Gå til innhold

Crossfire "døde" på x1950Pro.

Desdichado

Anbefalte innlegg

Heisann,

Satte opp en maskin med 2 x Sapphire x1950Pro Crossfire kort på et ABIT AW9D-MAX hovedkort med 2GB minne og en Intel Core 2 Duo her om dagen. Alt fungerte fint i flere dager, med crossfire enablet. Men... Det er nok power også, Coolermaster eXtreme 600w!

Så i dag sluttet plutselig crossfire å virke. Boksen er rett og slett grå, får ikke huket den av. Begge kortene fungerer utmerket hver for seg, og koblet i crossfire så er begge gjenkjent av windows slik det skal være. Men ATI og Cataclyst Control Center nekter meg å enable. Den ser kortet, men ikke pokker om jeg får lov til å bruke det.

Fjerner jeg ene kortet fra maskinen (spiller ingen rolle hvem), så blir alternativet for crossfire borte. Setter jeg det inn igjen, kommer det tilbake, men som en grå boks.

Jeg har plukket fra hverandre hele maskinen, satt den opp på nytt inkludert format for å ha en ren disk.

Skjermdrivere er Sapphire sine, da det ikke er sluppet noen Cat drivere som støtter x1950 kortene enda.

Noen som har noen tips om hva som kan være galt? Begge kortene yter jo det de skal i benchmarks og spill, bare ikke sammen i crossfire.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør finne noen som har hovedkort med støtte for Crossfire og prøve kortene der. Om det ikke funker der heller er det overveiende sannsynlig at det er et av kortene som ikke funker skikkelig. Om det derimot funker er det nok noe galt med hovedkortet ditt.

Evt får du tak i et annet skjermkort med støtte for Crossfire og prøver dette med hver av de andre kortene. Da kan du evt finne ut hvilket skjermkort som ikke funker skikkelig.

Endret av steeler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...