SaReX Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei Jeg har bygd en ny pc nå, og jeg har formatert og innstalert Windows Xp på HardDisken uten å ha benyttet meg av SATA greiene som fulgte med hovedkortet (nForce4). Windows fungerer helt fint, ingen problemer. Hva er det som fulgte med? Burde jeg ha brukt de? får jeg en ytelsesøkning da? Det som fulgte med: nForce Raid Boot Floppy x86 Silicon Image Raid Boot Floppy Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Nei, du trenger ikke benytte den floppyen. Den trengs bare hvis installasjonsprogrammet ikke har innebygd driver, da finner den ikke disken. Men det fulgte med en CD med drivere, den bør du installere. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Nei, du trenger ikke benytte den floppyen. Den trengs bare hvis installasjonsprogrammet ikke har innebygd driver, da finner den ikke disken.Men det fulgte med en CD med drivere, den bør du installere. 7176740[/snapback] okay, men en ting som er rart. Når jeg innstalerte xp på Raptor disken på den forrige pc'n, formaterte den på 3sek! "ikke hurtigformatering" da brukte jeg satadriver på diskett. Nå bruker den lang tid. Endret 29. oktober 2006 av Sap15 Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 okay, men en ting som er rart. Når jeg innstalerte xp på Raptor disken på den forrige pc'n, formaterte den på 3sek! "ikke hurtigformatering" da brukte jeg satadriver på diskett. Nå bruker den lang tid. 7177017[/snapback] Aner ikke. Kanskje det ikke var noe på den? Disse diskettene du fikk med tror jeg er for raid oppsett (2 hardisker som er speilet (raid har mange andre muligheter også)). Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Aner ikke. Kanskje det ikke var noe på den? Disse diskettene du fikk med tror jeg er for raid oppsett (2 hardisker som er speilet (raid har mange andre muligheter også)). 7177107[/snapback] Raptor disken hadde blitt formatert mange ganger på den forrige pc'n, 3sek hver gang under formatering. Evigheter nå men raid oppsett er ikke noe must? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Full formatering på under 3 sekunder?! Neppe. Du har nok hatt på "Quick format". Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Full formatering på under 3 sekunder?! Neppe. Du har nok hatt på "Quick format". 7181111[/snapback] Det var full formatering :-) Raptor Power Men som sagt når den formaterte på 3sek, brukte jeg en diskett som fulgte med (F6) Endret 30. oktober 2006 av Sap15 Lenke til kommentar
Caze Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Om man så hadde hatt en harddisk med 100.000 omdreininger i sekundet, ville den ikke klart 3 sekunder på full format. Hvis ikke den var 5MB stor dah... Endret 30. oktober 2006 av Caze Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Om man så hadde hatt en harddisk med 100.000 omdreininger i sekundet, ville den ikke klart 3 sekunder på full format. Hvis ikke den var 5MB stor dah... 7181475[/snapback] Kanskje den ikke formaterte ordentlig, når den gjorde det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå