1942

Lenke til kommentar
Dere som svarer Oblivion? Er dere gamle nok til å ha spilt de gamle klassikerene?

Hvem er du til og kunne bestemme hva som er dårlig spill eller bra spill for andre enn deg selv?

Greit at du ikke synes Oblivion er bra, men trenger da ikke hakke ned på personene som digger spillet? Liker spillet selv, men ikke uten mods som forandrer levellinga!

Lenke til kommentar

Som mange har nevnt allerede er dette forferdelig vanskelig å svare på. Skal jeg basere meg på hvor mye moro jeg har hatt med spillene, og "sense of wonder" og alt det der må jeg langt tilbake i tid, muligens fordi jeg var mindre og lettere å imponere, men kanskje også fordi det tekniske i mindre grad var fokus for spillutviklere.

 

Nåvel: I vilkårlig rekkefølge:

 

-Dune II

-Lands Of Lore

-Kings Quest 5 (husker jeg tenkte "bedre enn dette kan vel umulig grafikken bli")

-The Colonels Bequest, et adventurespill som hvirkelig hadde replayvalue, og med et innovativt tidssystem. Vanvittig skummelt også, husker jeg

 

Spilte vel egentlig de fleste gamle sierra spillene en hel del, i alle fall inntil point&click tingen dukket opp, (dog robin hood spillet deres var også fantastisk), men kom litt for seint inn i dem til å sette pris på de aller eldste. Likte vel også godt Id-spillene, fra og med wolf3d, men ikke like godt.

 

Av nyere ting har jeg enorm sans for Elderscrolls spillene fra og med Daggerfall (fikk aldri med meg det første), Deus Ex, Halflife+2, starcraft (hvorfor har ingen nevnt starcraft!?), og naturligvis en hel del mer også. Diablo, og litt toeren også. Mhm.

 

Lands of lore er kanskje favoritten dog. Kombinasjonen mellom vakker grafikk (den er nydelig den dag i dag), ekstremt godt lydbilde (det _ER_ faktisk helt på høyde med det vi finner i dag), gameplay som er godt, og en spennende, om enn ikke genial historie. Hovedpoenget er dog hvor godt spillet suger, eller sugde meg inn i verdenen, karakterutvikling som rett nok var veldig rett fram, men likevel givende, masse hemmeligheter, i det hele tatt alt som gjør et rollespill godt, forenklet en hel del, noe som var helt fint siden det så godt som var midt første møte med sjangeren.

I tillegg var jeg temmelig ung (sen barneskole, mener jeg å huske), flere av de beste vennene mine spilte det samme spillet, både hos hverandre og hver for oss, og situasjonen rundt spilleopplevelsen var nærmest optimal (relativt nyoppgradert PC med _CD-rom_ og _Lydkort_!). Godt spill.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...