Ganjaman Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vi som spiller UT 2004 på høyt nivå liker G5 med 2000 dpi. Hvordan er du kvalifisert til og snakke for "vi"? 7231746[/snapback] Fordi en gang i tiden (UT 2003) var jeg veldig god i Bombing Run, vil jeg tro, da jeg toppet Epic Games sin offisielle rankingliste (den de hadde på nettsiden) i en hel uke. Så noe må jeg ha gjort rett. Var litt artig når det kom spillere inn på serveren og sa det var en ære å få spille mot/med meg. Men ja, det er en stund siden nå Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Tåpelig diskusjon... Hva en liker av mus er en smakssak, selv om alle proffgamere i verden bruker mus fra forrige årtusen eller noe så er ikke det i seg selv ensbetydene med at den musa er best. Det er jo opp til hver enkelt å avgjøre hva en liker. Jeg liker G5 med ALLE vektene i, men det trenger ikke å bety at G5 er noe bedre enn andre mus. Lav/Høy DPI er oxo tilnærmet en smaksak, har ikke allverdens betydning. Som andre har nevnt her, det er ikke musa som avgjør om du er en god gamer eller ikke. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 tror grunnen til at mange i "progamer" miljøet bruker 3.0 er firdi det er den de er vant med rett og slett... personelig fåretrekker jeg Logitech mx 1000 <3 bare whine om tråløs sucks osv i dont care Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vi som spiller UT 2004 på høyt nivå liker G5 med 2000 dpi. Hvordan er du kvalifisert til og snakke for "vi"? 7231746[/snapback] Fordi en gang i tiden (UT 2003) var jeg veldig god i Bombing Run, vil jeg tro, da jeg toppet Epic Games sin offisielle rankingliste (den de hadde på nettsiden) i en hel uke. Så noe må jeg ha gjort rett. Var litt artig når det kom spillere inn på serveren og sa det var en ære å få spille mot/med meg. Men ja, det er en stund siden nå Det er vel deg? Jeg snakket om hva som kvalifiserer deg til og snakke for "dere". Fordi du liker en mus og er god i ett spill trenger ikke de fleste andre som er gode bruke samme mus? Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Vi som spiller UT 2004 på høyt nivå liker G5 med 2000 dpi. Hvordan er du kvalifisert til og snakke for "vi"? 7231746[/snapback] Fordi en gang i tiden (UT 2003) var jeg veldig god i Bombing Run, vil jeg tro, da jeg toppet Epic Games sin offisielle rankingliste (den de hadde på nettsiden) i en hel uke. Så noe må jeg ha gjort rett. Var litt artig når det kom spillere inn på serveren og sa det var en ære å få spille mot/med meg. Men ja, det er en stund siden nå Det er vel deg? Jeg snakket om hva som kvalifiserer deg til og snakke for "dere". Fordi du liker en mus og er god i ett spill trenger ikke de fleste andre som er gode bruke samme mus? 7253318[/snapback] Ja, da misforstod jeg det du var ute etter. Vel, iallfall mange av de jeg spilte med elsket G5-en når den kom. Og jeg mener at man trenger høy dpi i slike spill some UT og Quake (bra oppdateringshastighet er jo selvfølgelig også viktig) for å gjøre lynraske og veldig presise bevegelser. Noe jeg selv merket da jeg byttet til ny mus med bedre dpi. Jeg klarte å gjøre raske og mer presise bevegelser enn før. Jeg tror det er litt opp til hvilket spill du spiller. Selv om jeg aldri har spilt f.eks. CS (eller jeg har jo prøvd det - med spille tenker jeg spille over lenger tid), så ser jeg jo at mange av de som spiller det bruker helt enormt lav "sense" på musen og må flytte den nesten en meter for å snu seg. Så om man har veldig lav "sense" så vil ikke dpi har så mye å si likevel da du beveger musen over en så stor flate allerede. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 (endret) http://www.gotfrag.com/cs/rankings/: 1: www.complexityclan.com 2: www.fnatic.com .....*snip*... 10: http://www.teamx6tence.com/ "Dersom du påstår at det er mange pro-gamere som bruker en utrangert MS mus så har det vel i så fall mye å gjøre med sponsing." Sitert av Vice I believe the term is called "EID" 7222942[/snapback] Gratulerer, du har herved dokumentert at de CS-klanene som ligger på ti på topp lista på gotfrag.com har egne websider. Godt jobbet. Og poenget med det var? Igjen kommer du med dine egne påstander om ting som i følge deg "alle vet" Hvorfor er det da så vanskelig å dokumentere disse påstandene dine? Det jeg savner er altså dokumentasjon på følgende påstander : 1. De fleste såkalte "pro"-gamere bruker utdatert hardware, i dette tilfellet gamle mus. 2. De som blir sponset blir bare sponset for moro skyld av sponsorene. De trenger ikke bruke sponsorens utstyr. Merk altså at dine egne meninger og inntrykk er overhodet ikke interessant. Dersom du forsøker å "eie" noen så vil vel mitt beste tips til deg være: Prøv igjen! 7225205[/snapback] Poenget var at du skal gå inn på sidene. Der vil du se at razer sponser mange lag, mens microsoft trolig ikke sponser noen... Du kan vel ikke påstå at microsoft sponser disse lagene uten å ha annonser o.l. inne på sidene? Jeg tror nok ikke det.. For å svare på punktene dine: 1: De fleste "pro"- gamere bruker ikke utdatert hardware, såfremt de ikke spiller spill som ikke krever mye. Da kan det godt være at de gjør det, iaf. når de spiller hjemmefra på internett. Jeg sier ikke at de fleste bruker gamle mus. Jeg sier bare at IME 3.0 er den som er mest populær. Det er ikke over 50% som bruker den, men det er fler som bruker den enn noen annen mus. Bare fordi den er gammel, er den ikke utdatert. 2. Sponsorene sponser ikke lagene for morro skyld. De sponser blant annet slik at de kan få annonser på lagenes internettsider. Som du tydeligvis hadde problemer med å forstå, da du ikke skjønte hva du skulle gjøre med alle websidene jeg oppga. Du er eid, da du har sagt at hvis IME 3.0 er den største innen mus som brukes av progamers er dette pga. sponsing... Det er feil da microsoft er en ubetydelig aktør, når det gjelder sponsing på musefronten. Endret 10. november 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Den er den som er mest kjent som promus, ferdig med det. Den er ikke mest pop- Lenke til kommentar
danandre Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg tror at folk blir helt opphengt i begreper som DPI, Hz og alt mulig ting ved en mus som egentlig bare er tull. Jeg har prøvd 3.0, G5, Copperhead, Diamondback og MX518, og min favoritt er fortsatt Explorer 3.0. Lenke til kommentar
najt Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 ms 3.0 er fantastisk! mmmm Bestilte meg min nr 2 ms 3.0 idag faktisk. Gamle var sliten Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Vel, det med dpi er litt smaksak Selv liker jeg å ha 800 DPI på min mus (MX 518) men dette har ikke noe med kvalitet eller noe. Det er bare at da er sensen sånn som jeg vil ha den i de spillene jeg spiller. Jeg kunne selfølgelig doblet sensen, og satt musen til 400 DPI, men liker det sånn det er nå Og 800 er ikke fordi musen min ikke klarer mer. Den klarer faktisk 1600 dpi og 1000 hz. (bruker 800 Dpi og 500 hz) Lenke til kommentar
Knutlut Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 (endret) Eg meiner det har med form og feeling på musa. Tidligare brukte eg ei logitech mx510, og byta denne ut med razer mus. Sjølv om eg på razer musa kan stille inn til akkurat same DPI, hz osv som logitech, blei da umulig å spela like bra då det heile føltest veldig uvant. Eg gav opp dette, og stillte allt på fullt på copperhead'en. Det tok fleire månadar, men no merkar eg at eg spelar vel så godt som tidligare. Dette kan vere for at musa har nyare teknologi, og at det dermed er mogleg å få til kjappare og meir presise bevegelsar med denne, men aller viktigast: for at eg har blitt vant til Razer'n. Eg har i ettertid prøvd mx510 musa til ein kammerat, og opplevde det same som når eg byta til razer. Heilt uvant, og umulig å spele like bra med. Eg ser ikkje noko poeng i å kjøpe ei ny mus med utdatert teknologi, om du ikkje er vant med den frå før av. Det er uansett ein tilvenningsperiode, og å tilvenna seg nyare og betre teknologi med ein gong, vil då logisk nok vere ei betre løysing. Grunnen til at mange profesjonelle gamerar brukar 3.0, er nettopp fordi dei er vant med denne musa. Eg tvilar ikkje eit sekund på at dei same 3.0 gamerane, ville prestert på same nivå om dei hadde byta til ei ny mus, om dei bare hadde fått den tida det trengs for å venne seg til ei ny mus. Men kvifor byte når det du har fungerar? Endret 13. november 2006 av Knutlut Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Poenget var at du skal gå inn på sidene. Der vil du se at razer sponser mange lag, mens microsoft trolig ikke sponser noen... Du kan vel ikke påstå at microsoft sponser disse lagene uten å ha annonser o.l. inne på sidene? Jeg tror nok ikke det.. For å svare på punktene dine: 1: De fleste "pro"- gamere bruker ikke utdatert hardware, såfremt de ikke spiller spill som ikke krever mye. Da kan det godt være at de gjør det, iaf. når de spiller hjemmefra på internett. Jeg sier ikke at de fleste bruker gamle mus. Jeg sier bare at IME 3.0 er den som er mest populær. Det er ikke over 50% som bruker den, men det er fler som bruker den enn noen annen mus. Bare fordi den er gammel, er den ikke utdatert. 2. Sponsorene sponser ikke lagene for morro skyld. De sponser blant annet slik at de kan få annonser på lagenes internettsider. Som du tydeligvis hadde problemer med å forstå, da du ikke skjønte hva du skulle gjøre med alle websidene jeg oppga. Du er eid, da du har sagt at hvis IME 3.0 er den største innen mus som brukes av progamers er dette pga. sponsing... Det er feil da microsoft er en ubetydelig aktør, når det gjelder sponsing på musefronten. 7261274[/snapback] Etter raskt å ha sjekket sidene(som virket) fant jeg ett lag som hadde Razer som sponsor mens ingen hadde Microsoft. Altså var det ikke noen tung sponsing fra verken Mircrosoft eller Razer på denne listen. Dog dreier denne listen seg bare om CS og hvem vet hvordan en evt. liste vil se ut for andre spill. På sidene sto det ingenting om hva slags utstyr som faktisk ble brukt hva mus angår så om flesteparten av CS spillerne bruker en gammel MS 3.0 er det i beste fall bare et inntrykk som enkelte her har. (Og så lenge ingen kan vise at MS 3.0 er mest brukt er det egentlig ingen diskusjon!) Dog har det kommet et par fornuftige utsagn her i tråden som forklarer hvorfor evt. noe av "pro"gamerne bruker gammel hardware fortsatt: Rett og slett fordi de er vant til å spille med den og ethvert skifte til annen mus vil trolig sette dem tilbake en god stund inntil de venner seg til den nye. Å ta sjansen på at de skal bli litt bedre med bedre hardware er ikke en sjanse som er verdt å ta da det trolig vil sette dem tilbake i en god stund uansett. Og hva reklame angår: Tror du virkelig sponsorer vil tillate at de som er sponset bruker og viser fram konkurrentens produkter i viktige anledninger? Er det positivt for et produkt? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Mener tydelig det stod 800 DPI på 3.0 embalasjen min? Den ble dog revet av kjappere enn kjappest så jeg kunne nyte denne deilige musa 7190389[/snapback] Sto ikke noe klistermerke på den musen jeg nøt sist , men den hvite Microsoft datamusen min funker den ! Vet heller ikke hvor mange " DPI " det er .. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Latterlig diskusjon det her da... Forskjellen mellom 400/800/1600/osv DPI har absolutt ingenting å si for de som spiller på VIRKELIG høyt nivå. Der sitter gutta med MAX 800x600 oppløsning og med normal sens er det ingenting som skiller antall DPI. Spiller du i enorm oppløsning, gjerne med høy sens, ja da merker man forskjell på DPIen. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Latterlig diskusjon det her da... Forskjellen mellom 400/800/1600/osv DPI har absolutt ingenting å si for de som spiller på VIRKELIG høyt nivå. Der sitter gutta med MAX 800x600 oppløsning og med normal sens er det ingenting som skiller antall DPI. Spiller du i enorm oppløsning, gjerne med høy sens, ja da merker man forskjell på DPIen. 7298817[/snapback] Max 800x600? Ønsk deg et nytt skjermkort til jul du Jada, vet det er enklere å sikte og diverse, men det ser jo gørr ut Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 De driter i om det ser gørr ut. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Max 800x600?Ønsk deg et nytt skjermkort til jul du Jada, vet det er enklere å sikte og diverse, men det ser jo gørr ut 7300023[/snapback] Jeg snakka ikke om meg selv? Edit: Til deg tidligere i tråden, det er ingenting som heter UT 2004 "på høyt nivå". Høyt nivå er å leve av å spille det, være topp 10 blandt hundretusenvis av spillere og være helt ekstremt god at det er utenkelig i spillet. Endret 17. november 2006 av @daniel89j Lenke til kommentar
stormx Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Er det ikke bare å finne seg ei mus du liker og bruke den? Uavhengig av hva "alle" gamere bruker... Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Latterlig diskusjon det her da... Forskjellen mellom 400/800/1600/osv DPI har absolutt ingenting å si for de som spiller på VIRKELIG høyt nivå. Der sitter gutta med MAX 800x600 oppløsning og med normal sens er det ingenting som skiller antall DPI. Spiller du i enorm oppløsning, gjerne med høy sens, ja da merker man forskjell på DPIen. 7298817[/snapback] Max 800x600? Ønsk deg et nytt skjermkort til jul du Jada, vet det er enklere å sikte og diverse, men det ser jo gørr ut 7300023[/snapback] Bare la dem som faktisk spiller/har spilt på et høyt nivå uttale seg om dette. Og ja, de fleste spiller med 800x600 oppløsning. (Refererer mest til FPS-spill) Endret 17. november 2006 av jaynuz Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 (endret) Og hva reklame angår: Tror du virkelig sponsorer vil tillate at de som er sponset bruker og viser fram konkurrentens produkter i viktige anledninger? Er det positivt for et produkt? De som spiller på et høyt nivå bruker det de vil, og er man sponset av et stort selskap som produserer f.eks. muser, bruker de fremdeles det de vil. Hvis man f.eks. blir sponset av Razer bruker de akkurat det produktet de vil, f.eks. en MS 3.0 mus hvis det er den man liker. De sitter forøvrig ikke og viser fram musene sine heller da - egentlig ganske få som bryr seg om det - og derfor er ikke denne diskusjonen den mest nødvendige, heller. Endret 17. november 2006 av jaynuz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå