Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dårlig ventilasjon i leilighet''.

Anbefalte innlegg

Vi har en kjellerleilighet i en blokk hvor vi sliter litt med dårlig luft, fukt og sopp.

Eneste vi har av ventiler er sånne små som står rett over vinduene, på badet har vi avtrekksvifte.

Leiligheten er 65kv/m, fordelt på 2 soverom, 1 gang, 1 bad og stue/kjøkken i ett.

På soverommet vårt står vinduet oppe hele tiden, men alikevel er det masse dugg på vinduet, og vi har merket små sorte prikker(sopp?) oppe i taket i det ene hjørnet. Her har vi ikke noe ventil.

På det andre soverommet/kontoret har vi kun små ventiler over vinduene, men der har det kommet sorte prikker på et en hvitmalt murstolpe som står mellom 2 vinduer, der er det også ofte dugg på vinduene.

På kjøkken/stua har vi også kun små ventiler over vinduene, over ovnen har vi kun kullfilter og ikke noe avtrekk ut av leiligheten, her er det også små mørke felt oppe i hjørnene på taket.

Har dere noen forslag til hvordan vi kan forbedre inneklimaet vårt?

Endret av b-ill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skal tippe, så er dette et dreneringsproblem. Ihvertfall dersom deler av leiligheten ligger under bakkenivå. Tror kanskje jeg ville prøvd en fuktsamler. Denne trekker fukten ut av luften, og samler den opp i en liten oppsamler. Er en enkel og billig løsning du sikkert får kjøpt på byggmakker o.l. Foreldrene mine hadde en slik en i kjelleren, og det var facinerende hvor mye vann det kom i den. Men løsningen på sikt var drenering.

Ellers så høres det ikke helt sunt ut å bo i den leiligheten. Hvis det ikke bedrer seg, ville jeg vurdert å finne en ny leilighet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...