Desdichado Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Heisann, Satte opp en maskin med 2 x Sapphire x1950Pro Crossfire kort på et ABIT AW9D-MAX hovedkort med 2GB minne og en Intel Core 2 Duo her om dagen. Alt fungerte fint i flere dager, med crossfire enablet. Men... Det er nok power også, Coolermaster eXtreme 600w! Så i dag sluttet plutselig crossfire å virke. Boksen er rett og slett grå, får ikke huket den av. Begge kortene fungerer utmerket hver for seg, og koblet i crossfire så er begge gjenkjent av windows slik det skal være. Men ATI og Cataclyst Control Center nekter meg å enable. Den ser kortet, men ikke pokker om jeg får lov til å bruke det. Fjerner jeg ene kortet fra maskinen (spiller ingen rolle hvem), så blir alternativet for crossfire borte. Setter jeg det inn igjen, kommer det tilbake, men som en grå boks. Jeg har plukket fra hverandre hele maskinen, satt den opp på nytt inkludert format for å ha en ren disk. Skjermdrivere er Sapphire sine, da det ikke er sluppet noen Cat drivere som støtter x1950 kortene enda. Noen som har noen tips om hva som kan være galt? Begge kortene yter jo det de skal i benchmarks og spill, bare ikke sammen i crossfire. På forhånd takk. Lenke til kommentar
AndyBroke Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 prøv å innstalere grafikkort driverene på nytt. Du bør bruke driver cleaner etter du har avinstallert driveren for å være sikker på at alle rester er blitt fjernet. Lenke til kommentar
Zimmen Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Han har jo formatert. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Må du ikke aktivere Crossfire i bios? slik som du gjør med sli. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Nei, det er ingen aktivering i BIOS for Crossfire. Eneste jeg gjorde når jeg satte opp systemet var å laste Optimized Settings, og det gjorde jeg etter format nå også. Merkelig, kanskje ene kortet er defekt, rart de virker hver for seg da... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 har du prøvd å resette bios? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Har prøvd clear cmos flere ganger. Samme resultat. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Har nå testet litt mer, begge kortene fungerer i begge PCI-Express portene, så da er det ikke x1950pro kortene det er noe galt med, ei heller hovedkort. Kan det være de broene da? Altså, alt virker, men jeg får bare ikke enablet Crossfire da checkboksen er grå. Lenke til kommentar
smy Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 har du kable på alså all sli bruen? Lenke til kommentar
mammut Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Og det ene kortet var Crossfire master kort også? Lenke til kommentar
hailgodset91 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 husk at du bare skal ha et master kort. Altså et oppsett som dette et av dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325511 og et av dette http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325511 ikke to av en av dem. da funker det ikke. trur jeg ihvertfall Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Dette er de nye Sapphire Radeon X1950PRO kortene, de har alle støtte for Crossfire, ikke lenger noe master slave her. Man skal koble til to broer mellom kortene, dette er gjort. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Aktiver det i bios. og i control centre. lastet ned hovedkort drivere? støtter hovedkortet HELT SIKKERT cf? Lenke til kommentar
steeler Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 (endret) Du bør finne noen som har hovedkort med støtte for Crossfire og prøve kortene der. Om det ikke funker der heller er det overveiende sannsynlig at det er et av kortene som ikke funker skikkelig. Om det derimot funker er det nok noe galt med hovedkortet ditt. Evt får du tak i et annet skjermkort med støtte for Crossfire og prøver dette med hver av de andre kortene. Da kan du evt finne ut hvilket skjermkort som ikke funker skikkelig. Endret 30. oktober 2006 av steeler Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Har akkurat testet med ett nytt identisk hovedkort, samme problemet oppstår her. Så da har vi eliminert hk som feil. Da er det enten ett av crossfire kortene eller en av broene. Jaja... Lenke til kommentar
Changis Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Du kan jo for moroskyld se om dette progget funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå