Bandidos-Pelle Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Som gaming-mus er ingen av de nevnte musene over i tråden noe særlig. Gamere på bra nivå bruker G5, Razer eller MX Revo. 7193635[/snapback] Flere proffe gamere bruker 3.0 enn noen annen mus. Hvis det hadde vært en ulempe å bruke denne musa i forhold til f.eks. logitech G5, hadde de byttet på flekken. Tross alt snakk om proffer, de gidder ikke vitende spille med en ulempe. Det noen sier om sponsing er totalt bullshit. Microsoft er på ingen måte en stor aktør når det gjelder sponsing av f.eks. CS-klaner. Dessuten er det ikke slik at det er vanlig at et helt lag bruker 3.0. Oftest er det noen som bruker logitech og razer i samme laget. Razer er forresten en MYE tyngre aktør når det gjelder sponsing av gamere enn det microsoft har vært. Så hvorfor er det ikke de som har den mest brukte musa? Er så mange logiske brister i det enkelte sier her.... 7211363[/snapback] Jeg vet hva jeg snakker om, spiller på et høyt nivå i BF2 selv, og INGEN bruker 3.0. Alle bruker G5 eller Razor (copper eller diamond) - alt annet hører til unntaket. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Vice: Nei det er ikke heldig for sponsorene at spillerne bruker mus fra andre produsenter når de spiller matcher. Men de gjør det uansett. Se for eksempel på www.fnatic.com. De er sponset av Razer. Hvis du ser på profilen til spilleren dsn: http://team.fnatic.com/member/dsn så ser du at han bruker intelli 1.1. Archi bruker logitech http://team.fnatic.com/member/Archi. Og tentpole bruker IME 3.0: http://team.fnatic.com/member/Tentpole Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Som gaming-mus er ingen av de nevnte musene over i tråden noe særlig. Gamere på bra nivå bruker G5, Razer eller MX Revo. 7193635[/snapback] Flere proffe gamere bruker 3.0 enn noen annen mus. Hvis det hadde vært en ulempe å bruke denne musa i forhold til f.eks. logitech G5, hadde de byttet på flekken. Tross alt snakk om proffer, de gidder ikke vitende spille med en ulempe. Det noen sier om sponsing er totalt bullshit. Microsoft er på ingen måte en stor aktør når det gjelder sponsing av f.eks. CS-klaner. Dessuten er det ikke slik at det er vanlig at et helt lag bruker 3.0. Oftest er det noen som bruker logitech og razer i samme laget. Razer er forresten en MYE tyngre aktør når det gjelder sponsing av gamere enn det microsoft har vært. Så hvorfor er det ikke de som har den mest brukte musa? Er så mange logiske brister i det enkelte sier her.... 7211363[/snapback] Jeg vet hva jeg snakker om, spiller på et høyt nivå i BF2 selv, og INGEN bruker 3.0. Alle bruker G5 eller Razor (copper eller diamond) - alt annet hører til unntaket. 7303929[/snapback] Hm. Da er unntakene ganske vanlige iaf. Se for eksempel på Team Dignitas. De har 4 folk som bruker "utdaterte" Microsoft mus. http://www.team-dignitas.org/roster.php?divid=18 Endret 18. november 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Har G5, men bruker 1600 DPI.. Er jo bare å stille inn sensen. Den drar "renere" på 1600 enn 800, men sikkert ikke noe som betyr så masse. Lenke til kommentar
Niern Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Noen stenge denne tråden? tråd starteren har fått svar! Dessuten hvorfor i alle faen tenker alle her så jevlig komplisert? Hvorfor proffer bruker ms 3.0? Hvorfor proffer bruker lav dpi? Alt dette kan du lett få svar på vis man bare tenker logisk! F.eks Hvorfor proffer bruker lav dpi er fordi tilbake i den tiden proffer begynte og spille, var det nesten ingen muser hvor fu kunne stille dpi osv.. De hadde bare 400,800 og det ble de vant til. så derfor spiller mange proffer med 400, 800 dpi! Hvorfor proffer bruker MS 3.0? Dette spørmsmålet kan du lett finne ut bare tenk logisk! drit i hva alle andre sier bare tenkt logisk Er faktisk ganske åpenbart ^^ Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg vet hva jeg snakker om, spiller på et høyt nivå i BF2 selv, og INGEN bruker 3.0. Alle bruker G5 eller Razor (copper eller diamond) - alt annet hører til unntaket. Høyt nivå i BF2 kan ikke engang sammenlignes med nivået på de beste i CS 1.6... Og uansett skal du ha høy oppløsning + høy sens for å klare å skille mus med 800/1600/2000 osv DPI... Ingen progamers bruker verken høy oppløsning eller høy sens. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Bruker aldri mer enn 400dpi jeg, mer enn nok. Lenke til kommentar
Darkorbz Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Bruker Razor Diamondback LE på ca. 8 sens ( i driver programmet til Razor) funker meget bra i BF2142, nå skal det sies at min logitec 800 dpi mus (gitt til fatter'n nå) funka ganske bra også, helt ok, men razor'n er bedre synes jeg (min er plasma fargen: http://www.razerzone.com/Products/Gaming-M...k-Gaming-Mouse/ Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Noen stenge denne tråden? tråd starteren har fått svar! Dessuten hvorfor i alle faen tenker alle her så jevlig komplisert? Hvorfor proffer bruker ms 3.0? Hvorfor proffer bruker lav dpi? Alt dette kan du lett få svar på vis man bare tenker logisk! F.eks Hvorfor proffer bruker lav dpi er fordi tilbake i den tiden proffer begynte og spille, var det nesten ingen muser hvor fu kunne stille dpi osv.. De hadde bare 400,800 og det ble de vant til. så derfor spiller mange proffer med 400, 800 dpi! Hvorfor proffer bruker MS 3.0? Dette spørmsmålet kan du lett finne ut bare tenk logisk! drit i hva alle andre sier bare tenkt logisk Er faktisk ganske åpenbart ^^ 7501144[/snapback] Heilt enig. Grunnen til at mange Cs gamere bruker MS 3.0 er at det var den som var best når dei begynnte å spele. Dei har vorte veldig godt vannt med den gjennom fleire timers speling kvar dag i mange år og greier derfor ikkje å bruke andre mus. Dei som begynner å spele nå, kjem sikkert til å bruke same mus ( ivertfall mus med lik form) om nokre år, sjølv om det er mus med 15000DPi som er det nyaste. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vel, ta en titt på denne musetesten hos ESReality. Her har de faktisk testet "Malfunction Speed", som er m/s musene takler før de begynner å skippe. Utrolig nok gjør lasermus det rimelig dårlig, tross høy DPI og USB-rate (men ikke så dårig som MS intelli 3.0 og 4.0) :!: (Sjekk siste siden for en oversikt / sammenligning) Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Dette er vel en oppdatert versjon av musen, og det hadde vært rart hvis den hadde mindre enn 800dpi. 7177990[/snapback] Den er uforandret (nesten) i forhold til originalen og beholder 400dpi. Hvis 800 er minimum, hvorfor velger flere mill gamere denne framfor mus med flere tusen dpi? Antall dpi er oppskrytt. 7178044[/snapback] Jeg er ikke opptatt av dpi, men akkurat 400 er for lite. 800dpi er akkurat passe (å ha mer blir bare tull), og det er det majoriteten av gamere bruker. Jeg var tidligere en ivrig cs-gamer, så jeg vet hva jeg snakker om. 7202648[/snapback] 400 for lite, bare tull med mer enn 800? Fortell meg hvorfor den magiske grensen går akkurat der... Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vær så snill å slett denne posten, mod! Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Vel, ta en titt på denne musetesten hos ESReality. Her har de faktisk testet "Malfunction Speed", som er m/s musene takler før de begynner å skippe. Utrolig nok gjør lasermus det rimelig dårlig, tross høy DPI og USB-rate (men ikke så dårig som MS intelli 3.0 og 4.0) :!: (Sjekk siste siden for en oversikt / sammenligning) 7507677[/snapback] Fantastisk artikkel Bekreftet det jeg faktisk tenkte om lasermus utifra erfaringer. Men er det muligheter til at dette kan bli rettet opp via firmware-upgrade? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Vel, ta en titt på denne musetesten hos ESReality. Her har de faktisk testet "Malfunction Speed", som er m/s musene takler før de begynner å skippe. Utrolig nok gjør lasermus det rimelig dårlig, tross høy DPI og USB-rate (men ikke så dårig som MS intelli 3.0 og 4.0) :!: (Sjekk siste siden for en oversikt / sammenligning) 7507677[/snapback] Fantastisk artikkel Bekreftet det jeg faktisk tenkte om lasermus utifra erfaringer. Men er det muligheter til at dette kan bli rettet opp via firmware-upgrade? 7510725[/snapback] Nei, om du ser på f.eks. Copperhead så har den fått mange firmware-oppgraderinger uten at det gjør lasern noe bedre. Vet ikke hvordan G5 er mhp firmwares, men det er jo ikke noen ny mus lengre, så alle barnesykdommer (slik Habu har) bør jo være borte... Ser frem til å prøve den nye diode-optiske musa fra Razer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå