TheClown Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Heisann. Jeg har lagd div. hjemmesider nå. Og reultatet har blitt gradevis bedre ettersom jeg har fullført her prosjekt. Så denne gangen satset jeg på hjemmelagd utseen. Som jeg syntes ble ganske fint. Jeg har flittig brukt include for å lage siden så enkel som mulig. Her om dagen fikk jeg plutselig veldig lyst til å lagge opp nyheter på siden min fra forumet jeg har. Jeg leste en million sider om dette og kom frem til at jeg måtte bruke RRS feed. Jeg fiksa det og det virker helt fint nå. Eneste problemet er at sånn teksten står når den er tatt ut fra forumet er helt jævelig stygt! Så jeg har prøvd å kode om .tpl fila. Men uansett hva jeg skriver får jeg opp feilmelding! Så hvordan kan jeg gjøre sånn at <titel> har større skriftstørrelse mens det under posten har mindre skriftstørrelse samt at Forfatter, Publisert og Kommentarer står i fett skrift? Forumet (phpBB2): http://rsvikings.com/forum/viewforum.php?f=1 Siden: http://rsvikings.com/index2.php .tpl fila: <?xml version="1.0" encoding="{S_CONTENT_ENCODING}" ?><rss version="0.92"> <channel> <!-- BEGIN post_item --> <item> <title>{post_item.TOPIC_TITLE}</title> <link>{post_item.POST_URL}</link> <description> <span class="postbody">{post_item.POST_TEXT}<br /><br /> Forfatter: {post_item.AUTHOR} :: Publisert: {post_item.POST_TIME} :: Kommentarer: {post_item.TOPIC_REPLIES}<br /><br /> </description> </item> <!-- END post_item --> </channel> </rss> Alle ordentlige svar mottas med et TAKK! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Håper dette ikke var veldig feilpost Endret 30. oktober 2006 av TheClown Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Eneste problemet er at sånn teksten står når den er tatt ut fra forumet er helt jævelig stygt! Så jeg har prøvd å kode om .tpl fila. Men uansett hva jeg skriver får jeg opp feilmelding! Kanskje en ide å si hva den er? Så hvordan kan jeg gjøre sånn at <titel> har større skriftstørrelse mens det under posten har mindre skriftstørrelse samt at Forfatter, Publisert og Kommentarer står i fett skrift? Forumet (phpBB2): http://rsvikings.com/forum/viewforum.php?f=1 Siden: http://rsvikings.com/index2.php .tpl fila: <?xml version="1.0" encoding="{S_CONTENT_ENCODING}" ?><rss version="0.92"> <channel> <!-- BEGIN post_item --> <item> <title>{post_item.TOPIC_TITLE}</title> <link>{post_item.POST_URL}</link> <description> <span class="postbody">{post_item.POST_TEXT}<br /><br /> Forfatter: {post_item.AUTHOR} :: Publisert: {post_item.POST_TIME} :: Kommentarer: {post_item.TOPIC_REPLIES}<br /><br /> </description> </item> <!-- END post_item --> </channel> </rss> Alle ordentlige svar mottas med et TAKK! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Håper dette ikke var veldig feilpost 7176831[/snapback] Så vidt jeg vet er hensikten med en rss-feed å hente data og tagge det ordentlig. og så bruker man en rss-leser for å presentere det. Og det er rss-leseren som bestemmer hvordan det skal se ut. En rss-fil har tagger som <item> og <description> og <author>, ikke <span> og <em> osv. Skal du formatere xml bruker du xslt. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Eneste problemet er at sånn teksten står når den er tatt ut fra forumet er helt jævelig stygt! Så jeg har prøvd å kode om .tpl fila. Men uansett hva jeg skriver får jeg opp feilmelding! Kanskje en ide å si hva den er? 7177058[/snapback] Jeg bruker et seed program som heter caRP. Med mindre du kjenner programmet sier ikke feilmeldingene deg noe. Det er egentlig bare en link til hjemmesiden til de som har lagd programmet... RSS seed fila ser slik ut: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php /*************************************************************************** * rss.php * ------------------- * begin : Monday, July 7, 2003 * notes : This code is based on the work of the original * developer below. Portions of this code * 'borrowed' from phpbb_fetch_posts, an * untitled rdf content syndicator posted at * phpbb.com, and phpbb itself. * email : [email protected] * * * $Id: rss.php,v 2.0.1 2003/07/17 10:11:00 nschindler Exp $ * * ***************************************************************************/ /*************************************************************************** * rdf.php * ------------------- * begin : Saturday, Mar 2, 2002 * copyright : (C) 2002 Matthijs van de Water * Sascha Carlin * email : [email protected] * [email protected] * * $Id: rdf.php,v 1.3.1 2003/02/16 14:43:11 mvdwater Exp $ * * ***************************************************************************/ /*************************************************************************** * * This program is free software; you can redistribute it and/or modify * it under the terms of the GNU General Public License as published by * the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or * (at your option) any later version. * ***************************************************************************/ // // BEGIN Configuration // // Set the relative path from this file to your phpBB root folder $phpbb_root_path = 'forum/'; // How many posts do you want to returnd (count)? Specified in the URL with "c=". Defaults to 15, upper limit of 50. $count = ( isset($HTTP_GET_VARS['c']) ) ? intval($HTTP_GET_VARS['c']) : 10; $count = ( $count == 0 ) ? 15 : $count; $count = ( $count > 50 ) ? 50 : $count; // Which forum do you want posts from (forum_id)? specified in the url with "f=". Defaults to all (public) forums. $forum_id = ( isset($HTTP_GET_VARS['f']) ) ? intval($HTTP_GET_VARS['f']) : 'f=1'; $sql_forum_where = ( !empty($forum_id) ) ? ' AND f.forum_id = ' . $forum_id : 'f=1'; // Return topics only, or all posts? Specified in the URL with "t=". Defaults to all posts (0). $topics_only = (isset($HTTP_GET_VARS['t']) ) ? intval($HTTP_GET_VARS['t']) : 0; $sql_topics_only_where = ''; if ( $topics_only == 0 ) { $sql_topics_only_where = 'AND p.post_id = t.topic_first_post_id'; } // // END Configuration // // // BEGIN Includes of phpBB scripts // define ('IN_PHPBB', true); include($phpbb_root_path . 'extension.inc'); include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx); include($phpbb_root_path . 'includes/bbcode.'.$phpEx); // // END Includes of phpBB scripts // // // BEGIN Session management // $userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX); init_userprefs($userdata); // // End session management // // // BEGIN Create main board information (some code borrowed from functions_post.php) // // Build URL components $script_name = preg_replace('/^\/?(.*?)\/?$/', '\1', trim($board_config['script_path'])); $viewpost = ( $script_name != '' ) ? $script_name . '/viewtopic.' . $phpEx : 'viewtopic.'. $phpEx; $index = ( $script_name != '' ) ? $script_name . '/index.' . $phpEx : 'index.'. $phpEx; $server_name = trim($board_config['server_name']); $server_protocol = ( $board_config['cookie_secure'] ) ? 'https://' : 'http://'; $server_port = ( $board_config['server_port'] <> 80 ) ? ':' . trim($board_config['server_port']) . '/' : '/'; // Assemble URL components $index_url = $server_protocol . $server_name . $server_port . $script_name . '/'; $viewpost_url = $server_protocol . $server_name . $server_port . $viewpost; // Set the fully qualified url to your smilies folder $smilies_path = $board_config['smilies_path']; $smilies_url = $index_url . $smilies_path; $smilies_path = preg_replace("/\//", "\/", $smilies_path); // // END Create main board information // // // BEGIN Initialise template // $template->set_filenames(array( "body" => "rss_body.tpl") ); // // END Initialise template // // // BEGIN Assign static variables to template // // Variable reassignment for Topic Replies $l_topic_replies = $lang['Topic'] . ' ' . $lang['Replies']; $template->assign_vars(array( 'S_CONTENT_ENCODING' => $lang['ENCODING'], 'BOARD_URL' => $index_url, 'BOARD_TITLE' => $site_name, 'BOARD_DESCRIPTION' => $site_description, 'BOARD_MANAGING_EDITOR' => $board_config['board_email'], 'BOARD_WEBMASTER' => $board_config['board_email'], 'BUILD_DATE' => gmdate('d.m.y G:i', time()) . ' GMT', 'L_AUTHOR' => $lang['Author'], 'L_POSTED' => $lang['Posted'], 'L_TOPIC_REPLIES' => $l_topic_replies, 'L_POST' => $lang['Post']) ); // // END Assign static variabless to template // // // BEGIN SQL statement to fetch active posts of public forums // $sql = "SELECT f.forum_name, t.topic_title, u.user_id, u.username, u.user_sig, u.user_sig_bbcode_uid, p.post_id, pt.post_text, pt.post_subject, pt.bbcode_uid, p.post_time, t.topic_replies, t.topic_first_post_id FROM " . FORUMS_TABLE . " AS f, " . TOPICS_TABLE . " AS t, " . USERS_TABLE . " AS u, " . POSTS_TABLE . " AS p, " . POSTS_TEXT_TABLE . " as pt WHERE t.forum_id = f.forum_id AND f.auth_view = " . AUTH_ALL . " AND p.poster_id = u.user_id AND pt.post_id = p.post_id AND p.topic_id = t.topic_id $sql_topics_only_where $sql_forum_where ORDER BY p.post_time DESC LIMIT $count"; $posts_query = $db->sql_query($sql); // // END SQL statement to fetch active posts of public forums // // // BEGIN Query failure check // if ( !$posts_query ) { message_die(GENERAL_ERROR, "Could not query list of active posts", "", __LINE__, __FILE__, $sql); } else if ( !$db->sql_numrows($posts_query) ) { message_die(GENERAL_MESSAGE, $lang['No_match']); } else { // // END Query failure check // // // BEGIN "item" loop // while ($post = $db->sql_fetchrow($posts_query)) { // Variable reassignment and reformatting for post text $post_text = $post['post_text']; $post_text = str_replace("\n", "\n<br />\n", $post_text); $post_text = bbencode_second_pass($post_text, $post['bbcode_uid']); $post_text = smilies_pass($post_text); $post_text = preg_replace("/$smilies_path/", $smilies_url, $post_text); $post_text = make_clickable($post_text); // Variable reassignment and reformatting for user sig $user_sig = $post['user_sig']; $user_sig = bbencode_second_pass($user_sig, $post['user_sig_bbcode_uid']); $user_sig = smilies_pass($user_sig); $user_sig = preg_replace("/$smilies_path/", $smilies_url, $user_sig); $user_sig = make_clickable($user_sig); if ( $user_sig != '' ) { $user_sig = '<br /><hr /> <br />' . str_replace("\n", "\n<br />\n", $user_sig); } // Variable reassignment and reformatting for post subject $post_subject = $post['post_subject']; if ( $post_subject != '' ) { $post_subject = $lang['Subject'] . ' ' . htmlspecialchars($post_subject) . '<br />'; } // Variable reassignment for topic title, and show whether it is the start of topic, or a reply $topic_title = $post['topic_title']; if ( $post['post_id'] != $post['topic_first_post_id'] ) { $topic_title = 'RE: ' . $topic_title; } // Variable reassignment and reformatting for author $author = $post['username']; if ( $post['user_id'] != -1 ) { $author = '<a href="' . $index_url . 'profile.' . $phpEx . '?mode=viewprofile&u=' . $post['user_id'] . '" target="_blank">' . $author . '</a>'; } $author = make_clickable($author); // Assign "item" variables to template $template->assign_block_vars('post_item', array( 'POST_URL' => $viewpost_url . '?' . POST_POST_URL . '=' . $post['post_id'] . '#' . $post['post_id'], 'TOPIC_TITLE' => htmlspecialchars($topic_title), 'AUTHOR' => htmlspecialchars($author), 'POST_TIME' => gmdate('d.m.y G:i', time()) . ' ', 'POST_SUBJECT' => htmlspecialchars($post_subject), 'POST_TEXT' => htmlspecialchars($post_text) , 'TOPIC_REPLIES' => $post['topic_replies'] ) ); } } // // END "item" loop // // // BEGIN XML and nocaching headers (copied from page_header.php) // if (!empty($HTTP_SERVER_VARS['SERVER_SOFTWARE']) && strstr($HTTP_SERVER_VARS['SERVER_SOFTWARE'], 'Apache/2')) { header ('Cache-Control: no-cache, pre-check=0, post-check=0, max-age=0'); } else { header ('Cache-Control: private, pre-check=0, post-check=0, max-age=0'); } header ('Expires: ' . gmdate('D, :i:s', time()) . ' GMT'); header ('Last-Modified: ' . gmdate('D, H:i:s') . ' GMT'); header ('Content-Type: text/xml'); // // End XML and nocaching headers // // // BEGIN Output XML page // $template->pparse('body'); // // END Output XML page // ?> Søker rundt etter xslt nå Lenke til kommentar
Amento Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Er det lov med animerte Avatarer her? Bare spør... Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Skulle det ikke det? Holdt meg under maxstørrelse grensa... On-topic: xslt var jo dritvanskelig. Skjønte ikke dritten [EDIT:] Faen, det var vist ikke lov det gitt... Endret 29. oktober 2006 av TheClown Lenke til kommentar
martbo Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg har vært på IPB forum før. Jeg veit hvor rediger knappen befinner seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå