Jobby Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Eg har bestilt ny gaming mus:Intelli 3.0 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=70657# Hvor mye DPI er det på den? Er dette ei bra mus, noen her som har den? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Er rundt 400Dpi, men du trenger ikke mer! Dette er en av de beste spillmusene gjennom tidene Hvertfall ifølge flere millioner gamere over hele verden. Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Dette er vel en oppdatert versjon av musen, og det hadde vært rart hvis den hadde mindre enn 800dpi. Hvis man har 400dpi er nok det i minste laget. Vil tør å påstå at 800dpi er minstekravet, og jeg er rimelig sikker på at denne har det. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Dette er vel en oppdatert versjon av musen, og det hadde vært rart hvis den hadde mindre enn 800dpi. 7177990[/snapback] Den er uforandret (nesten) i forhold til originalen og beholder 400dpi. Hvis 800 er minimum, hvorfor velger flere mill gamere denne framfor mus med flere tusen dpi? Antall dpi er oppskrytt. Lenke til kommentar
anders-j Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Jeg har en Saitek gaming mus med en knapp midt oppå som jeg kan trykke på for å aktivere 1600DPI. brukes den? nei Hvorfor? er jeg litt borti musa går alt 1000 ganger rundt Så det er ikke sååå bra med mye DPI.. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Mener tydelig det stod 800 DPI på 3.0 embalasjen min? Den ble dog revet av kjappere enn kjappest så jeg kunne nyte denne deilige musa Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Som gaming-mus er ingen av de nevnte musene over i tråden noe særlig. Gamere på bra nivå bruker G5, Razer eller MX Revo. Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Dette er vel en oppdatert versjon av musen, og det hadde vært rart hvis den hadde mindre enn 800dpi. 7177990[/snapback] Den er uforandret (nesten) i forhold til originalen og beholder 400dpi. Hvis 800 er minimum, hvorfor velger flere mill gamere denne framfor mus med flere tusen dpi? Antall dpi er oppskrytt. 7178044[/snapback] Jeg er ikke opptatt av dpi, men akkurat 400 er for lite. 800dpi er akkurat passe (å ha mer blir bare tull), og det er det majoriteten av gamere bruker. Jeg var tidligere en ivrig cs-gamer, så jeg vet hva jeg snakker om. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Liker selv den nye 3.0en. Ikke store forskjellen enn at den kanskje er enda mer sammenskrudd og har svart design. Antall DPI så jeg ikke om det stod på pakken. La mest merke til at den verdenskjente LAN musa MS 3.0 Explorer er tilbake. Jeg skjønner ikke hensikt til så innmari mye DPI. Men musa har iallefall 9000 frames/fps og gamle 3.0 hadde 6000 frames/fps. Godt mulig MS oppererer med frames/fps og ikke DPI.. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Som gaming-mus er ingen av de nevnte musene over i tråden noe særlig. Gamere på bra nivå bruker G5, Razer eller MX Revo. 7193635[/snapback] Du går ut i post etter post og sier at jo høyere dpi jo bedre gamingmus er det. Dette er jo direkte tull, og det eneste det viser er at du er en godtroende fjott som tror blindt på musprodusentenes hyping av viktigheten av DPI... Saken er den at du spiller ikke bedre av en bedre mus og hvor mange "G" denne musa tåler. Du kan bruke så god mus du bare vil, MSIE 3.0 beviser en gang for alle at DPI har nada å si når det kommer til skills, det som betyr noe er hvem som holder i musa... Forklar meg derfor hvorfor så mange hardcore PROFESJONELLE (som lever av spilling) gamere sverger til 3.0'en? Og hvorfor 3.0 vinner pris etter pris i diverse kåringer. Hvorfor har ikke G5 eller Boomslang'en eller Razor'en samme rykte? Og dette er jo tross alt et MS produkt, noe som i utgangspunktet ikke skulle telle positivt i såkalte hardcore miljøer. Endret 2. november 2006 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Som gaming-mus er ingen av de nevnte musene over i tråden noe særlig. Gamere på bra nivå bruker G5, Razer eller MX Revo. 7193635[/snapback] Du går ut i post etter post og sier at jo bedre dpi jo bedre gamingmus er det. Dette er jo direkte tull, og det eneste det viser er at du er en godtroende fjott som tror blindt på musprodusentenes hyping av viktigheten av DPI... Saken er den at du spiller ikke bedre av en bedre mus og hvor mange "G" denne musa tåler. Du kan bruke så god mus du bare vil, MSIE 3.0 beviser en gang for alle at DPI har nada å si når det kommer til skills, det som betyr noe er hvem som holder i musa... Forklar meg derfor hvorfor så mange hardcore PROFESJONELLE (som lever av spilling) gamere sverger til 3.0'en? Og hvorfor 3.0 vinner pris etter pris i diverse kåringer. Hvorfor har ikke G5 eller Boomslang'en eller Razor'en samme rykte? Og dette er jo tross alt et MS produkt, noe som i utgangspunktet ikke skulle telle positivt i såkalte hardcore miljøer. 7203598[/snapback] Dersom du påstår at det er mange pro-gamere som bruker en utrangert MS mus så har det vel i så fall mye å gjøre med sponsing. Razer & G5 har lenge vært regnet for det aller beste innenfor gamingmus. Det betyr selvfølgelig ikke dermed at det er umulig å spille bra på en dårligere mus. Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 De aller nyeste musene med 1600 og 2000dpi er ikke mest brukt - i det hele tatt. Logitech MX310/G1 er meget mye brukt av profesjonelle spillere, og det samme gjelder 3.0. Ikke prøv deg på at Razer osv er mer brukt. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Og sponsing?? Av en mus som ikke har vært i produksjon på flere år?? Av ett selskap som ikke akkurat har noen høy status i gamer-miljøet (bortsett fra en jævlig god mus)?? Vil vel heller si at hypen rundt DAGENS mus kommer av sponsing! Men jeg nekter ikke for at dagens mus er bedre lagd og føles "tightere", men at de er en bedre gaming mus enn 3.0 er jeg i hvertfall ikke overbevist om! Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg bruker selv 1200 dpi.. 400 er alt for lite.. Det er sikkert cs spillerne som bruker lav dpi pga de fleste bruker utrolig lav sens.. Sånn at man må løfte musa en del ganger.. Så det i mange tilfeller på hw lan Lenke til kommentar
Fredrik.B Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 bruker razer Diamondback med 1600dpi blir litt mye i noen spill som FEAR , hvor selv det laveste er ganske mye med så mye dpi . Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Som gaming-mus er ingen av de nevnte musene over i tråden noe særlig. Gamere på bra nivå bruker G5, Razer eller MX Revo. 7193635[/snapback] Du sier jo selv at MX Revolution suger? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Eg har bestilt ny gaming mus:Intelli 3.0 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=70657# Hvor mye DPI er det på den? Er dette ei bra mus, noen her som har den? 7176931[/snapback] Synes rekkefølgen er litt morsom. Du bestiller altså først, og mens du venter på å få den tilsendt, begynner du å undersøke om den er bra... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Og sponsing?? Av en mus som ikke har vært i produksjon på flere år??Av ett selskap som ikke akkurat har noen høy status i gamer-miljøet (bortsett fra en jævlig god mus)?? Vil vel heller si at hypen rundt DAGENS mus kommer av sponsing! Men jeg nekter ikke for at dagens mus er bedre lagd og føles "tightere", men at de er en bedre gaming mus enn 3.0 er jeg i hvertfall ikke overbevist om! 7204372[/snapback] Det at Microsoft sponser deg vil ikke nødvendigvis si at må bruke akkurat en bestemt mus-type. Bare det faktisk er en MS-mus så duger det. Sjekk også litt reviews så ser du at de nevnte gaming-mus scorer høyt. Om du så mener at alle reviews også er betalt for å hype produktet får bli din mening. Men selvsagt er ikke DPI alt. Dersom fps'en er dårlig vil DPI ha lite å si og vice versa. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) GotFrag gir musa 9.9/10 poeng. Gjett hva grunnen var til at den ikke fikk 10/10 poeng. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Den lages ikke for venstrehendte Hvem gamer med venstre hånd?! Endret 2. november 2006 av eguliano Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Som gaming-mus er ingen av de nevnte musene over i tråden noe særlig. Gamere på bra nivå bruker G5, Razer eller MX Revo. 7193635[/snapback] Flere proffe gamere bruker 3.0 enn noen annen mus. Hvis det hadde vært en ulempe å bruke denne musa i forhold til f.eks. logitech G5, hadde de byttet på flekken. Tross alt snakk om proffer, de gidder ikke vitende spille med en ulempe. Det noen sier om sponsing er totalt bullshit. Microsoft er på ingen måte en stor aktør når det gjelder sponsing av f.eks. CS-klaner. Dessuten er det ikke slik at det er vanlig at et helt lag bruker 3.0. Oftest er det noen som bruker logitech og razer i samme laget. Razer er forresten en MYE tyngre aktør når det gjelder sponsing av gamere enn det microsoft har vært. Så hvorfor er det ikke de som har den mest brukte musa? Er så mange logiske brister i det enkelte sier her.... Endret 3. november 2006 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå