Zeppeluna Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Beklager NOK ENGANG (!) for at jeg ikke fant riktig sted for posten min. Flytt gjerne på den, kjære administratorer. Men i hvertfall: Min mor lurer på om man kan redigere med analog-kamera (altså ikke digitalkamera). Videokamera altså. Jeg tviler VELDIG på dette, men bare for å få det avkreftet. Og nei, jeg tenker ikke på gode gamle klipp og lim Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ja, en kan jo redigere de også. En kan kopiere bare de delene en vil, over til en vhs film. Da vil en jo redigere. Men hva med å kjøre filmen inn på en pc gjennom et digitalt videokamera. Maskinen fungerer ikke? Utrolig så feil kategori også. Gå inn på akam.no neste gang du har et video/foto spørsmål, så finner du lettere rett kategori. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Du kan ikke redigere analog film på en datamaskin, den må digitaliseres først. Dette kan du gjøre ved å låne et DV-kamera av en kamerat, eller slikt. Vi gjorde dette med 15-20 gamle kassetter da vi kjøpte nytt DV-kamera. Rapporterte posten likegreit, jeg. Goscinny Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Om dette er eit video8/Hi8-kamera, kan kassettane spelast av på enkelte Digital8-kamera. Desse har firewire-inngang, og videoen kan spelast rett inn på PC slik som med vanlege digitale videokamera (DV-kamera). Er det andre typar må ein gå digitalisere opptaka via t.d. eit DV-kamera, slik andre har nemnt. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ellers vil også ett TV-kort gjøre nytten. Jeg har TV-kort i min maskin, og har overført gamle videtapes til PCèn for så å redigere dem. Brukte bare video ut på kameraet (samt lyd ut).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå