Gå til innhold

HDD fra WD knitrer vel mye?

Goliath

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 250Gb Western Digital SATA-II disk på Fredag og etter to dager, irriterer jeg meg grønn over all knitringen som foregår. Jeg syntes den knitrer vel for mye. Kan det virkelig være sånn eller kan disken rett og slett ha en defekt? Har lest på diverse nettsteder at denne disken skal være stillegående. Bruker den som bootdisk

Endret av Zande
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det var det eg meinte! :) Sidan eg har vibrasjonsdempa disken så burde denne knitringa vere den einaste lyden eg høyrer frå disken, men sidan eg ikkje høyrer noko så kan det ikkje vere noko større knitring i det individet eg har. Difor kan det nesten høyrast ut som om det er eitt eller anna utanom det vanlege med den du har.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Aner ikke om WD sine disker støtter AAM (Automatic Acoustic Management), men jeg har justert ned denne verdien med flere av diskene mine (ulike merker) for å redusere knitrestøy. Aksesstiden øker som følge av dette, men det er en avveining. Hitachi og Samsung er resere på lav søkestøy i min maskin, begge støtter også AAM. Seagate sluttet å ta i bruk AAM for noen år siden, vet ikke hvordan det står til i dag.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Aner ikke om WD sine disker støtter AAM (Automatic Acoustic Management), men jeg har justert ned denne verdien med flere av diskene mine (ulike merker) for å redusere knitrestøy. Aksesstiden øker som følge av dette, men det er en avveining. Hitachi og Samsung er resere på lav søkestøy i min maskin, begge støtter også AAM. Seagate sluttet å ta i bruk AAM for noen år siden, vet ikke hvordan det står til i dag.

7178025[/snapback]

hvilket program er det du bruker til å justere sånnt? hører ikke min hdd med de tilltakene jeg har gjort så vil bare forsikre meg om at allt står på maks sånn for ytelsens skyld!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...