Gå til innhold

Ny gaming mus! Den er bestilt!

Anbefalte innlegg

Det noen sier om sponsing er totalt bullshit. Microsoft er på ingen måte en stor aktør når det gjelder sponsing av f.eks. CS-klaner. Dessuten er det ikke slik at det er vanlig at et helt lag bruker 3.0. Oftest er det noen som bruker logitech og razer i samme laget. Razer er forresten en MYE tyngre aktør når det gjelder sponsing av gamere enn det microsoft har vært. Så hvorfor er det ikke de som har den mest brukte musa?

7211363[/snapback]

Så jeg regner med at du altså sitter med oversikt over MS sitt sponsorbudsjett kontra feks. Razer sitt da? Tar gjerne imot dokumentasjon dersom det du sier er basert på fakta. Du har også telt opp hvor mange i hver klan som bruker MS kontra annet og har altså kommet til at MS er mest brukt?? "Logisk brist" anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sponsor - ikke sponsor.. so what?

Var selv på ZarGate med team9 (tidligere topp-lag i cs, var verdens beste en periode), og de hadde et tonn med sponsorer, men de brukte akkurat hva de ville.

De var sponset av bl.a. Razer, men brukte noen av de Razer? - Nei.

De velger akkurat hvilken mus de vil, og majoriteten velger litt "old-school" muser med som regel maks 800dpi.

Lenke til kommentar
Var selv på ZarGate med team9 (tidligere topp-lag i cs, var verdens beste en periode), og de hadde et tonn med sponsorer, men de brukte akkurat hva de ville.

Så du mener at produsentene driver bare med "leke-sponsing" innenfor gamermiljøet?

De velger akkurat hvilken mus de vil, og majoriteten velger litt "old-school" muser med som regel maks 800dpi.

7211693[/snapback]

Dokumentasjon?

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Det noen sier om sponsing er totalt bullshit. Microsoft er på ingen måte en stor aktør når det gjelder sponsing av f.eks. CS-klaner. Dessuten er det ikke slik at det er vanlig at et helt lag bruker 3.0. Oftest er det noen som bruker logitech og razer i samme laget. Razer er forresten en MYE tyngre aktør når det gjelder sponsing av gamere enn det microsoft har vært. Så hvorfor er det ikke de som har den mest brukte musa?

7211363[/snapback]

Så jeg regner med at du altså sitter med oversikt over MS sitt sponsorbudsjett kontra feks. Razer sitt da? Tar gjerne imot dokumentasjon dersom det du sier er basert på fakta. Du har også telt opp hvor mange i hver klan som bruker MS kontra annet og har altså kommet til at MS er mest brukt?? "Logisk brist" anyone?

7211658[/snapback]

Herregud.... nei jeg teller ikke. Men man ser jo hva som er mest populært når man ser videone fra lan o.l. Jeg sitter ikke med oversikt over sponsorbudsjett, men det er ingen hemmelighet at microsoft ikke har vært noe særlig tungt inne i progaming når det gjelder sponsing. Dette ser man jo. Lagene som har sponsorer viser til de på internettsidene sine osv.... Hvis man følger med litt så legger man jo fort merke til hvem som sponser mye og lite. Litt av poenget med sponsing er jo at det skal merkes. Så når man aldri ser lag som blir sponset av microsoft, men ofte ser lag som blir sponset av razer, så kan man lett trekke konklusjoner ut i fra det.

Lenke til kommentar
Herregud.... nei jeg teller ikke. Men man ser jo hva som er mest populært når man ser videone fra lan o.l. Jeg sitter ikke med oversikt over sponsorbudsjett, men det er ingen hemmelighet at microsoft ikke har vært noe særlig tungt inne i progaming når det gjelder sponsing. Dette ser man jo.

Ahh, så dine bastante påstander er rett og slett bare et resultat av ditt eget inntrykk..jaja.. :thumbup:

Lagene som har sponsorer viser til de på internettsidene sine osv.... Hvis man følger med litt så legger man jo fort merke til hvem som sponser mye og lite. Litt av poenget med sponsing er jo at det skal merkes. Så når man aldri ser lag som blir sponset av microsoft, men ofte ser lag som blir sponset av razer, så kan man lett trekke konklusjoner ut i fra det.

7212042[/snapback]

Hmmm, hvordan henger dette på greip med forrige poster egentlig som jo indikerer at det er ikke så viktig å faktisk bruke produktene til sponsorene blant topp-spillerne. De blir sponset men bruker hva de vil. :no:

Lenke til kommentar

Vice liker visst virkelig å krangle - ikke å tape heller forsåvidt.

Sponsorene sponser de store lagene, slik at de som følger med får sett et stort merkenavn i sammenheng med et stort cs-lag, som kanskje er drømmen - slik fungerer det.

Når det gjelder at majoriteten bruker litt "old school" og slikt så har jeg vært i kontakt med en god del av cs-eliten, and guess what?

EDIT: Vice, er/har du vært en gamer forresten? Eller er du en spesifikasjons-type..?

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar
Herregud.... nei jeg teller ikke. Men man ser jo hva som er mest populært når man ser videone fra lan o.l. Jeg sitter ikke med oversikt over sponsorbudsjett, men det er ingen hemmelighet at microsoft ikke har vært noe særlig tungt inne i progaming når det gjelder sponsing. Dette ser man jo.

Ahh, så dine bastante påstander er rett og slett bare et resultat av ditt eget inntrykk..jaja.. :thumbup:

Lagene som har sponsorer viser til de på internettsidene sine osv.... Hvis man følger med litt så legger man jo fort merke til hvem som sponser mye og lite. Litt av poenget med sponsing er jo at det skal merkes. Så når man aldri ser lag som blir sponset av microsoft, men ofte ser lag som blir sponset av razer, så kan man lett trekke konklusjoner ut i fra det.

7212042[/snapback]

Hmmm, hvordan henger dette på greip med forrige poster egentlig som jo indikerer at det er ikke så viktig å faktisk bruke produktene til sponsorene blant topp-spillerne. De blir sponset men bruker hva de vil. :no:

7212201[/snapback]

Lagene blir gjerne sponset med penger. Ingen proffer bytter mus bare fordi de blir sponset av f.eks. razer.

Mine "bastante" påstander er basert på mine inntrykk, ja. Men man trenger da ikke noe budsjettoversikt for å se hvem som sponser lite, og hvem som sponser mye. Alle som følger litt med på den profesjonelle scenen VET at Microsoft ikke har vært en tung sponsor, og ihvertfall ikke på hardware/mus fronten. Det er et faktum. Skjønner ikke hvorfor du må ha tall på dette.

Her er sidene til noen av de beste lagene i verden. For å "bevise" at lagene er tilfeldig valgt, og ikke lag jeg bare har håndplukket for at det skal stemme med mine utsagn, har jeg valgt dem ut i fra Gotfrags World Ranking.

Hvis du ikke klarer å se at det finnes betydelig tyngre aktører når det gjelder sponsing fra museprodusenter, enn microsoft trenger du briller...

http://www.gotfrag.com/cs/rankings/:

1: www.complexityclan.com

2: www.fnatic.com

3: www.nip-gaming.com

4: http://www.wnv.com.cn/

5: www.team3d.com

6: http://lunatichai.web.my-ct.de/

7: http://www.mibr.com.br/

8: Hacker Project fra Sør-Korea... finner ikke siden

9: http://www.four-kings.com/

10: http://www.teamx6tence.com/

"Dersom du påstår at det er mange pro-gamere som bruker en utrangert MS mus så har det vel i så fall mye å gjøre med sponsing." Sitert av Vice

I believe the term is called "EID" :)

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Dere liker å diskutere mus...

Vel kanskje dere skal finne en omregningsfaktor og regne ut hvor mange fps det går på dpi?? så kan dere krangle mer etter det...

angående den ms musa tror jeg ms konsentrerer seg mer om å oppdatere fps og de type innstilingene istede for dpi. kanskje de fant ut at det er bedre for dem??

uansett er dette en smaksak. Noen liker ditt noen liker datt, at dere gidder å diskutere det skjnner jeg ikke...

anyway livet går videre fordet :tease:

Lenke til kommentar
Dere liker å diskutere mus...

Vel kanskje dere skal finne en omregningsfaktor og regne ut hvor mange fps det går på dpi?? så kan dere krangle mer etter det...

angående den ms musa tror jeg ms konsentrerer seg mer om å oppdatere fps og de type innstilingene istede for dpi. kanskje de fant ut at det er bedre for dem??

uansett er dette en smaksak. Noen liker ditt noen liker datt, at dere gidder å diskutere det skjnner jeg ikke...

anyway livet går videre fordet  :tease:

7224526[/snapback]

ALDRI!!

Neida. Jeg prøvde ikke å si at ime 3.0 var best for alle. Sa bare at det er flest proffe gamere som bruker den musa. Når Vice da kommer med håpløse påstander om at dette skyldes sponsing, prøver jeg bare å motbevise det han sier, da det er helt innlysende at han har feil.

Lenke til kommentar
http://www.gotfrag.com/cs/rankings/:

1: www.complexityclan.com

2: www.fnatic.com

.....*snip*...

10: http://www.teamx6tence.com/

"Dersom du påstår at det er mange pro-gamere som bruker en utrangert MS mus så har det vel i så fall mye å gjøre med sponsing." Sitert av Vice

I believe the term is called "EID"  :)

7222942[/snapback]

Gratulerer, du har herved dokumentert at de CS-klanene som ligger på ti på topp lista på gotfrag.com har egne websider. Godt jobbet. Og poenget med det var?

Igjen kommer du med dine egne påstander om ting som i følge deg "alle vet" Hvorfor er det da så vanskelig å dokumentere disse påstandene dine? :roll:

Det jeg savner er altså dokumentasjon på følgende påstander :

1. De fleste såkalte "pro"-gamere bruker utdatert hardware, i dette tilfellet gamle mus.

2. De som blir sponset blir bare sponset for moro skyld av sponsorene. De trenger ikke bruke sponsorens utstyr.

Merk altså at dine egne meninger og inntrykk er overhodet ikke interessant.

Dersom du forsøker å "eie" noen så vil vel mitt beste tips til deg være: Prøv igjen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Grunnen til at "profesjonelle" gamere holder seg til 3.0 er at de en gang kom inn i gamet og trente kun med 3.0.. Alle som spiller litt vet hvor vanskelig det er å bytte mus, skill nivået faller og det kan gå opp til flere måneder før man er oppe på samme nivået som med den gamle musa..

Jeg vil faktisk påstå at folk som kommer til i dag og går for denne musa gjør en stor feil.. De som bruker musa veier rett og slett hva som er best, måneder med trening og bedre teknologi eller ingen forandring..

Lenke til kommentar
Grunnen til at "profesjonelle" gamere holder seg til 3.0 er at de en gang kom inn i gamet og trente kun med 3.0.. Alle som spiller litt vet hvor vanskelig det er å bytte mus, skill nivået faller og det kan gå opp til flere måneder før man er oppe på samme nivået som med den gamle musa.. 

7225370[/snapback]

Høres jo fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Alvorlig talt, begynner nesten å grine av deg, Vice.

Kan en moderator vennligst stenge denne tråden?

EDIT: Eller starte en ny tråd der vi kan diskutere Vices alder?

7230911[/snapback]

Vel, kan vel bare si at det er direkte trist at man ikke kan få dokumentasjon på bastante påstander som blir slengt ut. Det sier vel det meste om de som slenger ut slikt og om deres egen alder. (Siden du først insisterer på å trekke inn alder).

Jeg vet det kan være anstrengende for noen å forsøke å dokumentere sine påstander, men etter litt trening går det bedre og man ender ikke opp med å få gråten i halsen når man prøver. Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har en Saitek gaming mus med en knapp midt oppå som jeg kan trykke på for å aktivere 1600DPI.

brukes den? nei  :dribble:

Hvorfor? er jeg litt borti musa går alt 1000 ganger rundt  :hrm:

Så det er ikke sååå bra med mye DPI..

7179159[/snapback]

helt enig med deg.

Har en Trust predator, orginalt 800DPI, trykker jeg på knappen oppå, voila 1600DPI og alt går rundt jorda 20 ganger :ohmy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...