Goliath Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Kjøpte en 250Gb Western Digital SATA-II disk på Fredag og etter to dager, irriterer jeg meg grønn over all knitringen som foregår. Jeg syntes den knitrer vel for mye. Kan det virkelig være sånn eller kan disken rett og slett ha en defekt? Har lest på diverse nettsteder at denne disken skal være stillegående. Bruker den som bootdisk Endret 29. oktober 2006 av Zande Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) hva hjelper det mot knitringen? Er ikke snakk om vibrasjonsstøy her.. Endret 29. oktober 2006 av Zande Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Eg tippar du har same disken som eg har, Zande. Eg har montert denne i vibrasjonsdempande oppheng, og eg høyrer ikkje noko som helst av knitring frå disken. Endret 29. oktober 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Jaha? Ser ikke helt sammenhengen mellom knitring og vibrasjonsstøy egentlig. Har 2 stk. strikkdrevrammer men må bestille ekstra strikker fra Microplex siden de har begge gått istykker.. Blir netsen gal av støyen Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Nei, det var det eg meinte! Sidan eg har vibrasjonsdempa disken så burde denne knitringa vere den einaste lyden eg høyrer frå disken, men sidan eg ikkje høyrer noko så kan det ikkje vere noko større knitring i det individet eg har. Difor kan det nesten høyrast ut som om det er eitt eller anna utanom det vanlege med den du har. Endret 29. oktober 2006 av Garegaupa Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Det hjelper masse! når hdd er skrudd i kabinettet så forplanter knitringen seg masse mens hvis du henger de opp i strikk så begrenser du det til kun hdd. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Aner ikke om WD sine disker støtter AAM (Automatic Acoustic Management), men jeg har justert ned denne verdien med flere av diskene mine (ulike merker) for å redusere knitrestøy. Aksesstiden øker som følge av dette, men det er en avveining. Hitachi og Samsung er resere på lav søkestøy i min maskin, begge støtter også AAM. Seagate sluttet å ta i bruk AAM for noen år siden, vet ikke hvordan det står til i dag. Endret 29. oktober 2006 av KAS Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har 3 WD Disker og 4 Maxtor Disker i Min maskin, og alle mine WD disker lager en irriteredne knitrelyd når dem jobber, selv om mine Maxtor disker er festet på samme måte lager ikke dem denne knitrelyden. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Aner ikke om WD sine disker støtter AAM (Automatic Acoustic Management), men jeg har justert ned denne verdien med flere av diskene mine (ulike merker) for å redusere knitrestøy. Aksesstiden øker som følge av dette, men det er en avveining. Hitachi og Samsung er resere på lav søkestøy i min maskin, begge støtter også AAM. Seagate sluttet å ta i bruk AAM for noen år siden, vet ikke hvordan det står til i dag. 7178025[/snapback] hvilket program er det du bruker til å justere sånnt? hører ikke min hdd med de tilltakene jeg har gjort så vil bare forsikre meg om at allt står på maks sånn for ytelsens skyld! Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 hvilket program er det du bruker til å justere sånnt? hører ikke min hdd med de tilltakene jeg har gjort så vil bare forsikre meg om at allt står på maks sånn for ytelsens skyld! 7178379[/snapback] Hitachi Feature Tool. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 takker. Men er det noen windows programmer som gjør samme nytten? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Doc's AAM Tool kan muligens være til hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå