Goscinny Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Har 2Kj-prøve i morgen, og sliter litt med en oppgave: a) Hva slags binding forekommer i følgende molekyler: H2Se - SO2 - PH3 - ICl - K2S b) Hvilket molekyl av de fire nedenfor er det mest polare? HF - HCl - HBr - HI A-oppgaven sliter jeg mest med. Skjønner ikke helt hvor jeg skal starte. Har spurt læreren, men han gav ikke et svar som hjalp meg mye. B-oppgaven er det vel bare å finne differansen i elektronnegativitetsverdien og rangere dem deretter ... Håper på rask hjelp! ENDRET: Gjorde nå b-oppgaven, men jeg hadde helt motsatt svar. Jeg regnet ut at HF hadde en differanse på 1,9 og fikk en ionekarakter på 59%, mens HI hadde en differanse på 0,3 med ionekarakteren 2 %. Da vil jeg si at HI er mest polar kovalent, og ikke HF HJELP! Goscinny Endret 29. oktober 2006 av Goscinny Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Troooooor jeg har skjønt det nå Goscinny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå