Gå til innhold

BF2 Eller BF2142 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg love deg, broderen min som har vært på Top 5 i BFV trackeren kom en dag inn på rommet mitt og ba meg spille på en infantri server.

Har ikke sluttet siden;)

Strike at Karkand, Infantry only= Heftig, du kan endelig spille ordentlig

Endret av Rubymj
Lenke til kommentar
Kan jeg love deg, broderen min som har vært på Top 5 i BFV trackeren kom en dag inn på rommet mitt og ba meg spille på en infantri server.

Har ikke sluttet siden;)

7293358[/snapback]

eneste jeg har å peike på er antallet granater..

Lenke til kommentar

Har ikke sluttet siden;)

7293358[/snapback]

eneste jeg har å peike på er antallet granater..

7294110[/snapback]

Haha :p Lær deg å dodge granater.

Ingen ser ut til å lære at å stå i en flagsone som blir tatt over = Grenade Rain

Lenke til kommentar

Hehe har spilt begge spillene i en del tid, må innrømme litt at jeg spiller bf2142 mest for å bli best i norge. (nummer 27 no hvis du fjerner alle juksere :p) Jeg syns bf2142 har fiksa en del ting da. kjøretøy generelt har blitt svakere så det faktisk er mulighet for de som er infantry å få en fin score. Best av alt med 2142 er jo selvfølgelig den nye "titan mod" den gir god variasjon og gjør spillet generelt mye mer intenst, pluss at du blir kvitt det jævla artilleriet. Dessuten har Dice satsa veldig mye på å få folk til å spille i team. Du får til og med poeng for å utføre oppdrag i squaden din. Og hvis du beskytter titanen din for eksempel eller angriper titanen til fienden får du "titan attack/defend score".

Så det er mye mer basert somet lagspill. Og det fører jo til at det blir mye morsommere.På BF2 blir det sånn at den som vinner er den duden som står og camper og gjør ingenting eller er den heldige som får angrepshelikopteret. På BF2142 er det ikke så stor konkurranse for fly og biler, og da slepper du også en hær av folk som teamkiller bare får å få helikopteret ditt. Dessuten er det mye stiligere unlocks på BF2142 enn BF2, problemet er bare at du får dem med en gang da. Du går alt for fort opp i rang på BF2142. Enda en bra ting på BF2142 er at de har gjort spillet mer realistisk med tanke på sikte. Siktet ditt går sakta opp og ned når du står stille. Og hvis du legger deg ned så blir ikke sikte perfekt med en gang (det blir det på battlefield 2) Altså de har fjernet den helt idiotiske konkurransen om å legge seg ned først...

Det er bare en ting som er dårlig med BF2142 og det er at du får en liten følelse at det blir litt tøysat at det er i framtida, men på en annen side gir det bare flere muligheter til å gjøre spillet bedre.

(BF2142 har masse masse bugs no men en god del blir fikst i neste patch som kommer om en måned)

Konklusjon: BF2142 er best likevel

Endret av mermaidman
Lenke til kommentar
Hehe har spilt begge spillene i en del tid, må innrømme litt at jeg spiller bf2142 mest for å bli best i norge. (nummer 27 no hvis du fjerner alle juksere :p) Jeg syns bf2142 har fiksa en del ting da. kjøretøy generelt har blitt svakere så det faktisk er mulighet for de som er infantry å få en fin score. Best av alt med 2142 er jo selvfølgelig den nye "titan mod" den gir god variasjon og gjør spillet generelt mye mer intenst, pluss at du blir kvitt det jævla artilleriet. Dessuten har Dice satsa veldig mye på å få folk til å spille i team. Du får til og med poeng for å utføre oppdrag i squaden din. Og hvis du beskytter titanen din for eksempel eller angriper titanen til fienden får du "titan attack/defend score".

Så det er mye mer basert somet lagspill. Og det fører jo til at det blir mye morsommere.På BF2 blir det sånn at den som vinner er den duden som står og camper og gjør ingenting eller er den heldige som får angrepshelikopteret. På BF2142 er det ikke så stor konkurranse for fly og biler, og da slepper du også en hær av folk som teamkiller bare får å få helikopteret ditt. Dessuten er det mye stiligere unlocks på BF2142 enn BF2, problemet er bare at du får dem med en gang da. Du går alt for fort opp i rang på BF2142. Enda en bra ting på BF2142 er at de har gjort spillet mer realistisk med tanke på sikte. Siktet ditt går sakta opp og ned når du står stille. Og hvis du legger deg ned så blir ikke sikte perfekt med en gang (det blir det på battlefield 2) Altså de har fjernet den helt idiotiske konkurransen om å legge seg ned først...

Det er bare en ting som er dårlig med BF2142 og det er at du får en liten følelse at det blir litt tøysat at det er i framtida, men på en annen side gir det bare flere muligheter til å gjøre spillet bedre.

(BF2142 har masse masse bugs no men en god del blir fikst i neste patch som kommer om en måned)

Konklusjon: BF2142 er best likevel

7297386[/snapback]

Best i Norge? På hvilket grunnlag da? At du har høyest rang?

BF2>BF2142:)

BF2142 er bare en dårlig mod med masse bugs og dårligere gameplay.

7297372[/snapback]

Kan du vise til en soldier du har spilt med?

7297931[/snapback]

Du, du skal være litt forsiktig til hvem du snakker til her. Duden spiller i en av europas aller beste klaner, og han vet hva han snakker om. Om han skal nevne gode spillere, har du neppe hørt om dem, fordi de viser seg sjeldent public. Dessuten ville listen blitt veeeldig lang...

Lenke til kommentar

Til BF2142 sitt forsvar så er jo spillet helt nytt og mye av den ræva gameplayen kan skyldes at de fleste rett og slett ikke vet hvordan de skal spille. Det er gjort et forsøk fra Dice sin side å oppmuntre til teamplay vha. metoder som nevnt tidligere i tråden, men om det vil fungere bra vil bare tiden vise. Kjøretøy er også mer balansert og det er foreløpig ingenting som utpreger seg som altfor overpowered slik fly og heli gjør i BF2.

Men at de har kjørt oppmuntringen til statpaddingen et skritt videre er helt latterlig. I BF2 var det slik at unlocks ikke ga noen reelle fordeler, mens i BF2142 får man et kjempeovertak dersom man har unlocks da unlockene inneholder helt essensielt utstyr.

Leveldesignet på 2142 er også noe av det mest uinspirerte og kjedelige man har sett på lenge. Selv om de ser simplere og enklere ut enn BF2 sine så har de likevel på mystisk vis klart å få til mer lagg..

Lenke til kommentar

7297372[/snapback]

7297931[/snapback]

Du, du skal være litt forsiktig til hvem du snakker til her. Duden spiller i en av europas aller beste klaner, og han vet hva han snakker om. Om han skal nevne gode spillere, har du neppe hørt om dem, fordi de viser seg sjeldent public. Dessuten ville listen blitt veeeldig lang...

7298570[/snapback]

Forsiktig med hvem du snakker til?.. :roll:

Han kan jo si hva han vil! At han spiller i en god BF2 klan har INGENTING å si!

Det han mente med å henvise til soldiers var å sjekke om han i det hele tatt hadde prøvd BF2142. Og da er det snakk om fullversjonen.

Om BF2412 har mye bugs, hva har BF2 da?

Titan har et par bugs, men conquest mindre enn BF2.

Endret av Markaren
Lenke til kommentar

7297372[/snapback]

7297931[/snapback]

7298570[/snapback]

Forsiktig med hvem du snakker til?.. :roll:

Han kan jo si hva han vil! At han spiller i en god BF2 klan har INGENTING å si!

Det han mente med å henvise til soldiers var å sjekke om han i det hele tatt hadde prøvd BF2142. Og da er det snakk om fullversjonen.

Om BF2412 har mye bugs, hva har BF2 da?

Titan har et par bugs, men conquest mindre enn BF2.

7299269[/snapback]

Slik jeg forstod det var det hvem gode spillere han hadde spilt med.

Lenke til kommentar

"han har i en av europas beste klaner azz... ... respekt lzm.."

Zevs, er nesten akkurat samme som å se på stats.

Taken trenger ikke ha peiling på 2142 bare fordi han kan BF2.

Dessuten er taken njuub, og det vet han selv også :roll:

Savner den tiden når alle spilte på bakken, og ikke levde opp i skyene.

For å spille bra selv, så må man spille med noen som spiller like bra, og ha godt teamplay.

Uansett....... vis litt repsekt til public spillere også. De er mennesker de også.

Ikke noe "dine meninger betyr ingen ting, du er public hore" (ikke det at jeg sier du har sakt det)

Lenke til kommentar

"På BF2 blir det sånn at den som vinner er den duden som står og camper og gjør ingenting eller er den heldige som får angrepshelikopteret."

Hvem er det du prøver å lure med skremselpropagandaen din?

Du har tydligvis ikke snøring på hva du prater om i det hele tatt..

Lenke til kommentar

Jeg har da spilt BF2 like lenge som du (i antall timer) Har faktisk ganske god snøring på hva jeg sier. Bare skru på BF2 og spill en runde å bli sjokkert. Uansett så bryr det meg ikke stort siden jeg spiller bare 2142 no. For å nevne et eksempel. Før den nyeste patchen kom med en mod som gjorde til at det ikke fantes kjøretøy kom jeg svært ofte på fjerdeplass. Og det var siden top tre eller to altid brukte helikopter eller tanks eller fly. Etterpå den kom ut vant jeg nesten hver eneste runde.

(vel som nevnt tidligere at jeg prøvde å bli best i norge, vel det er bare etter EA sitt ranking system, morsomt mår da...)

Lenke til kommentar
Jeg har da spilt BF2 like lenge som du (i antall timer) Har faktisk ganske god snøring på hva jeg sier. Bare skru på BF2 og spill en runde å bli sjokkert. Uansett så bryr det meg ikke stort siden jeg spiller bare 2142 no. For å nevne et eksempel. Før den nyeste patchen kom med en mod som gjorde til at det ikke fantes kjøretøy kom jeg svært ofte på fjerdeplass. Og det var siden top tre eller to altid brukte helikopter eller tanks eller fly. Etterpå den kom ut vant jeg nesten hver eneste runde.

(vel som nevnt tidligere at jeg prøvde å bli best i norge, vel det er bare etter EA sitt ranking system, morsomt mår da...)

7303491[/snapback]

Du vil ikke bli best, bare den med høyest stats. BF generealt er så veldig mye mer en bare fragging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...