Barry White Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Heisann, jeg vurderer å kjøpe meg bærbar... Og jeg lurer litt på hvilket system den bærbare pcen skal baseres på.... Er intel core 2 duo "framtia" og danker ut athlon x2? Mvh Terje Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Hmm den som kunne se inn i fremtiden... Nå er jo dette nye prosessorer begge to og ingen vil danke ut den andre, men jeg holder meg til Intel prosessorer i "bærbare" som mange andre. Endret 29. oktober 2006 av Jada-jada Lenke til kommentar
defensor Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Turion er ofte dårligere i tester. Hadde gått for core 2 hvis du vil ha en fremtidsrettet cpu. Blir jo 6 år før intel bytter design på prosessorene sine. Blir spennende å se når K8L kommer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Turion er ofte dårligere i tester. Hadde gått for core 2 hvis du vil ha en fremtidsrettet cpu. Blir jo 6 år før intel bytter design på prosessorene sine.Blir spennende å se når K8L kommer 7176658[/snapback] K8L? Er core 2 en 64 bits prosessor? Noen som vet ca prisforskjellen på en turion og core? (lik prosessor hastighet i tall) Lenke til kommentar
defensor Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Turion er ofte dårligere i tester. Hadde gått for core 2 hvis du vil ha en fremtidsrettet cpu. Blir jo 6 år før intel bytter design på prosessorene sine.Blir spennende å se når K8L kommer 7176658[/snapback] K8L? Er core 2 en 64 bits prosessor? Noen som vet ca prisforskjellen på en turion og core? (lik prosessor hastighet i tall) 7176884[/snapback] K8L er etterfølgeren etter K8 som er dagens Amd prosessor arkitektur. Core 2 er 64 bit (EM64T). Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Om pris er det viktigste så får du ofte athlon X2 billigere og det finnes endel greie pcer der å velge mellom (eks acer og asus har endel bra pcer), MEN les tester/erfaringer med dem først, mange modeller fra f.eks packard bell og hewlet packard støyer mye og gir dårlig batterilevetid. Om du vil bruke litt mer så yter core 2 duo bedre og er i de fleste tilfeller både mindre støyende og gir best batterilevetid, jeg ville ihvertfall valgt core 2 duo med mindre budsjettet er stramt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå