Gå til innhold

Hjelp ved kjøp av twintip ski.

.patrick

Anbefalte innlegg

Heisann, nå som snøen begynner og falle og vinterens skitur er bestillt (St.Anton) tenkte jeg det er på tide å tenke på noe nytt utstyr.

Har stått mye på slalom snowblades og sleddogs de siste tre årene, men tenkte jeg skulle anskaffe meg noen fine twintip til årets sesong.

Så jeg lurer på hvor lange ski bør jeg ha (er 184 høy), og om noen har noen konkrete anbefalinger til ski.

Når det kommer til pris så vil jeg egentlig ha det billigst mulig, men må jeg legge ut litt for å få et par gode ski så er det greit.

Mvh. Patrick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ett tips, pass på at skiene er bøyelige nok slik at du ikke ender opp med og kjøre på to planker... gjorde jeg i fjor og var utrolig vondt! (hadde ikke nok penger til nye når de først var kjøpt - ikke spør)

7177309[/snapback]

Skal passe på at de har god flex ja =) Hvilke ski kjøpte du?

Lenke til kommentar

Lengda varierer litt frå person til person, men omlag like lange som deg sjølv er fint. Sjølv er eg 183cm høg og har ski på 179cm. Fordelen med kortare ski er blant anna at dei er lettare å rotere med, medan lengre ski vil vere meir stabile.

Når det gjeld akkurat kva ski du bør velgje, so avheng det av kva du skal bruke dei til. Kun park, park/løype, park/pudder eller kun pudder. K2 har fleire gode ski. Fujative er ei relativt mjuk parkski som skal vere og vert mykje anbefalt til den bruken. Public Enemy er litt breiare, litt tyngre (trur eg) og litt stivare. Vert ofte anbefalt som ei god allroundski. Har dei sjølv, og eg liker dei godt. Det er sjølvsagt mange andre gode ski, og om du seier litt meir om bruken, er det sikkert fleire som kan kome med meir nøyaktige anbefalingar.

Lenke til kommentar
Lengda varierer litt frå person til person, men omlag like lange som deg sjølv er fint. Sjølv er eg 183cm høg og har ski på 179cm. Fordelen med kortare ski er blant anna at dei er lettare å rotere med, medan lengre ski vil vere meir stabile.

Når det gjeld akkurat kva ski du bør velgje, so avheng det av kva du skal bruke dei til. Kun park, park/løype, park/pudder eller kun pudder. K2 har fleire gode ski. Fujative er ei relativt mjuk parkski som skal vere og vert mykje anbefalt til den bruken. Public Enemy er litt breiare, litt tyngre (trur eg) og litt stivare. Vert ofte anbefalt som ei god allroundski. Har dei sjølv, og eg liker dei godt. Det er sjølvsagt mange andre gode ski, og om du seier litt meir om bruken, er det sikkert fleire som kan kome med meir nøyaktige anbefalingar.

7177378[/snapback]

Takker for svar :)

Jeg kommer til å bruke de mest til offpist og løype (60%offpist ca.), men sp lenge de ikke knekker av et par harde landinger i hoppparken er jeg fornøyd.

Fujative ser ut som en fin ski, men han i butikken omtalte den som en offpist ski og ikke parkski? Nå skal det sies at jeg ikke tror han visste helt hva han snakka om da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...