Gå til innhold

Får ikke starte Gothic 3 (out of memory) LØST

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har store problemer med å få gothic 3 til å virke, får ikke startet det engang.

Først, mine specs:

3500+ lett klokket, 1,5gb ram, x1900xt, dfi lanparty hk.

Når jeg prøver å starte spillet så får jeg bare svart skjerm, hvis jeg da

trykker windows knappen kommer jeg til windows og en feilmelding som

sier "Out of memory" Hører jo om masse folk som spiller dette på 1gb med ram,

så jeg forstår virkelig ikke hva som er problemet. Har prøvd masse forskjellige .ini tweaks, men klarer aldri å starte opp spillet.

Er det noen andre der ute som har opplevd det samme? Og eventuellt funnet en løsning?

Kan også nevne at pcen har ny installasjon av windows og nyeste drivere til skjermkort. Virtual memory er satt til 3gb.

Håper noen vet om en løsning, blir helt gal av å ikke få spille Gothic 3, elsket Gothic 2 og har spillt gjennom det flere ganger.

Edit: Avinstallerte spillet, la det inn på ny og patchet til siste versjon. Da virket det

plutselig :D Men hekkan for en dårlig grafikk motor! Jaja, gøy er det allikevel.

Hilsen

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

Har store problemer med å få gothic 3 til å virke, får ikke startet det engang.

Først, mine specs:

3500+ lett klokket, 1,5gb ram, x1900xt, dfi lanparty hk.

Når jeg prøver å starte spillet så får jeg bare svart skjerm, hvis jeg da

trykker windows knappen kommer jeg til windows og en feilmelding som

sier "Out of memory" Hører jo om masse folk som spiller dette på 1gb med ram,

så jeg forstår virkelig ikke hva som er problemet. Har prøvd masse forskjellige .ini tweaks, men klarer aldri å starte opp spillet.

Er det noen andre der ute som har opplevd det samme? Og eventuellt funnet en løsning?

Kan også nevne at pcen har ny installasjon av windows og nyeste drivere til skjermkort. Virtual memory er satt til 3gb.

Håper noen vet om en løsning, blir helt gal av å ikke få spille Gothic 3, elsket Gothic 2 og har spillt gjennom det flere ganger.

Edit: Avinstallerte spillet, la det inn på ny og patchet til siste versjon. Da virket det

plutselig  :D  Men hekkan for en dårlig grafikk motor! Jaja, gøy er det allikevel.

Hilsen

Vinci

7177340[/snapback]

Det er så mye feil med dette spillet at hadde jeg visst om det på forhånd, hadde jeg glatt latt hele Gothic serien gå i graven. Et spill som Piranha har snakket SÅÅÅ mye om, og leverer så lite er jo totalt på trynet. Har venner av meg som ikke sliter med samme feil som meg, men de synes fortsatt spillet rett og slett er kjedelig. Store strekker som virker som om de er helt utelatt mht monstre, NPC'er o.l. Veldig mange løse tråder i spillet også, og selv har jeg måttet reinstallere et par ganger, da et par crash har gjort master-files "invalid". Og jeg har ikke tall på hvor mange ganger savegames har blitt korrupt. I dag tidlig haddde jeg spilt i ca 1.5 t da jeg bestemte meg for å save før jeg skulle starte et stort oppdrag. Dette fikk spillet til å gå i knestående, og jeg blir sittende med ubrukelig save. TAKK PIRANHA!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...