Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC helt død etter usb bruk....

Anbefalte innlegg

Jeg søkte litt i forumet og fant ingen tilsvarenes post, så jeg lager en ny en.

Ok det startet slikt. jeg plugger mobben inn i usb for og overføre sanger. Dette har jeg gjort mange ganger før. Jeg gikk inn på flyttbar disk før jeg plugga inn telefonen, av en rar grund er ikke flyttbar disk borte hos meg når det ikke er noe i pcen. Jeg plugger i og hører den lyden windows lager når det kommer inn en usb ting tang. Jeg trykker meg tilbake til min datamaskin men før jeg rakk og se min datamaskin så BOOOOOOOM førs pcen seg. Og så skrudde usb mus og tastatur seg av. hmmm Jeg tykka på av knappen slik att den kunne sskru seg av, av seg selv men ingen ting skjedde. Da holdt jeg den inne og den skrudde seg ikke av så jeg skrudde av strøm forsynern.

Og nå kommer problemet.

Når jeg skur på pcen så booter den ikke skjermen er helt svart og maskinen bare går. Det kommer til vanlig ett lite pip og boot root bilde kommer fram (vet ikke hva det kalles) Men det kommer ikke noe pip nå lenger og skjermen er bare helt svart. :no: det er som om den mangler ett lite støt for og komme igang.

Det som er rart er att trådløse nettverks kortet lyser (usb overføring til ruter) og mit usb Midi Keyboard lyser men ikke mus eller tastatur (det pleier og lyse etter windoes loading er ferdig)

Men som sakt alt er bare svart og den booter ikke.

Noen som kan hjelpe meg her ?

Takker for svar

Snikern.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problem med maskinen min nå etter ett strømbrudd!

Maskinen starter ikke opp skikkelig og skjermen er helt svart. Det oransje harddisklyset lyser konstant.

Det siste som ble gjort med maskinen før strømbruddet var å sette inn i usb-kabelen til skriveren.

Spørsmålet er om det er strømbruddet eller tilkoblingen av skriveren som har skylden.

Selve maskinen og skjermen er tilkoblet ett overspenningsvern/støpsel.

Hjelper det å ta ut å sette inn batteriet på hovedkortet?? (Abit IC7-G)

Lenke til kommentar

Trenger litt meir info.

Kordan kobla du til mobilen din? Kva usb kabel?

Kva skjer når du trykker på power knappen, høyrer du at diskene surrer og går (som om maskina starter opp) eller er det ingen diskaktivietet?

Om det er 0 diskaktivietet (ingen hjerteslag) så er muligheiten der for at du har kortslutta ein usb port, og hovedkortet ditt har gått til helvete. (been there done that) stappa ein usb kabel i ein gammal laptop (les p90 mhz) og den takka for seg.

Har også høyrd om folk som har satt laptop strømforsyinga inni usb hub''n (5 volt versus 19 volt) og har knekt hk'et på laptopen på den måten. Du har vel stasjonær pc, og telefonen har jo ikkje akuratt så masse spenning, så kanskje det kan være kortslutting som gjer det.

Men du får gi oss litt meir info så kanskje vi finner ut av det.

Om du er avhengig av pc, ville eg ha bestilt meg eit nytt hovedkort...

Lenke til kommentar

Prøv å ta ut BIOS-batteriet, og start maskinen uten det.

1) Ta ut strømmen

2) Ta ut biosbatteri

3) Vent et par minutter (helst 5 eller mer)

4) Sett inn strømmen

5) Prøver å start maskinen (ikke sikert den vil starte)

6) Ta ut strømmen igjen

7) Sett inn batteriet

8) Sett i strømmen igjen

9) Prøv å start opp!

10) Håp den starter fint!

Har hjulpet meg mange ganger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...