tommy_89 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei! Skal ha filserver. Tenkte å bruke 4800kr. Eneste kravene jeg har er at den skal være støyfri pluss at det må være med en 250GB i prisen. Håper dere hjelper meg! På forhånd takk Lenke til kommentar
-morten Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Skal det bare være en filserver kan du jo se på en NAS-boks. Det er hvertfall billig og stille. Evt kan du kjøpe et VIA Epia hovedkort og legge inn en lettvekts linux-distribusjon. Noen av disse er helt vifteløse, andre har en bitteliten cpu-vifte. Dessuten trekker de veldig lite strøm, så du kan få en veldig stille PSU også. Skal du derimot ha en helt vanlig boks, så bare gå til en nettbutikk og plukk det billigste du finner. Jeg satte sammen en server til 3000 kr for 5 år siden, og den går så det suser enda. Bare ta et hovedkort med alt innebygget osv. En simpel hjemme-server krever veldig lite av maskinen, så det er helt irrelevant hva du velger. Alt som selges i dag er godt nok. Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Den skal brukes til det meste av serveroppgaver =) Men vil jo selvfølgelig ha mest mulig for pengene, derfor jeg spør Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Den skal brukes til det meste av serveroppgaver =) Men vil jo selvfølgelig ha mest mulig for pengene, derfor jeg spør 7185210[/snapback] sett opp et oppsett i prisguide og post her da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå