KnutIvars Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Hei! Får en feilmelding fra Photoshop når jeg prøver meg på HDR. Har ca 15 eksponeringer av en raw fil, men photoshop sier "There is not enough dynamic range in these photos to construct a useful HDR image" når jeg skal merge. Visst nok, bestemmer photoshop dette ut fra Exif informasjonen i filen og ikke fra dynamikken i bildene. Når jeg ser i exif informasjonen på bildene mine, så har alle Exposure Compensation lik 0, selv om alle er forskjellige. Noen som vet noe mer om dette? Noen som vet om et freeware/shareware program som lett kan endre denne informasjonen? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Fordi photoshop krever _forskjellige_ eksponeringer, enkelt og greit. Vet ikke om noen måte for å omgå dette. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 Altså; Hvis jeg henter ut fra en og samme raw-fil, så går det ikke med PS? ... eller er det bare det at den må ha korrekt exif? Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Mener å ha sett at Photomatix kan gjøre HDR bilder av slike bilder? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Riktig, kiskogl. PS kan ikke lage HDR av en RAW fil (samme eksponering) samme hvor mange ganger en konverterer den. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2006 Jeg får prøve meg med photomatrix da. Takker for avklaringer Lenke til kommentar
cycorax Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ser på enkelte forum blir det sagt Photoshop skal klare dette om en fjerner exif informasjonen først....men har aldri prøvd selv... Men poenget med HDR er vel at man bruker flere eksponeringer, tror ikke tre konverteringer fra en RAW fil inneholder så mye mer informasjon enn 1... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå