Gå til innhold

Biosoppsett av AMD Athlon Xp prosessor

KingAFW

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spørsmål angående min maskin. Jeg har nylig kjøpt en ny AMD Athlon XP 2000 1,66 ghz og nytt hovedkort MSI KT4 Ultra.

Maskinen oppfører seg fryktelig ustabilt og restarter seg av seg selv mange ganger om dagen. I biosen satt jeg frontside bus`en på 266 og alt det andre på auto. Når jeg booter opp står det at jeg kjører en AthlonXP 2000+ klokket til 1733 mhz.

Er dette riktig innstilling for en AMD Athlon XP 2000? I tillegg la jeg merke til i går at harddiskene var ***** varme og de sitter nesten helt inntil hverandre. Kan dette være en grunn til at systemet bryter sammen?

Takker for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett ned FSB til 133 (som er FSB på den CPU'en) Rart at du i det hele tatt får startet opp med 266 som fsb.

Enda rarere er det at du har den hz raten... Mye tull her..

hva er system og CPU temp? Har du kab vifter? Hvis ikke så sett inn dette.

HDD:

Det er uansett en fordel å flytte disse litt fra hverandre, men de skal bli varme. En kab vifte som blåser kald luft mot disse inn fra utsiden er uansett en fordel hvis du har mulighet til det.

Hvordan er minneinnstillingene? prøv å sette de på default. Hvis du kjører 2 stk PC3200 minnebrikker på dette kortet har jeg hørt at det kan skape problemer. Prøv med bare 1.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endret innstillingene på prosessoren til 12,5 * 133.

Endelig står det at jeg har amd athlon xp 2000 1,66 ghz.

Svina på officeshop hvor jeg kjøpte prosessoren sa på helpdesken at den skulle stå på 266 fsb.

Får håpe den blir mer stabil nå. Tusen takk

Lenke til kommentar

Et spørsmål til :smile:

Prosessoren heter Amd AX2000DMT3C CPU Athlon XP 20001.667GHz Socket-A 266FSB.

Betyr ikke det at fsb`en burde stå på 266?

Jeg prøvde å sette den til 6,25 * 266 men det fantes ikke noe alternativ for det i biosen.

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...