Exiter Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Registerreim eller kamakselreim er den reimen som går fra veivakselen og opp til kamakslingen(e) og som på den måten driver disse akslene og i sin tur fører til at ventilene går opp og ned Skiftintervallene er utrolig forskjellig avhengig av produsent av bilen og hvilken motortype det er, men alt fra 40000 km til 120000 km er vanlig Merk også at noen biler har kjede istedet for reim, og kjeden trenger ikke byttes. Noen motorer har også registerdrev, dvs tannhjul som tar seg av denne overføringen, dvs null behov for å skifte denne 7176413[/snapback] Ideelt sett trenger man aldri å bytte registerkjede, men etter det jeg har erfart forutsettes det at eier har vært flink med å følge intervallene for oljeskift. Alt etter merke og modell kan det bli dyrt å skifte kjede og kanskje i tillegg tannhjul og sleider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå